Οι πρωτεύουσες «παράδεισος» για το λιανεμπόριο

Στην 25η θέση μεταξύ 57 ευρωπαϊκών πόλεων με βάση την ελκυστικότητα για εγκατάσταση μεγάλων ομίλων της λιανικής κατατάσσεται η Αθήνα σύμφωνα με την φετινή έκθεση του διεθνούς οίκου Jones Lang Lasalle (JLL) «Destination Europe 2015».

Οι πρωτεύουσες «παράδεισος» για το λιανεμπόριο

Στην έκθεση του διεθνούς οίκου, που αξιολογεί την παρουσία 250 πολυεθνικών ομίλων λιανικής ανά την Ευρώπη, η Αθήνα βρίσκεται αρκετά υψηλότερα του μέσου όρου, αλλά πολύ πίσω από τις περισσότερες πρωτεύουσες της Δυτικής Ευρώπης. Θεωρείται, όμως, ελκυστικότερη από τις πρωτεύουσες των περισσότερων κρατών – μελών της Σκανδιναβίας.

Οι τελευταίες εμφανίζουν καλύτερες προοπτικές ανάπτυξης ενώ η αγορά λιανικής της Αθήνας θεωρείται πως θα παρουσιάσει έναν από τους χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης μεταξύ των 57 πόλεων για τα επόμενα χρόνια. Μόνο πέντε πόλεις (Τορίνο, Βαλένθια, Αντβέρπ, Βρυξέλλες, Κολωνία) προβλέπεται πως θα παρουσιάσουν χειρότερο ρυθμό.

Στην πρώτη θέση βρίσκεται και φέτος το Λονδίνο, ακολουθούν το Παρίσι και η Μόσχα, ενώ στη δεκάδα συγκαταλέγεται πλέον και η Κωνσταντινούπολη (στην 7η θέση της λίστας). Η Μόσχα και η Κωνσταντινούπολη θεωρούνται τα success stories της τελευταίας διετίας καθώς έχουν προσελκύσει πολύ μεγάλο αριθμό ξένων αλυσίδων της λιανικής, ενώ εξακολουθούν να αναπτύσσονται ραγδαία.

Η κρίση στην Ευρώπη αφήνει, πάντως, τα σημάδια της και στην αγορά λιανικής καθώς με βάση της έκθεση της JLL για κάθε δύο καταστήματα που άνοιξαν, έκλεισε ένα, αφού πολλοί ισχυροί όμιλοι προχώρησαν σε αναδιάταξη της παρουσίας τους, ενίοτε εκμεταλλευόμενοι την πτώση τιμών στα ακίνητα. Μπορεί οι μεγάλοι όμιλοι να εμφανίστηκαν διστακτικοί, αλλά δυναμικοί «παίκτες» όπως οι αλυσίδες «7 For All Mankind», «Cos», «Michael Kors», κ.λπ. συνέχισαν να επεκτείνονται. Εσχάτως, ακόμα και οι μεγάλοι του κλάδου κινούνται δυναμικά σε αγορές που εμφανίζουν σημάδια ανάκαμψης όπως το Δουβλίνο, η Μαδρίτη και το Μιλάνο.

Οσον αφορά τις αλυσίδες λιανικής στην πρώτη θέση, με κάλυψη του συνόλου των ευρωπαϊκών αγορών που περιλαμβάνονται στη μελέτη της JLL βρίσκονται η ισπανική Zara και η σουηδική H&M, ενώ ακολουθεί η επίσης ισπανική Mango, η βρετανική The Body Shop και η ιταλική Benetton.

Την δεκάδα συμπληρώνουν η βρετανική Lush, η γερμανική Hugo Boss, η ιταλική Diesel και οι αμερικανικές Tommy Hilfiger και Timberland. Οι αμερικανικές αλυσίδες είναι αυτές που κατατάσσονται στην πρώτη θέση με βάση τη συνολική παρουσία στις 57 αγορές που εξετάζονται. Κατέχουν μερίδιο 18% μεταξύ των διεθνών «παικτών» με τους ιταλικούς ομίλους (Benetton, Diesel, Max Mara, Geox, Calzedonia) να βρίσκονται στη δεύτερη θέση και τους Βρετανούς στην τρίτη.

Όπως εξηγούν οι αναλυτές της JLL, η ισχυρή παρουσία των Αμερικανών δικαιολογείται και από το τεράστιο μέγεθος της αγοράς λιανικής των ΗΠΑ (περί τα 2,85 δισ. ευρώ το 2013 έναντι 290 δισ. ευρώ της αντίστοιχης ιταλικής).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v