Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΣΕΒΕ: Καταλυτική η είσοδος παρόχου για την ανάπτυξη του ΟΛΘ

Η ανάπτυξη του ΟΛΘ μπορεί να αλλάξει την οικονομική πορεία της περιοχής, αλλά για να γίνει αυτό πρέπει το λιμάνι να μπει στις διεθνείς γραμμές, κάτι που είναι εφικτό μόνο μέσω της συνεργασίας με κάποιον διεθνή πάροχο, υποστηρίζει ο κ. Λουφάκης.

ΣΕΒΕ: Καταλυτική η είσοδος παρόχου για την ανάπτυξη του ΟΛΘ
Το 18ο πανελλήνιο συνέδριο της Ελληνικής Εταιρίας Logistics με θέμα «Sustainable Supply Chain Networks», που πραγματοποιείται στις 18 και 19 Νοεμβρίου 2014 στη Θεσσαλονίκη, χαιρέτησε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Δρ Κυριάκος Λουφάκης.

Ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ τόνισε ότι το θέμα του Λιμένα Θεσσαλονίκης είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα του ΣΕΒΕ, καθώς διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην προσπάθεια της Βόρειας Ελλάδας, και δη της Θεσσαλονίκης, να εδραιωθεί ως οικονομικό σταυροδρόμι στην ανατολική Μεσόγειο και αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία των επιχειρήσεων της περιοχής, εξαγωγικών και μη.

Συγκεκριμένα, βάσει εκτιμήσεων και μιας προμέτρησης που έχει κάνει ο ΣΕΒΕ σε συνεργασία με τη Deloitte, εκτιμάται ότι η ανάπτυξη του Λιμένα της Θεσσαλονίκης ως διαμετακομιστικό κέντρο και η απορρόφηση φορτίου 1 εκατ. TEUs μπορεί μεσοπρόθεσμα να αποφέρει συνολικό οικονομικό όφελος της τάξης των 1,5-2,5 δισ. ευρώ, που ισοδυναμεί με το 6%-10% του ΑΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο Δρ Λουφάκης τόνισε ότι πέρα από την επίδραση στο ΑΕΠ της Βόρειας Ελλάδας, η ανάπτυξη του Λιμένα της Θεσσαλονίκης έχει τη δυνατότητα να αλλάξει την μελλοντική οικονομική ιστορία της περιοχής. Διότι δεν υπάρχει άλλο λιμάνι με τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα και την ενδοχώρα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης που φτάνει στην ΝΑ. και στη Κεντρική Ευρώπη. Σε βάθος χρόνου, η Θεσσαλονίκη για το transit μπορεί να αποκτήσει σημασία παρόμοια με αυτήν που έχουν τα λιμάνια της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης (π.χ. Ρότερνταμ, Αμβέρσα, Αμβούργο), τόνισε.

Πέραν όμως του ΣΕΜΠΟ, σημασία για την αύξηση των εξαγωγών των επιχειρήσεων της περιοχής, σύμφωνα με τον κ. Λουφάκη, έχει και η ανάπτυξη του συμβατικού λιμανιού, καθώς πολλές εξαγωγικές επιχειρήσεις θα ωφεληθούν σημαντικά από την αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία του. Ακόμα, απαραίτητη κρίνεται η δημιουργία υποδομών στο λιμάνι για εξειδικευμένα φορτία, όπως για παράδειγμα για την αποθήκευση και διακίνηση χημικών προϊόντων. Οι διαθέσιμες εγκαταστάσεις σήμερα είναι ελάχιστες. Η δημιουργία δεξαμενοστασίων θα μπορούσε να αποτελέσει ένα μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα, βοηθώντας στη διακίνηση προϊόντων.

Όπως τόνισε, είναι χαρακτηριστικό ότι στην Τουρκία και μάλιστα στην Προποντίδα, υπάρχουν πολλές τέτοιες εγκαταστάσεις, τη στιγμή που στην Ελλάδα, τέτοιες εγκαταστάσεις υπάρχουν μόνο στην περιοχή της Αττικής. Η Θεσσαλονίκη όμως αποτελεί το φυσικό λιμάνι για μια ευρύτερη περιοχή που, αν έχει τις υποδομές, μπορεί να εξυπηρετήσει.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΒΕ, η ταχύτητα υλοποίησης της όποιας αναπτυξιακής κίνησης είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, καθώς οι επενδύσεις που πραγματοποιούνται σε ανταγωνιστικά λιμάνια της ευρύτερης περιοχής μπορεί να απαξιώσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της γεωγραφικής θέσης της Θεσσαλονίκης και να καθυστερήσουν τις ωφέλειες που προσδοκούνται.

Σύμφωνα με τον κ. Λουφάκη, «όλα τα παραπάνω για να γίνουν πραγματικότητα πρέπει το λιμάνι μας να μπει στις διεθνείς γραμμές. Και αυτό είναι εφικτό να συμβεί μόνο μέσω της συνεργασίας κάποιου διεθνούς παρόχου. Η καθυστέρηση που βλέπουμε ότι υπάρχει στη λύση του ζητήματος δείχνει ακριβώς τα προβλήματα που είχε η χώρα στο παρελθόν και την οδήγησαν στην κρίση που σήμερα βιώνουμε. Ο υδροκεφαλισμός του κέντρου και η προώθηση επενδύσεων αποκλειστικά σχεδόν στο λεκανοπέδιο της Αττικής έχουν δημιουργήσει σημαντικό οικονομικό χάσμα και ανισορροπία μεταξύ περιφέρειας και Αττικής».

«Η αδιαφορία και η κωλυσιεργία στο να δοθεί λύση και να αρχίσει η εκμετάλλευση της μεγαλύτερης πλουτοπαραγωγικής πηγής της περιοχής -και κατά τη γνώμη μας μίας από τις μεγαλύτερες της Ελλάδας- είναι αποτέλεσμα τέτοιων νοοτροπιών του παρελθόντος. Νοοτροπιών τόσο βαθιά ριζωμένων, που καθυστερούν σημαντικές για τον τόπο αποφάσεις, με τις οποίες συμφωνεί το σύνολο των παραγωγικών φορέων της περιοχής. Η άποψη αυτή των φορέων της πόλης εκφράζει τις πραγματικές και επείγουσες ανάγκες της επιχειρηματικής κοινότητας και της ανάπτυξης για το γενικό καλό. Παρ' όλο που αποτελούν αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας της χώρας, τουλάχιστον κατά δήλωσή της, βλέπουμε ότι καθυστερούν να υλοποιηθούν», πρόσθεσε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v