Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

IBHS: Νέα κάμψη της αγοράς αρωμάτων-καλλυντικών το 2013

Υποχώρηση 7,6% εμφάνισαν οι πωλήσεις του κλάδου λιανικής εμπορίας αρωμάτων και καλλυντικών το 2013, με τα προ φόρων αποτελέσματα όμως να γυρνούν σε κέρδη έναντι ζημιών, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της IBHS. Μικρή βελτίωση τζίρου το 7μηνο του 2014.

IBHS: Νέα κάμψη της αγοράς αρωμάτων-καλλυντικών το 2013

Σημάδια σταθεροποίησης εμφανίζει ο κλάδος λιανικής εμπορίας αρωμάτων και καλλυντικών, μετά τη νέα κάμψη που σημείωσε το 2013, σύμφωνα με τα στοιχεία σχετική μελέτης της Infobank Hellastat.

Σύμφωνα με τον κ. Αλέξη Νικολαΐδη, Economic Research & Sectoral Studies Analyst, το 2013 η αξία της εγχώριας αγοράς καλλυντικών (σε τιμές καταναλωτή) σημείωσε νέα υποχώρηση κατά 3,5%, στα €816 εκατ. Πάντως, η μείωση ήταν αρκετά μικρότερη σε σχέση με το 2011, όταν και είχε σημειωθεί υποχώρηση κατά 9%.

Σε σχέση με το επίπεδο του 2010, η αγορά λιανικής έχει υποστεί απώλεια περίπου €230 εκατ., μέγεθος που μεταφράζεται σε μείωση 22%.

Σε αυτήν την πτωτική αγορά, όπως σημειώνεται στη μελέτη, παρατηρείται στροφή μεγάλου μέρους των καταναλωτών από τα ακριβότερα στα φθηνότερα προϊόντα. Το μεγαλύτερο μέρος την πτώσης των λιανικών πωλήσεων προέρχεται από τα προϊόντα μαλλιών και τα είδη περιποίησης προσώπου και σώματος.

Σύμφωνα με την Infobank Hellastat, η υποχώρηση των προηγούμενων ετών επιβεβαιώνεται και από τη φθίνουσα πορεία του δείκτη κύκλου εργασιών της ΕΛΣΤΑΤ για τα καταστήματα φαρμακευτικών και καλλυντικών. Το 2013 ο εν λόγω δείκτης σημείωσε περαιτέρω επιτάχυνση του ρυθμού πτώσης του σε 15,4%, μειούμενος για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά.

Ωστόσο, τους πρώτους 7 μήνες του 2014 η αγορά καλλυντικών εμφανίζει ενδείξεις σταθερότητας, καθώς ο δείκτης σημείωσε μικρή άνοδο 1,4% σε ετήσια βάση. Η μικρή αυτή ανάκαμψη οφείλεται στη σταθεροποίηση των οικονομικών συνθηκών της χώρας, όμως το λιανικό εμπόριο βρίσκεται ακόμα σε αρκετά πρώιμο στάδιο ανόδου, ώστε να γίνεται λόγος για οριστική έξοδο από την ύφεση των προηγούμενων ετών.

Η υποχώρηση της ζήτησης έχει οδηγήσει τις επιχειρήσεις στην παροχή σημαντικών προσφορών και εκπτώσεων, ιδίως στα επώνυμα προϊόντα. Επίσης, αρκετές επιχειρήσεις προχωρούν σε αναδιοργάνωση των δικτύων τους και μείωση του αριθμού των καταστημάτων, καθώς αρκετά σημεία πώλησης εμφανίζουν σημαντικά προβλήματα ρευστότητας, όντας πλέον ζημιογόνα.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόστομο Κάτση, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Infobank Hellastat, «Η μικρή άνοδος του κύκλου εργασιών στην αγορά καλλυντικών το πρώτο επτάμηνο του 2014 δημιουργεί συγκρατημένη αισιοδοξία για τη φετινή χρονιά, ωστόσο η έξοδος από την ύφεση αναμένεται να είναι βραδεία λόγω της αρκετά μεγάλης υποχώρησης που προηγήθηκε».

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της Infobank Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 43 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:

- Οι συνολικές Πωλήσεις του δείγματος το 2013 υποχώρησαν περαιτέρω κατά 7,6%, στα €375,28 εκατ.

- Τα ΚΠΤΦΑ αυξήθηκαν κατά 36%, στα €18,17 εκατ., ενώ οι προ φόρων ζημίες του 2012, ύψους €6,20 εκατ., μετατράπηκαν σε κέρδη €12 εκατ.

- Τα περιθώρια ΚΠΤΦΑ και ΚΠΦ ενισχύθηκαν σε 6,8% και 3,9% αντίστοιχα.

- Ο δείκτης των Ξένων ως προς τα Ίδια Κεφάλαια περιορίστηκε ελαφρώς σε 2,2 προς 1.

- Η μέση αποδοτικότητα των Ιδίων Κεφαλαίων (RoE) σημείωσε ανάκαμψη στο 8,6%, από 5,9% το προηγούμενο έτος.

Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία της Infobank Hellastat στη δεξιά στήλη «Συνοδευτικό υλικό».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v