Πετρέλαιο θέρμανσης: Κίνδυνος για τον ομαλό εφοδιασμό της αγοράς

Στο παρά πέντε τρέχουν να καλύψουν εκκρεμότητες. Χωρίς σύστημα εισροών - εκροών πάνω από τα μισά πρατήρια της επαρχίας. Εξετάζονται λύσεις για παράταση προθεσμιών, καθώς οι εταιρείες δεν θα μπορούν να τα τροφοδοτούν με πετρέλαιο θέρμανσης.

Πετρέλαιο θέρμανσης: Κίνδυνος για τον ομαλό εφοδιασμό της αγοράς

Μπορεί η κυβέρνηση να μείωσε κατά 10 λεπτά τον φόρο στο πετρέλαιο θέρμανσης, ωστόσο ο ομαλός εφοδιασμός της αγοράς αντιμετωπίζει νέα προβλήματα λόγω μη πλήρους συμμόρφωσης των πρατηριούχων και μεταπωλητών πετρελαίου με όσα προβλέπονται για τα συστήματα εισροών - εκροών στις δεξαμενές.

Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, η τροφοδοσία με πετρέλαιο θέρμανσης των πρατηρίων και των μεταπωλητών από τις εταιρείες θα μπορεί να γίνει μόνο εφόσον έχουν εγκαταστήσει τα συστήματα αυτά και μεταδίδουν - ενημερώνουν σε καθημερινή βάση το κεντρικό σύστημα με τα δεδομένα της κίνησης σε κάθε εγκατάσταση.

Ωστόσο όπως προκύπτει και από παρεμβάσεις επαρχιακών συλλόγων πρατηριούχων, όπως αυτού στο νομό Κέρκυρας, το 90% των μελών του, αν και έχει υπογράψει συμβάσεις με τους προμηθευτές των συστημάτων, δεν έχει προλάβει να τα εγκαταστήσει. Ως εκ τούτου και επειδή αντιμετωπίζουν εξοντωτικά πρόστιμα, ο σύλλογός τους ζητά να δοθεί παράταση τουλάχιστον μέχρι το τέλος του χρόνου για την εγκατάσταση των συστημάτων.

Εκτός από αυτά, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Euro2day.gr, ακόμη και τα πρατήρια που έχουν εγκαταστήσει τα συστήματα, δεν καλύπτονται τυπικά για παραλαβή πετρελαίου θέρμανσης, αφού, για διάφορους λόγους δε μεταδίδουν τα στοιχεία τους στην αρμόδια υπηρεσία του Υπ. Οικονομικών. Μάλιστα στην κατηγορία αυτή εμπίπτουν τα δύο τρίτα των πρατηρίων.

Όπως μαθαίνει το Euro2day.gr, μία από τις αιτίες της μη μετάδοσης είναι ότι το σύστημα, προκειμένου να δεχτεί τα στοιχεία διακίνησης, απαιτεί να συμπληρωθεί ειδικό πεδίο («κουτάκι») της ηλεκτρονικής φόρμας, με τα στοιχεία της ηλεκτρονικής ογκομέτρησης των δεξαμενών. Ενώ δηλαδή οι δεξαμενές είναι ογκομετρημένες, ζητά να γίνει νέα ογκομέτρηση με ηλεκτρονική βέργα, δηλαδή οι πρατηριούχοι να επιβαρυνθούν με νέα έξοδα για την εργασία αυτή.

Το τελευταίο πρόβλημα είναι γνωστό. Συμφωνήθηκε δε να ξεπεραστεί προσωρινά με την καταγραφή στο ειδικό πεδίο του ανώτατου ποσοστού απόκλισης που είναι 1,5%, η υπέρβαση του οποίου μπορεί να διαπιστώνεται από τα στοιχεία διακίνησης του καυσίμου. Η ρύθμιση αυτή όμως δεν έχει γίνει και έτσι το πρόβλημα υφίσταται για τα δύο τρίτα των πρατηρίων.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Γ.Γ. Εσόδων και Πληροφοριακών Συστημάτων έχει ενημερωθεί από τους εκπροσώπους του κλάδου και είναι σε γνώση της εικόνας αυτής. Κατ' αρχάς έχει συμφωνηθεί να δοθεί σιωπηρή παράταση για τον χρόνο εγκατάστασης των συστημάτων. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται αρμοδίως, καμία σιωπηρή παράταση δεν μπορεί να καλύψει νομικά όποιον διακινεί πετρέλαιο θέρμανσης σε μη νόμιμο δικαιούχο.

Έτσι τα όποια προβλήματα που θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις στον ομαλό εφοδιασμό της αγοράς και κυρίως της περιφέρειας με πετρέλαιο θέρμανσης αναμένεται να αντιμετωπιστούν μέχρι την Τετάρτη σε συναντήσεις των στελεχών της αρμόδιας γενικής γραμματείας με τους εκπροσώπους του κλάδου.

Η τιμή

Σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης, αυτή επηρεάζεται από τη συνεχιζόμενη πτωτική πορεία των διεθνών τιμών. Με βάση την τιμή διυλιστηρίου της Παρασκευής (566,02 ευρώ τα 1.000 λίτρα), η λιανική τιμή για παραδόσεις σε ποσότητες των 1.000 λίτρων διαμορφώνεται σε επίπεδα 1,045- 1,06 ευρώ το λίτρο για τα αστικά κέντρα. Για παραδόσεις σε μικρότερες ποσότητες ή σε απομακρυσμένες περιοχές, οι τιμές αυξάνονται ανάλογα με την πολιτική των εταιρειών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v