Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Άγριος καυγάς για το μετρό Θεσσαλονίκης ενόψει διαιτησίας

Στη χθεσινή σκληρή επίθεση του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα κατά της Αττικό Μετρό απαντά η διοίκηση της τελευταίας με βαρύτατους χαρακτηρισμούς. Κρίσιμες οι επόμενες εβδομάδες.

Άγριος καυγάς για το μετρό Θεσσαλονίκης ενόψει διαιτησίας

Ενώ ουδείς γνωρίζει πότε θα ολοκληρωθεί το μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2012, και ενώ αναμένεται εντός των ημερών η απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου για την τύχη του έργου, ξέσπασε πόλεμος μεταξύ του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, του γενικού γραμματέα δημοσίων έργων και πολιτευτή της Ν.Δ. στη Θεσσαλονίκη Στράτου Σιμόπουλου και της διοίκησης της Αττικό Μετρό. Η τελευταία, όπως και η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχουν υποσχεθεί ουκ ολίγες φορές την ανάσταση του έργου το οποίο παραμένει κλινικά νεκρό. 

Η κοινοπραξία υπό την ΑΕΓΕΚ διεκδικεί περί τα 500.000.000 ευρώ ως πρόσθετη αμοιβή, ο κ. Τζιτζικώστας απειλεί με προσφυγή στη Δικαιοσύνη κατά της Αττικό Μετρό αν «σε ενάμισι μήνα δεν έχουν δρομολογηθεί εξελίξεις» και η διοίκηση της τελευταίας εξέδωσε δελτίο τύπου για να μας δηλώσει πως «δεν τρομοκρατείται, ούτε εκβιάζεται». Το μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί προνομιακό πεδίο άσκησης δημοσίων σχέσεων από πολιτευτές της περιοχής εδώ και χρόνια, αλλά στο μέτωπο των εργοταξίων ελάχιστα πράγματα έχουν αλλάξει.

Χθες, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της μητροπολιτικής επιτροπής Θεσσαλονίκης στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης, παραδέχθηκε πως 3.843 μελέτες, 24.504 τεύχη, «έγιναν μετά την υπογραφή της σύμβασης». Ο ίδιος πρόσθεσε πως «τα τεχνικά θέματα έχουν επιλυθεί» και προέβλεψε πως να λυθούν τα προβλήματα με τον εργολάβο (που ζητεί να αποχωρήσει από το έργο και διεκδικεί μισό δισεκατομμύριο ευρώ) οι εργασίες για το μετρό μπορούν να ολοκληρωθούν το 2018.

Δείγμα, πάντως, του επιπέδου της συζήτησης για το μετρό Θεσσαλονίκης αποτελούν οι συνεχείς δηλώσεις πολιτικών παραγόντων της περιοχής (με τελευταίο τον υπουργό Μακεδονίας και Θράκης Γιώργο Ορφανό) σύμφωνα με τις οποίες τα προβλήματα οφείλονται στο γεγονός πως η εποπτεύουσα αρχή – η Αττικό Μετρό - εδρεύει στην Αθήνα!

Ενόψει της κρίσιμης απόφασης της διαιτησίας, η διοίκηση της Αττικό Μετρό επιχειρεί με τη σημερινή ανακοίνωση να «φορτώσει» στις προηγούμενες διοικήσεις τις πολλές αμαρτίες του μετρό Θεσσαλονίκης. Επισημαίνει πως «η παρούσα Διοίκηση της Αττικό Μετρό ανέλαβε στα μέσα του 2010, δηλαδή τέσσερα χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης του έργου», πως «παρέλαβε ένα έργο ουσιαστικά σταματημένο, με σωρεία άλυτων τεχνικών και συμβατικών προβλημάτων και κατόρθωσε να επιλύσει σχεδόν όλες τις πολύπλοκες τεχνικές δυσκολίες του Μετρό». Υποστηρίζει, επίσης, πως «οικονομικές διεκδικήσεις του αναδόχου, ύψους περίπου 500 εκατ. ευρώ προϋπήρχαν της υφιστάμενης Διοίκησης της Αττικό Μετρό».

Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται πως «ούτε η Σύμβαση, ούτε η ελληνική και ευρωπαϊκή Νομοθεσία προβλέπει κανενός είδους διαπραγμάτευση με τον Εργολάβο. Η μοναδική νόμιμη διαδικασία είναι αυτή του Διαιτητικού Δικαστηρίου».
Η διοίκηση της Αττικό Μετρό επιτίθεται μάλιστα κατά του κ. Τζιτζικώστα: «Αλήθεια, τι μπορεί να υποθέσει ο Έλληνας πολίτης όταν ακούει υπεύθυνους φορείς της πόλης να αναμασούν δημόσια καταγεγραμμένες θέσεις της αναδόχου κοινοπραξίας, όπου με βάση αυτές διεκδικεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ως αποζημίωση από το Ελληνικό Δημόσιο;» αναφέρεται.

Οι "σφαίρες" του κ. Τζιτζικώστα βρήκαν χθες και το γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών κ. Σιμόπουλο ο οποίος απάντησε σήμερα σε εξίσου υψηλούς τόνους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v