Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Φόβοι για περισσότερους νεκρούς στο Norman Atlantic

Στους δέκα ανεβάζουν τα θύματα οι ιταλικές αρχές. Αγωνία για την τύχη έως 40 ατόμων. Ερωτηματικά για τη λίστα επιβατών. Στην Ελλάδα μεταφέρονται διασωθέντες. Καταγγελίες ότι το πλήρωμα του πλοίου ήταν... εξαφανισμένο. ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.

Φόβοι για περισσότερους νεκρούς στο Norman Atlantic

Ολοκληρώθηκε η επιχείρηση εκκένωσης από το κατάστρωμα του Norman Atlantic όπως αναφέρουν το ιταλικό πολεμικό ναυτικό αλλά και το λιμενικό σώμα της Ελλάδας. Πλέον στο πλοίο έχουν μείνει ένας αξιωματικός και τέσσερα μέλη του πληρώματος, ωστόσο αντιφατικές είναι οι πληροφορίες για τις λίστες των επιβατών αλλά και τον αριθμό των ατόμων που διεσώθησαν.

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου του λιμενικού σώματος Ν. Λαγκαδιανό από το κατάστρωμα του πλοίου διασώθηκαν 432 άτομα (επιβάτες και πλήρωμα). Οι έρευνες συνεχίζονται στο εσωτερικό του πλοίου, ενώ στο κατάστρωμα βρίσκονται Ιταλοί επιθεωρητές. Ο κ. Λαγκαδιανός τόνισε ότι προχωρούν οι διασταυρώσεις στις λίστες των ατόμων που επέβαιναν στο πλοίο και των ατόμων που διεσώθησαν.

Το ελληνικό υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας εκφράζει φόβους για την τύχη περίπου 40 ατόμων που επέβαιναν στο πλοίο Norman Atlantic και αγνοούνται καθώς διασώθηκαν 432 από τους 478 επιβάτες. Παράλληλα οι ιταλικές αρχές ανέβασαν τον αριθμό των νεκρών στους δέκα.

Σύμφωνα με τον Ιταλό υπουργό μεταφορών (που αναφέρει ότι διεσώθησαν 427 επιβάτες) ο κατάλογος των επιβαινόντων περιλάμβανε 478 ονόματα, εκ των οποίων οι 422 επιβάτες, όμως ο υπουργός υπογράμμισε ότι ο αριθμός αυτός πρέπει να αντιμετωπίζεται με επιφύλαξη.

Σε κάθε περίπτωση «είναι πολύ πρόωρο» να μιλάμε για αγνοούμενους, επέμεινε ο υπουργός. Εξήγησε μάλιστα ότι ορισμένοι από τους διασωθέντες δεν περιλαμβάνονται στον κατάλογο των επιβαινόντων. «Δεν γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των επιβατών», είπε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.

Τη σύγχυση ήρθε να επιτείνει ρεπορτάζ της ιταλικής κρατικής τηλεόρασης RAI στο οποίο αναφέρθηκε ότι 80 εκ των διασωθέντων δεν περιλαμβάνονταν σε καμία λίστα!

Από την πλευρά του ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης έκανε λόγο για δυσκολία συνεννόησης με την ιταλική πλευρά που έχει και τον έλεγχο της επιχείρησης διάσωσης. Οπως είπε «αγωνία μου είναι να ταυτοποιήσω πρόσωπα, καθώς έχω μεγάλη αμφιβολία αν είναι πραγματικά όλα τα ονόματα». 

Αποδεσμεύσεις

Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης της Ρώμης αποδέσμευσε τα μέσα των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων που συμμετείχαν στην επιχείρηση απεγκλωβισμού των επιβαινόντων στο πλοίο «Norman Atlantic». Στην περιοχή παραμένει η φρεγάτα ΝΑΒΑΡΙΝΟ, κατόπιν εντολής του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια.

Νωρίτερα πραγματοποιήθηκε έρευνα για τον εντοπισμό τυχόν αγνοουμένων στην περιοχή που βρίσκεται το πλοίο από τα εναέρια μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων, μετά την αποδέσμευσή τους από την επιχείρηση διάσωσης.

Στη επιχείρηση συμμετείχαν δύο ελικόπτερα Σούπερ Πούμα που θα αντικατασταθούν σταδιακά από δύο ελικόπτερα AB- 205 της Πολεμικής Αεροπορίας, δύο ελικόπτερα NH- 90 του Στρατού Ξηράς, δύο ελικόπτερα S- 70 του Πολεμικού Ναυτικού καθώς και το S-70 της φρεγάτας ΝΑΒΑΡΙΝΟ.

Στην Κέρκυρα, παραμένει σε λειτουργία το Κέντρο Συντονισμού Αεροπορικών Μέσων, υπό τον διοικητή της αεροπορικής βάσης του Ακτίου.

Στην Ηγουμενίτσα 69 διασωθέντες

Με επιβάτες 69 διασωθέντες του Norman Atlantic, μεταξύ των οποίων 38 Έλληνες, έδεσε το απόγευμα στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας το πλοίο Cruise Europa και αμέσως ανέβηκαν γιατροί, προκειμένου να εξετάσουν τους ανθρώπους και να διαπιστώσουν εάν χρειάζεται κάποιοι να νοσηλευτούν σε νοσοκομείο. Ακόμη, στο σημείο βρέθηκαν και ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ.

Οι πρώτοι διασωθέντες κατέβηκαν περίπου δύο ώρες αργότερα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ένας από τους επιβαίνοντες είχε τραύματα, χωρίς ωστόσο να πρόκειται για σοβαρό τραυματισμό. Στο λιμάνι βρέθηκαν και συγγενείς για να παραλάβουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα, που έζησαν δραματικές στιγμές.

Στο μεταξύ, συγκλονίζει η μαρτυρία ενός από τους διασωθέντες που μίλησε στους δημοσιογράφους αφού κατέβηκε από το πλοίο στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. «Δεν είναι το τι είδα και το τι έκανα. Είναι όλα αυτά που ζήσαμε μέσα στο πλοίο. Νερό δεν υπήρχε. Πλήρωμα δεν υπήρχε. Κουβέρτες δεν υπήρχαν. Μωρά να κλαίνε. Παντού καιγόμασταν και βρεχόμασταν», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο άντρας που πέρασε μαρτυρικές στιγμές μέσα στο φλεγόμενο Norman Atlantic, τόνισε ότι το πλήρωμα του πλοίου είχε εξαφανιστεί ενώ ο συναγερμός ακούστηκε με τεράστια καθυστέρηση. «Εμείς ξυπνήσαμε από την φωτιά που μας έκαιγε και όχι από τον συναγερμό. Ο συναγερμός χτύπησε μετά από 40 λεπτά. Επικρατούσε χάος και πανικός».

Μάλιστα, σημείωσε ότι μαζί με έναν ακόμη επιβαίνοντα, βοήθησαν τα παιδιά να επιβιβαστούν στο ελικόπτερο. «Εγώ και ένας άλλος βοηθούσαμε να μπουν τα παιδιά μέσα στο ελικόπτερο. Γιατί είχαν παγώσει και ήταν καμένα. Δεν υπήρχε κανένας άλλος. Από νερό, πίναμε ό,τι βρίσκαμε κάτω», είπε.

Επίσης, μετά τις 22:00 προσγειώθηκε στην Αεροπορική Βάση της Ελευσίνας επιβάτες του πλοίου, που επιβιβάστηκαν σε μεταγωγικό αεροσκάφος από το Λέτσε και το Μπάρι της Ιταλίας. Στο αεροσκάφος βρίσκονταν 43 συνολικά πολίτες εκ των οποίων σαράντα Έλληνες και τρεις αλλοδαποί.


Real.gr ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΝΑΥΑΓΙΟ από realmedialive

Έρευνα για ποινικές ευθύνες ξεκινά η Ιταλία

Εν τω μεταξύ, η ιταλική δικαιοσύνη αποφάσισε να θέσει υπό κατάσχεση το πλοίο στο οποίο αναπτύχθηκε η πυρκαγιά, από την στιγμή που τρεις εισαγγελίες της περιοχής της Απουλίας (του Μπάρι, του Μπρίντιζι και του Λέτσε) έχουν ξεκινήσει έρευνα σχετικά με τα αίτια και τις συνέπειες του ναυαγίου.

Η έρευνα έχει ως στόχο την εξακρίβωση των αιτίων της πυρκαγιάς που εκδηλώθηκε στο γκαράζ του πλοίου, που μετέφερε μεταξύ άλλων οχημάτων και πολλά φορτηγά με φορτίο λαδιού.

Το πλοίο είχε περάσει πρόσφατα από επιθεώρηση και ο ιταλός πλοιοκτήτης Κάρλο Βισεντίνι δήλωσε στο ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων Ansa ότι είναι βέβαιος για το αξιόπλοο και την ασφάλεια του πλοίου.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια αυτής της επιθεώρησης εντοπίσθηκε πρόβλημα σε μία από τις πόρτες πυρασφάλειας του γκαράζ, αλλά αυτό το πρόβλημα είχε διευθετηθεί διευκρίνισε ο ιταλός πλοιοκτήτης, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Το πλοίο που είχε αναχωρήσει στις 5:30 το απόγευμα από την Πάτρα με προορισμό την Ιταλία μέσω Ηγουμενίτσας, ήταν ναυλωμένο στην ΑΝΕΚ και σε αυτό μεταφέρονταν 125 φορτηγά, 3 λεωφορεία, 84 IX, 3 αυτοκινούμενα και μία μηχανή.

ΑΝΕΚ: Το πλοίο είχε όλα τα πιστοποιητικά ασφαλείας

Σε ανακοίνωσή της για το περιστατικό, η ΑΝΕΚ ανακοίνωσε ότι "έχει ναυλώσει από την ιταλική εταιρεία "VISEMAR di Navigazione S.R.l.", το ιταλικής πλοιοκτησίας και σημαίας επιβατικό – οχηματαγωγό πλοίο "NORMAN ATLANTIC" , το οποίο εκτελούσε την δρομολογιακή γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα και στο οποίο σημειώθηκε πυρκαγιά τις πρώτες πρωινές ώρες της 28ης-12-2014.

Στο ως άνω πλοίο είχαν διενεργηθεί όλες οι απαιτούμενες κατά νόμο επιθεωρήσεις και είχε εφοδιασθεί με όλα τα πιστοποιητικά ασφαλείας σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας προκειμένου να αποπλεύσει από τον λιμένα Πατρών.

Δεδομένου ότι το πλοίο δεν αποτελεί περιουσιακό στοιχείο της Εταιρείας και ότι η Εταιρεία στο πλαίσιο της ως άνω ναύλωσης έχει προβεί σε πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, εκτιμάται ότι δεν θα επέλθει σημαντική επίπτωση στα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας.

Η Εταιρεία θα επανέλθει με κάθε νεώτερη πληροφορία, καθότι βρίσκεται σε εξέλιξη η επιχείρηση εκκένωσης του πλοίου". 

Βαρβιτσιώτης: Το επίσημο πιστοποιητικό αναφέρει ότι το πλοίο είναι του 2009

Ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μίλησε στον realfm 97,8 και τον Γιάννη Παπαδόπουλο, για την πορεία της διάσωσης των επιβατών του Norman Atlantic.

«Περάσαμε ένα πολύ δύσκολο βράδυ με τους ανθρώπους πάνω στο πλοίο. Το βράδυ δεν ήταν καλό στη διάσωση. Ήταν πολύ δύσκολη η διάσωση από αέρος μέσα στη νύχτα. Έγινε μια προσπάθεια για εκκένωση από τη θάλασσα, δεν κατέστη δυνατό να ολοκληρωθεί λόγω των ανέμων. Τώρα έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση», σχολίασε αρχικά μεταξύ άλλων ο κ. Βαρβιτσιώτης και συνέχισε:

«Χθες εμείς ήταν αδύνατον να φτάσουμε στο σημείο. Μόνο ένα ελικόπτερο κατάφερε να επιχειρήσει. Τα πλωτά του λιμενικού που έφυγαν από την Κέρκυρα και την Ηγουμενίτσα, δεν κατάφεραν να περάσουν το μέτωπο της καταιγίδας».

«Το πλοίο αυτό τους τελευταίους μήνες έχει ελεγχθεί πάρα πολλές φορές. Έλεγχος έγινε από τις ελληνικές αρχές. Στο πλοίο αυτό, από τον έλεγχο που έγινε στην Πάτρα σημειώθηκαν 5 παρατηρήσεις. Επί μέρους παρατηρήσεις οι οποίες δεν θεωρήθηκαν ικανές για την απαγόρευση του απόπλου. Σύμφωνα με τα πιστοποιητικά του πλοίου διέθετε σωστικά μέσα για 880 επιβαίνοντες ενώ η δυνατότητα μεταφοράς του ήταν μόνο 499. Σε επίπεδο σωσιβίων ξεπερνούσαν τα 1.500 αυτά που βρίσκονταν πάνω. Υπήρχαν δύο σωστικές λέμβοι. Οι σταθερές σωστικές λέμβοι δεν είναι απαραίτητο να καλύπτουν το σύνολο των επιβαινόντων», πρόσθεσε ο κ. Βαρβιτσιώτης.

«Χθες ήταν διαθέσιμα τρία Σούπερ Πούμα. Αρμοδιότερο είναι να απαντήσει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Μπορεί να έχεις 12, αλλά δεν σημαίνει ότι είναι πάντα διαθέσιμα», σχολίασε ακόμα ο κ. Βαρβιτσιώτης και συμπλήρωσε: «Είναι από τα σύγχρονα πλοία. 19 Δεκεμβρίου του 2006 είναι το report που έχω ότι κατασκευάστηκε. Η μέρα που παραδόθηκε το πλοίο είναι η 1η Οκτωβρίου του 2009».


Real.gr ΔΕΛΤΙΟ STAR ΔΙΑΣΩΘΕΝΤΕΣ C-130 από realmedialive

Η ανακοίνωση της ΠΝΟ

Στο μεταξύ, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, με σημερινή ανακοίνωσή της, σχολιάζοντας το τραγικό περιστατικό με τη φωτιά στο πλοίο «Norman Atlantic», ανέφερε ότι με πλήθος σχετικών εγγράφων προς το υπουργείο και με αφορμή τις μειωμένες ειδικές οργανικές συνθέσεις των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων, που εκτελούν τα δρομολόγια Ελλάδας - Ιταλίας, είχε επισημάνει ότι η αντίστοιχη αύξηση των ωραρίων απασχόλησης των ναυτεργατών, προκειμένου να καλύψουν κατά το δυνατόν τις ελλείψεις στελέχωσης, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην ελαχιστοποίηση των επιπέδων ασφάλειας των πλοίων στην εκτέλεση των δρομολογίων, αλλά και των επιβατών και του πληρώματος.


 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v