Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συνδρομητική τηλεόραση: Ξεπέρασαν τις 820.000 οι πελάτες

Περισσότερα από 200.000 νοικοκυριά απέκτησαν τον τελευταίο χρόνο πρόσβαση σε υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης. Η μείωση της τιμής των υπηρεσιών αποτέλεσε σημείο-κλειδί για την εντυπωσιακή αύξηση του αριθμού των συνδρομητών.

Συνδρομητική τηλεόραση: Ξεπέρασαν τις 820.000 οι πελάτες

Με εντυπωσιακούς ρυθμούς, που θα ζήλευαν σχεδόν όλοι οι επιχειρηματικοί κλάδοι στη χώρα μας, συνεχίζει να αυξάνεται η συνδρομητική τηλεόραση, που σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Οι πελάτες που διαθέτουν σύνδεση συνδρομητικής έχουν ξεπεράσει τις 820.000, ενώ κάθε μήνα ο αριθμός αυτός αυξάνει σημαντικά, με τη διείσδυση στην αγορά να ξεπερνά ήδη το 20%.

Η Nova ανακοίνωσε ότι οι συνδρομητές της ξεπέρασαν τις 500.000, ενώ την ίδια στιγμή πληροφορίες αναφέρουν ότι πλέον οι συνδρομητές του ΟΤΕ έχουν ξεπεράσει τις 320.000.

Ο τελευταίος χρόνος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί άνοιξη της συνδρομητικής τηλεόρασης, αφού κάθε μία από τις δύο ψηφιακές πλατφόρμες προσέθεσε περισσότερους από 100.000 συνδρομητές. Δηλαδή σε διάστημα μικρότερο του ενός χρόνου περισσότερα από 200.000 νοικοκυριά απέκτησαν πρόσβαση στις υπηρεσίες της συνδρομητικής.

Το στοιχείο αυτό γίνεται ακόμη εντυπωσιακότερο αν ληφθεί υπόψη ότι τόσο η Nova, όσο και η τηλεόραση του ΟΤΕ συνεχίζουν την ανάπτυξή τους, χωρίς να καταγράφουν απώλειες πελατών από τον μεταξύ τους ανταγωνισμό. Σύμφωνα με στελέχη που γνωρίζουν καλά τη συγκεκριμένη αγορά, αυτό είναι ένδειξη της τεράστιας δυναμικής του κλάδου.

Μάλιστα σημειώνουν ότι αν συνεχίσει με αυτούς τους ρυθμούς ανάπτυξης, σε σύντομο χρονικό διάστημα θα αγγίξει, σε ότι αφορά τον αριθμό των συνδρομητών, ποσοστά που συναντώνται στις ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης και έως πρόσφατα θεωρούνταν άπιαστα για την ελληνική αγορά.

Τα περιθώρια ανάπτυξης παραμένουν σημαντικά

Η ανάπτυξη αυτή κατέστη δυνατή κυρίως γιατί η συνδρομητική τηλεόραση τα τελευταία χρόνια έπαψε να είναι ακριβή, αφού οι εταιρείες, απαντώντας στην ανάγκη των καταναλωτών για οικονομική αλλά και ποιοτική ψυχαγωγία, προσέφεραν σε ιδιαίτερα προσιτές τιμές πακέτα υπηρεσιών που συνδυάζουν τηλεόραση, τηλεφωνία και ίντερνετ.

Πρωτοπόρος στο κομμάτι αυτό υπήρξε η υπηρεσία Nova 3Play, η οποία αποτέλεσε το όχημα για την εκτόξευση του αριθμού των συνδρομητών της Nova σε πάνω από μισό εκατομμύριο. Ο ρυθμός διείσδυσης της Nova στα ελληνικά νοικοκυριά, που αγγίζει τους 110 χιλιάδες νέους συνδρομητές τον χρόνο, δείχνει ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης της αγοράς.

Την ίδια στιγμή υψηλές επιδόσεις κατέγραψε το προηγούμενο διάστημα και η συνδρομητική του ΟΤΕ, ο οποίος έκλεισε το 2012 με 120.000 συνδρομητές, στο τέλος του 2013 είχε 256 χιλιάδες συνδρομητές, ενώ πλέον ο αριθμός αυτός έχει ξεπεράσει τις 320 χιλιάδες.

Οδηγός των εξελίξεων

Ο βραχίονας της τηλεόρασης, εξάλλου, είναι αυτός που οδηγεί τις εξελίξεις στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών. Στο επίκεντρο όλων των εξελίξεων βρίσκεται η Nova-Forthnet για την οποία ερίζουν ο ΟΤΕ, αλλά και η Vodafone με τη Wind, που από τα μέσα του καλοκαιριού έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους.

Ο ΟΤΕ έχει καταθέσει πρόταση η οποία αφορά μόνο στην απόκτηση της συνδρομητικής τηλεόρασης της Forthnet. Πρόκειται για μη δεσμευτική προσφορά ύψους 250-300 εκατ. ευρώ η οποία βρίσκεται σε συνάρτηση με τη δανειακή κατάσταση και τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας. Κατά πόδας ακολούθησε η μη δεσμευτική πρόταση που κατέθεσαν από κοινού η Vodafone και η Wind, η οποία όμως ήταν για την απόκτηση του συνόλου των μετοχών της Forthnet και όχι μόνο της NOVA. Η πρότασή τους περιλαμβάνει και εύρος «ενδεικτικού» τιμήματος από 1,7 έως και 1,9 ευρώ.

Ο χρηματοοικονομικός έλεγχος της εταιρείας (due diligence) έχει ήδη ξεκινήσει, ωστόσο είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθεί. Από όλες τις πλευρές τονίζεται με έμφαση ότι πρόκειται για μια πολύπλοκη διαδικασία που θα διαρκέσει αρκετό χρονικό διάστημα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v