Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΣΤΑΣΥ: Στο πάρκινγκ οι νέοι συρμοί

Πρόβλημα με το σύστημα κλεισίματος των θυρών φαίνεται πως έχουν εμφανίσει κάποιοι από τους νέους συρμούς 3ης γενιάς. Ελάχιστα δρομολόγια έχουν πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα. Στον αέρα οι νέες προσλήψεις.

ΣΤΑΣΥ: Στο πάρκινγκ οι νέοι συρμοί

Σε πάρκινγκ πολυτελείας έχουν μετατραπεί τα αμαξοστάσια της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑ.ΣΥ.) στα οποία βρίσκονται... παρκαρισμένοι οι ολοκαίνουριοι συρμοί, που έχουν φτάσει στην Ελλάδα εδώ και αρκετό καιρό αλλά, προς το παρόν, ελάχιστες φορές έχουν κυκλοφορήσει κανονικά στο δίκτυο του μετρό.

Η παραλαβή των 17 νέων συρμών, που κόστισαν 155 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε από την προηγούμενη χρονιά, ωστόσο αυτοί ακόμη δεν έχουν μπει σε κανονική χρήση. Η αιτία είναι ότι κατά τη δοκιμαστική λειτουργία τους, που ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο, έχουν διαπιστωθεί προβλήματα, τα οποία ακόμη δεν έχουν αρθεί. Σύμφωνα με πηγές των εργαζόμενων, μεταξύ των προβλημάτων που έχουν παρουσιαστεί είναι και το γεγονός πως κάποιοι από τους συρμούς 3ης γενιάς έχουν μεγάλη ευαισθησία στο αυτόματο σύστημα κλεισίματος των θυρών.

Από την πλευρά της ΣΤΑ.ΣΥ., η οποία δεν έχει παραλάβει επισήμως τους νέους συρμούς, οι έλεγχοι που διεξάγονται είναι εξονυχιστικοί, καθώς θα πρέπει πριν οι συρμοί μπουν σε κανονική λειτουργία να υπάρχει βεβαιότητα ότι είναι ασφαλείς για χρήση από το επιβατικό κοινό.

Για την άρση των προβλημάτων που υπάρχουν απασχολούνται τεχνικοί της ΣΤΑ.ΣΥ., ενώ υπάρχει και στενή συνεργασία με την κορεάτικη κατασκευαστική ΗYUNDAI – ROTEM. Εξάλλου η σύμβαση που υπέγραψε η Αττικό Μετρό για την παραγγελία των συρμών περιλαμβάνει και τριετή εγγύηση καλής λειτουργίας τους.

Αυξάνουν οι χρόνοι διέλευσης των συρμών

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, πρόβλημα για τη ΣΤΑ.ΣΥ. αποτελεί το γεγονός πως παρότι οι συρμοί βρίσκονται στην Ελλάδα δεν έχει καταστεί ακόμη δυνατό να χρησιμοποιηθούν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σήμερα οι χρονοαποστάσεις μεταξύ των συρμών στις ώρες αιχμής να είναι μεγαλύτερες από τις προβλεπόμενες, αφού δεν επαρκούν οι υφιστάμενοι συρμοί για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες.

Σύμφωνα με όσα επισημαίνουν οι εργαζόμενοι, στη γραμμή 3 η χρονοαπόσταση των συρμών κατά τις ώρες αιχμής βρίσκεται στα 4,5 αντί για τα 3,5 λεπτά της ώρας, ενώ στη γραμμή 2 οι συρμοί στον σταθμό του Ελληνικού φτάνουν κάθε 8 λεπτά, αφού το ένα στα δύο δρομολόγια κάνει τέρμα στον Άγιο Δημήτριο.

Οι συρμοί 3ης γενιάς είχαν παραγγελθεί το 2009 προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των τριών νέων επεκτάσεων του δικτύου (προς Ελληνικό, Ανθούπολη και Αγία Μαρίνα), δηλαδή τους επτά νέους σταθμούς: ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ, ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (Δήμος Αγίας Βαρβάρας), ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Οι σταθμοί δόθηκαν σε λειτουργία εδώ και καιρό, αλλά οι επιβάτες ακόμη περιμένουν την άφιξη των νέων συρμών.

Κρούσματα ηλεκτροπληξίας

Εν τω μεταξύ, την ίδια ώρα, προβλήματα εμφανίζονται και στους παλαιότερους συρμούς (1ης γενιάς), με τους εργαζόμενους να κάνουν λόγο για κρούσματα ηλεκτροπληξίας μηχανοδηγών.

Σύμφωνα με το Σωματείο Ηλεκτροδηγών και λοιπών εργαζομένων κίνησης της ΣΤΑ.ΣΥ. (ΣΗΕΚ) ο συρμός, στον οποίο συνέβη το τελευταίο περιστατικό πριν από λίγες ημέρες έχει βεβαρημένο παρελθόν. Το ΣΕΗΚ αμφισβητεί ότι τα κρούσματα αυτά οφείλονται σε στατικό ηλεκτρισμό, όπως έχει αναφερθεί, και ζητά από τη διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. τον επανέλεγχο, για λόγους ασφαλείας, όλων των συρμών πρώτης γενιάς. Οι συγκεκριμένοι συρμοί βρίσκονται σε κυκλοφορία από την έναρξη λειτουργίας του μετρό, το 2000, και προγραμματίζεται να μπουν σε βαριά συντήρηση.

Στο αέρα οι προσλήψεις

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι σε εκκρεμότητα παραμένει ακόμη και το ζήτημα των προσλήψεων προσωπικού για την κάλυψη αναγκών στις Σταθερές Συγκοινωνίες. Το σχέδιο για διαγωνισμό, ο οποίος θα πρόβλεπε αυξημένη μοριοδότηση για το προσωπικό που είχε απολυθεί από την εταιρεία, φαίνεται ότι προσκρούει στην άρνηση του ΑΣΕΠ να ενσωματώσει τη συγκεκριμένη πρόβλεψη στην προκήρυξη.

Από την άλλη θεωρείται μάλλον απίθανο το θέμα να ρυθμιστεί με «φωτογραφική τροπολογία», όπως έχει ακουστεί, αφού είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει πληθώρα αντιδράσεων.

Το αποτέλεσμα είναι η διαδικασία των προσλήψεων να μην προχωρά, παρότι το προσωπικό θεωρείται απαραίτητο για την ομαλή λειτουργία. Να σημειωθεί ότι η ΣΤΑ.ΣΥ. έβγαλε πρόσφατα εσωτερική προκήρυξη για υφιστάμενο προσωπικό το οποίο θα ήθελε να απασχοληθεί στην ειδικότητα του ηλεκτροδηγού. Πληροφορίες αναφέρουν ότι υπήρξε ενδιαφέρον από 15 άτομα συνολικά, αλλά ακόμη δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία για την εκπαίδευσή τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v