Συνταγματική η διαθεσιμότητα των Δημοτικών Αστυνομικών, αποφάνθηκε το ΣτΕ

Με τρεις αποφάσεις της η Ολομέλεια του ανωτάτου δικαστηρίου απέρριψε ως αβάσιμους και απαράδεκτους όλους τους νομικούς ισχυρισμούς, τόσο της ΠΟΕ-ΟΤΑ, όσο και 461 πρώην Δημοτικών Αστυνομικών από διάφορους Δήμους της χώρας.

Συνταγματική η διαθεσιμότητα των Δημοτικών Αστυνομικών, αποφάνθηκε το ΣτΕ

Συνταγματικό κρίθηκε από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας το καθεστώς διαθεσιμότητας στο οποίο τέθηκαν οι δημοτικοί αστυνομικοί.

Με τρεις αποφάσεις της η Ολομέλεια του ανωτάτου δικαστηρίου απέρριψε ως αβάσιμους και απαράδεκτους όλους τους νομικούς ισχυρισμούς, τόσο της ΠΟΕ-ΟΤΑ, όσο και 461 πρώην Δημοτικών Αστυνομικών από διάφορους Δήμους της χώρας.

Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο με πρόεδρο τον Σωτ. Ρίζο και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Ευθ. Αντωνόπουλο, έκρινε ότι η διαθεσιμότητα των πρώην Δημοτικών Αστυνομικών δεν προσκρούει στο Σύνταγμα, στις επιταγές του Ευρωπαϊκού Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας που έχει κυρωθεί με το νόμο 1850/1989, αλλά δεν αντιβαίνει και την Ευρωπαϊκή νομοθεσία (οδηγία 2000/78 για την ίση μεταχείριση στην απασχόληση). Επίσης, κρίθηκε ότι δεν προσκρούει η διαθεσιμότητα στον Κώδικά Κατάστασης Δημοτικών Υπαλλήλων και στον Υπαλληλικό Κώδικα.

Στις τρεις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ, αναφέρεται ότι ο νόμος 4172/2103 με τον οποίο καταργήθηκε η Δημοτική Αστυνομία δεν προσκρούει στο άρθρο 103 του Συντάγματος, καθώς η κατάργηση αυτή «υπαγορεύθηκε από την μεταβολή αντιλήψεων του νομοθέτη ως προς τον τρόπο οργανώσεως δημόσιας υπηρεσίας της οποίας οι αρμοδιότητες εντάσσονται στον πυρήνα της κρατικής λειτουργίας, αλλά και από επιτακτικούς δημοσιονομικούς λόγους, λαμβανομένου υπόψη και του ότι οι υπηρετούντες στην Δημοτική Αστυνομία τελούσαν επίσης υπό ιδιαίτερο καθεστώς προσλήψεων, αλλά και υπό ιδιαίτερο υπηρεσιακό καθεστώς εξαιρούμενο κατ΄ αρχήν από τον έλεγχο του ΑΣΕΠ, ακριβώς λόγω της φύσεως των ασκουμένων από αυτούς καθηκόντων».

Επίσης, σύμφωνα με την Ολομέλεια του ΣτΕ δεν παραβιάζονται: 1) η συνταγματική αρχή της Ορθολογικής οργάνωσης της δημόσιας διοίκησης, 2) η συνταγματική αρχής της διάκρισης των εξουσιών, 3) η αρχή της διοικητικής αυτοτέλειας των ΟΤΑ και 4) η αρχή της συνέχειας των δημοσίων υπηρεσιών.

Τέλος, οι σύμβουλοι της Επικρατείας υπογραμμίζουν στις αποφάσεις τους ότι «ο νομοθέτης δεν κωλύεται εξ΄ απόψεως συνταγματικής, να καταργήσει την Δημοτική Αστυνομία και μάλιστα χωρίς παράλληλη πρόβλεψη απορροφήσεως του υπηρετούντος σε αυτή προσωπικού».

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v