Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κερδοφόρα τα μέσα σταθερής τροχιάς το 2014

Κέρδη κατέγραψαν και το 2014 τα μέσα σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας. Σαφή προτίμηση στις φθηνότερες κάρτες απεριορίστων διαδρομών δείχνουν οι επιβάτες. Ηγετική θέση για το Μετρό έναντι ηλεκτρικού και τραμ.

Κερδοφόρα τα μέσα σταθερής τροχιάς το 2014

Σε τροχιά κερδοφορίας κινήθηκε και το 2014 η εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), η οποία έχει στην αρμοδιότητά της όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας. Η εταιρεία εμφάνισε κέρδη της τάξης των 5,5 εκατομμυρίων ευρώ κινούμενη πλέον σταθερά σε κερδοφόρο έδαφος. Ωστόσο το ερώτημα είναι αν οι θετικές επιδόσεις θα συνεχιστούν και στο μέλλον.

Οι μειώσεις στις τιμές καρτών και εισιτηρίων, που εφαρμόστηκαν στο τελευταίο τετράμηνο του έτους, φαίνεται να έχουν επηρεάσει το ρυθμό αύξησης των εσόδων που στο συγκεκριμένο διάστημα ήταν συγκρατημένος.

Τα μέσα σταθερής τροχιάς, δηλαδή μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και τραμ, με την ταχύτητα και τον υψηλό βαθμό αξιοπιστίας των δρομολογίων τους, προσελκύουν νέο επιβατικό κοινό βελτιώνοντας τις επιδόσεις τους όχι μόνο σε επίπεδο επιβατικής κίνησης αλλά και οικονομικών δεδομένων.

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες στο διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου του 2014 σημείωσε σημαντική αύξηση των εσόδων σε ποσοστό 10,17%. Συγκεκριμένα από 118,834 εκατ. Ευρώ που ήταν το σύνολο των εισπράξεων από εισιτήρια και κάρτες και για τα τρία μέσα μαζικής μεταφοράς το πρώτο 10μηνο του 2013 στο αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς ανήλθαν στα 130,925 εκατομμύρια ευρώ.

Διαφοροποίηση

Οι αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των μέσων μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας, με μείωση της τιμής του μεμονωμένου εισιτηρίου αλλά και της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών, που ξεκίνησαν να εφαρμόζονται τον περασμένο Σεπτέμβριο, είχαν, όμως, ως αποτέλεσμα να αλλάξει σημαντικά η γεωγραφία των πωλήσεων της ΣΤΑΣΥ.

Η μείωση στην τιμή της κάρτας απεριορίστων διαδρομών η οποία από τα 45 ευρώ πριν κοστίζει πλέον 30 ευρώ είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθούν πολύ οι πωλήσεις καρτών. Την ίδια ώρα μειώθηκαν οι πωλήσεις εισιτηρίων παρότι και στην συγκεκριμένη κατηγορία υπήρξε μείωση της τιμής αλλά και του χρόνου διάρκειας του εισιτηρίου. Οι χρήστες των ΜΜΜ φαίνεται ότι κρίνουν πως είναι περισσότερο συμφέρον να προμηθεύονται κάρτες απεριορίστων διαδρομών, που τους επιτρέπουν με κόστος 1 ευρώ την ημέρα να πραγματοποιούν όσες διαδρομές θέλουν με το σύνολο των ΜΜΜ καθ' όλη τη διάρκεια του μήνα.

Ειδικότερα σύμφωνα με τα τελευταία συγκεντρωτικά στοιχεία της ΣΤΑΣΥ που αφορούν το 10μηνο του 2014 τα έσοδα από τις κάρτες αντιστοιχούσαν στα 45,46% του συνόλου των εσόδων έναντι 37,6% που ήταν στο αντίστοιχο διάστημα του 2013.

Στο 10μηνο του 2013 τα συνολικά έσοδα από τα εισιτήρια ήταν 86,327 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις των καρτών απέφεραν έσοδα 32,506 εκατομμύρια ευρώ. Για το 10μηνο του 2014 το σύνολο των εσόδων από εισιτήρια ήταν 90,002 εκατ. ευρώ ενώ το ίδιο διάστημα οι πωλήσεις από κάρτες ανήλθαν σε 40,922 εκατ. ευρώ.

Το μετρό ηγέτης της αγοράς

Ο Ιανουάριος του 2014 ήταν ο μήνας με την μεγαλύτερη αύξηση, +39,83%, στις εισπράξεις από τις πωλήσεις εισιτηρίων σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Αντίστοιχα ο μήνας με την μεγαλύτερη αύξηση, +46,79%, στις εισπράξεις καρτών ήταν ο Οκτώβριος. Ωστόσο τον ίδιο μήνα μειώθηκαν 21,73% τα έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων, εξαιτίας της προτίμησης των επιβατών στις νέες φθηνότερες κάρτες.

Το μετρό είναι βέβαια ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης των μέσων σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας, καθώς οι συνολικές πωλήσεις στο 10μηνο ανήλθαν σε περίπου 76 εκατομμύρια ευρώ. Οι πωλήσεις στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο ήταν 37,5 εκατομμύρια ευρώ ενώ, τέλος, τα έσοδα του τραμ από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών διαμορφώθηκαν σε περίπου 4,5 εκατομμύρια ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v