Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Cyprus Airways: «Aερομαχία» μεταξύ Aegean – Ryanair

Τις υποδείξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη συνέχεια της επιχείρησης πώλησης των Κυπριακών Αερογραμμών περιμένουν οι αρχές του νησιού. Στην επόμενη φάση οι δύο αεροπορικές εταιρείες, που διαθέτουν ήδη βάσεις στην Κύπρο.

Cyprus Airways: «Aερομαχία» μεταξύ Aegean – Ryanair

Μεταξύ της Aegean Airlines και της Ryanair θα παιχτεί, όπως όλα δείχνουν, το παιχνίδι της διεκδίκησης των Κυπριακών Αερογραμμών (ΚΑ). Ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας εισέρχεται στην επόμενη φάση του, στην οποία έχουν προκριθεί και οι δύο αεροπορικές.

Ωστόσο σε εκκρεμότητα παραμένει η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία πρέπει να αποφασίσει πώς θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του κυπριακού αερομεταφορέα. Η εταιρεία έχει ανοικτά ζητήματα με την Ε.Ε., παρόμοια με αυτά που είχε αντιμετωπίσει στο παρελθόν η διαδικασία αποκρατικοποίησης της Olympic Air στη χώρα μας. Πάντως, οι δύο μονομάχοι, η Ryanair και η Aegean, προετοιμάζονται για τη συνέχεια του διαγωνισμού.

Ανεξάρτητη λειτουργία της Cyprus θέλει η Ryanair

Σύμφωνα με δηλώσεις τόσο του κ. Ευτύχιου Βασιλάκη, αντιπροέδρου της Aegean, όσο και του Michael O΄Leary, προέδρου της Ryanair, και οι δύο εταιρείες προκρίθηκαν στην τρίτη φάση της διαδικασίας. Οι υπεύθυνοι του διαγωνισμού έχουν καλέσει τις δύο επιχειρήσεις στην κυπριακή πρωτεύουσα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τους έχουν σταλεί επιστολές προκειμένου να καταθέσουν το ενδιαφέρον τους για τον κυπριακό αερομεταφορέα στην αρμόδια επιτροπή που έχει συσταθεί για τον σκοπό αυτό.

Αναφερόμενος στην αποκρατικοποίηση της Cyprus Airways, ο αντιπρόεδρος της Aegean Ε. Βασιλάκης, στο περιθώριο εκδήλωσης στην Αθήνα για τη συμπλήρωση ενός έτους από την απόκτηση της Olympic Air, εκτίμησε ότι καμία από τις δύο εταιρείες -Aegean και Ryanair- δεν έχει προτεραιότητα στον διαγωνισμό. Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι σε έναν χρόνο θα έχει τελειώσει η υπόθεση και τόνισε ότι η Κύπρος είναι σημαντική ως σημείο, αφού δεν υπάρχει εσωτερικό δίκτυο.

Από την πλευρά του ο κ. O'Leary ανακοίνωσε από τη Ρώμη ότι σήμερα θα έχει συνάντηση στη Λευκωσία με την KPMG, χωρίς όμως να αποκαλύψει λεπτομέρειες για την προσφορά της Ryanair. Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι πρόθεση της ιρλανδικής εταιρείας είναι να διατηρήσει η Cyprus Airways την επωνυμία της και να λειτουργεί ως ανεξάρτητος αερομεταφορέας.

Ελάχιστα τα περιουσιακά στοιχεία

Από την πλευρά του, ο υπουργός Οικονομικών της Κύπρου Χάρης Γεωργιάδης, σε δηλώσεις του, ανέφερε ότι θα εξαντληθούν οι προσπάθειες αναζήτησης και διαπίστωσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για τις Κυπριακές Αερογραμμές με διεθνείς διαδικασίες και στη βάση υποδείξεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Σημείωσε ακόμη ότι σήμερα η εταιρεία διαθέτει ελάχιστα περιουσιακά στοιχεία και μερίδιο αγοράς που δεν ξεπερνά το 10%. Σύμφωνα με τον ΥΠΟΙΚ, το διάστημα 2010 - 2012 πωλήθηκαν τα τέσσερα από τα πέντε ιδιόκτητα αεροπλάνα της. Από το 2007 έως φέτος οι πληρωμές του κράτους προς τις Κ.Α. ανήλθαν συνολικά στα 130 εκατ. Τα δάνειά τους που είναι εγγυημένα από το κράτος το 2007 ανέρχονταν στα 78 εκατ., ενώ οι πωλήσεις περιουσιακών τους στοιχείων ανήλθαν στα 111 εκατ.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Κυπριακές Αερογραμμές επηρέασαν και τη θέση τους στην αγορά. Το 2013 η εταιρεία κατείχε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με ποσοστό 13,1%, ενώ φέτος αυτό έχει μειωθεί στο 10%. Πρώτη σε μερίδιο αγοράς το 2014 είναι η ρωσικών συμφερόντων εταιρεία Transaero Airlines, με ποσοστό 10,9%, από 11,4% το 2013. Τέλος την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Easyjet με 8,5%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v