Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης: Παρέμβαση εισαγγελέα για τις αποζημιώσεις

Τέσσερα χρόνια μετά την απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου με την οποία επιδικάστηκε αποζημίωση στην κατασκευαστική κοινοπραξία, το δημόσιο προχωρά στην πληρωμή της πρώτης δόσης. Παρέμβαση του εισαγγελέα διαφθοράς Θεσσαλονίκης.

Υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης: Παρέμβαση εισαγγελέα για τις αποζημιώσεις

Τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας ώστε να διαπιστωθούν τυχόν ποινικές ευθύνες παντός υπευθύνου για το «ναυάγιο» της υποθαλάσσιας οδικής αρτηρίας Θεσσαλονίκης και τις αποζημιώσεις, ύψους άνω των 90 εκατ. ευρώ που καλείται να πληρώσει το δημόσιο στην κατασκευαστική κοινοπραξία που είχε αναλάβει το έργο, παρήγγειλε στο ΣΔΟΕ ο εισαγγελέας αντιμετώπισης εγκλημάτων διαφθοράς Θεσσαλονίκης Αργύρης Δημόπουλος.

Αφορμή για την παρέμβαση του εισαγγελέα, με την οποία ζητεί να διερευνηθεί εάν στοιχειοθετείται το αδίκημα της κακουργηματικής απιστίας σε βάρος του δημοσίου, ήταν μια πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Υποδομών με την οποία δίνεται εντολή για να πληρωθεί η πρώτη δόση (ύψους 3,7 εκατ. ευρώ) της αποζημίωσης που είχε κερδίσει στα δικαστήρια η κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός». Στην τελευταία συμμετείχαν ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ η Boskalis International και η Archirodon Group.

Σημειώνεται πως η απόφαση για έναρξη καταβολής των αποζημιώσεων στην κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός» βγήκε τέσσερα χρόνια μετά την απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου (Ιούλιος 2010) με την οποία επιδικάστηκε η αποζημίωση. Υπολογίζεται πως αν προστεθούν και οι τόκοι η συνολική οφειλή του δημοσίου ξεπερνά σήμερα τα 90 εκατ. ευρώ.

Η υποθαλάσσια οδική αρτηρία Θεσσαλονίκης είναι το δεύτερο (το πρώτο είναι το στοιχειωμένο έργο του μετρό) από τα μεγάλα έργα που ξεκίνησαν επί ηγεσία του Γιώργου Σουφλιά στο υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, χωρίς ποτέ να ολοκληρωθούν. Τον Ιούνιο του 2005 αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος η κοινοπραξία “Θερμαϊκή Οδός», ενώ στις 31 Οκτωβρίου 2006 υπογράφηκε η σχετική σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του υπουργείου και του αναδόχου. Η σύμβαση κυρώθηκε από τη Βουλή τον Ιανουάριο του 2007 και τον Μάρτιο του ίδιου έτους επρόκειτο να αρχίσει το έργο, με προϋπολογισμό 472 εκατ. ευρώ και ολοκλήρωση 48 μήνες μετά την έναρξή του.

Η σύμβαση παραχώρησης προέβλεπε πως ο ανάδοχος θα κατασκεύαζε και θα εκμεταλλεύονταν μέχρι το 2037 οδική αρτηρία με διόδια η οποία θα συνέδεε τη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης με την ανατολική πλευρά. Το συνολικός της μήκος ήταν 6,2 χιλιόμετρα με 1,24 χιλιόμετρα υποθαλάσσιας σήραγγας.

Ακολούθησαν προσφυγές πολιτών και αποφάσεις του υπουργείου Πολιτισμού (π.χ. για κατασκευή της σήραγγας σε βάθος 25 μέτρα από τον πυθμένα και όχι 15 μέτρα που προέβλεπε η σύμβαση παραχώρησης).

Στα τέλη Ιουλίου 2009 η κοινοπραξία κατήγγειλε τη σύμβαση και το 2010 δικαιώθηκε από το διαιτητικό δικαστήριο.

Λίγες ημέρες πριν τις εκλογές του 2015, αποφασίστηκε πως το δημόσιο πρέπει να αρχίσει να πληρώνει.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v