Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Περιφερειακά αεροδρόμια: Σήμερα οι δεσμευτικές προσφορές

Επτά επενδυτικά σχήματα διεκδικούν τα δεκατέσσερα μεγαλύτερα αεροδρόμια της περιφέρειας. Ωστόσο, το «παιχνίδι» αναμένεται να παιχτεί μεταξύ των τριών «ισχυρών» που κατεβαίνουν στο διαγωνισμό. Για περίοδο πενήντα ετών η διαχείριση.

Περιφερειακά αεροδρόμια: Σήμερα οι δεσμευτικές προσφορές

Στο τίμημα που θα προσφέρουν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά και στη συνένωση που αναμένεται να υπάρξει μεταξύ των επενδυτικών σχημάτων είναι στραμμένο το ενδιαφέρον, αφού το απόγευμα λήγει η προθεσμία για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών.

Στο διαγωνισμό συμμετέχουν επτά επενδυτικά σχήματα βασικό γνώρισμα των οποίων είναι η υψηλή τεχνογνωσία στο αντικείμενο της διαχείρισης αεροδρομίων.

Συγκεκριμένα στον διαγωνισμό συμμετέχουν οι:

-Vinci-Ελλάκτωρ,
-J&P Άβαξ -Zurich Airport,
-Fraport – Copelouzos,
-ΜΕΤΚΑ - Corporacion America,
-Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών,
-Aeroports De La Cote d' Azur,
-Advent International

Οι συμμετοχές θεωρούνται στο σύνολό τους ισχυρές, ωστόσο γνώστες του θέματος υποστηρίζουν ότι, εκτός απροόπτου, το παιχνίδι θα παιχτεί γύρω από τρία σχήματα που θεωρούνται πιο ισχυρά.

Πρόκειται για τις κοινοπραξίες Vinci - Ελλάκτωρ, Fraport - Copelouzos και ΜΕΤΚΑ - Corporacion America. Μάλιστα τα δύο τελευταία σχήματα έχουν φροντίσει αρκετές φορές να τονίσουν το έντονο ενδιαφέρον τους για τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια.

Πάντως πολύ πιθανό θεωρείται να υπάρξουν συνενώσεις δυνάμεων μεταξύ των ενδιαφερομένων, καθώς σε διαφορετική περίπτωση κάποιοι θα μείνουν έξω από την υπόθεση διαχείρισης των ελληνικών αεροδρομίων, τα οποία αποκρατικοποιούνται σε δύο ομάδες.

Συγκεκριμένα υπό παραχώρηση είναι δύο ομάδες, επτά αεροδρομίων έκαστη, κι ο διαγωνισμός προβλέπει την υπογραφή συμβάσεων παραχώρησης για 40 συν 10 έτη.

Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, και Καβάλας.

Η δεύτερη ομάδα απαρτίζεται από τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Η αρχική σκέψη οι δύο ομάδες να εμπλουτιστούν με τρία επιπλέον αεροδρόμια η κάθε μία δεν ευδοκίμησε και στις αρχές Σεπτεμβρίου το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε ότι ο διαγωνισμός θα αφορά μόνο τα 14 μεγαλύτερα αεροδρόμια.

40άρι σχεδόν έπιασε η αύξηση των ξένων τουριστών στο αεροδρόμιο της Μυκόνου!

Το ενδιαφέρον των επενδυτών καταγράφεται έντονο, καθώς η «άνοιξη» του τουρισμού έχει οδηγήσει σε απογείωση την κίνηση των αερολιμένων, ενώ πολύ θετικές προδιαγράφονται και οι μελλοντικές προοπτικές. Στο 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου η αύξηση της κίνησης στις αφίξεις τουριστών συνολικά στα περιφερειακά αεροδρόμια ξεπέρασε το 11%.

Εντυπωσιακή, ως ποσοστό, ήταν η αύξηση των ξένων αφίξεων στο αεροδρόμιο της Μυκόνου που έφτασε σχεδόν στο 38%, επίσης σημαντική ήταν η αύξηση των τουριστικών αφίξεων στα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης (15,4%), της Σαντορίνης (26%), της Ζακύνθου (18%) και της Κέρκυρας (14%).

Επενδύσεις άνω των 200 εκατομμυρίων

Από τα μεγαλύτερα σε μέγεθος αεροδρόμια, σε Ρόδο, Θεσσαλονίκη, Κω, Κέρκυρα και Χανίων υπολογίζεται ότι διακινούνται περισσότεροι από 13 εκατ. επιβάτες, απορροφώντας το 71% της επιβατικής κίνησης. Για τα συγκεκριμένα προβλέπεται επένδυση αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών.

Μικρότερης κίνησης, αλλά αναπτυσσόμενοι ραγδαία, είναι οι αερολιμένες Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας, για τους οποίους υπολογίζεται ότι απαιτούνται έργα υποδομής περίπου 100 εκατ. ευρώ.

Το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους περίπου 220 εκατομμυρίων ευρώ συνολικά θα κληθούν να το υλοποιήσουν σε διάστημα τριών ετών οι επενδυτές που θα επιλεγούν με κύριο γνώμονα το προσφερόμενο τίμημα. Η ανάδειξη των αναδόχων αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί πριν από την έναρξη της νέας θερινής περιόδου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v