Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τραμ: Γκρίνιες από τους εμπόρους του Πειραιά για τις καθυστερήσεις

Σε λουκέτα οδήγησε πολλές εμπορικές επιχειρήσεις το κλείσιμο δρόμων του Πειραιά προκειμένου να γίνουν οι εργασίες για τη διέλευση του τραμ, σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο της πόλης. Άγνωστο πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα. Χωρίς ανάδοχο ακόμη ο διαγωνισμός για τα οχήματα.

Τραμ: Γκρίνιες από τους εμπόρους του Πειραιά για τις καθυστερήσεις

Την γκρίνια του εμπορικού κόσμου στον Πειραιά προκαλεί η καθυστέρηση στην υλοποίηση της επέκτασης των έργων του τραμ.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που είχε εκπονηθεί, οι συρμοί του τραμ θα έπρεπε αυτό το διάστημα να κάνουν ήδη δρομολόγια στην πόλη του Πειραιά. Ωστόσο οι σημαντικές καθυστερήσεις στην έναρξη εκτέλεσης των εργασιών έχουν ως αποτέλεσμα να υπολείπεται ένα σημαντικό μέρος για την ολοκλήρωσή τους.

Με επιστολή του προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό Χρήστο Τσίτουρα ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης υποστηρίζει ότι η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των έργων του τραμ οδήγησε σε λουκέτο πολλές επιχειρήσεις της περιοχής.

Στην επιστολή του ΕΣΠ τονίζεται ότι ο σύλλογος καθημερινά γίνεται αποδέκτης διαμαρτυριών από τα μέλη του, οι επιχειρήσεις των οποίων δοκιμάζονται σκληρά από τις συνέπειες που προκαλεί το γεγονός ότι υπάρχουν πολύ μεγάλες αποκλίσεις στο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών.

«Οι μεγάλες καθυστερήσεις στην πρόοδο και στην περάτωση του έργου είναι υπαρκτές και έχουν πολλές δυσμενείς επιπτώσεις στην εύρυθμη λειτουργία της πόλης και των επιχειρήσεών μας, που καλούνται να επιβιώσουν μέσα σε ένα ιδιαίτερα αρνητικό κλίμα» σημειώνεται χαρακτηριστικά στην επιστολή προς τον κ. Τσίτουρα.

Μηδενίστηκε η επισκεψιμότητα

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά ζητά από την Αττικό Μετρό ενημέρωση για το ακριβές χρονοδιάγραμμα των υπολειπόμενων έργων, ώστε και οι επιχειρήσεις να κάνουν τους δικούς τους σχεδιασμούς. Παράλληλα, τονίζει ότι το πλήγμα είναι ιδιαίτερα μεγάλο και φέρνει ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την οδό Γρηγορίου Λαμπράκη. «Σε έναν δρόμο που κάποτε ήταν ένας από τους πιο εμπορικούς σήμερα οι περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις έχουν κλείσει, η επισκεψιμότητα έχει σχεδόν εκμηδενιστεί και τα εργοτάξια παραμένουν ανοιχτά για διάστημα πολύ μεγαλύτερο του προβλεπόμενου, δεδομένα που μας κάνουν να έχουμε σοβαρές ανησυχίες για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και στους υπόλοιπους δρόμους όπου θα εκτελεστούν τα έργα, εάν ακολουθηθούν οι ίδιοι ρυθμοί» σημειώνουν οι έμποροι της πόλης.

Στο σχεδιασμό της Αττικό Μετρό προβλέπεται ότι ως το τέλος της τρέχουσας χρονιάς τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί, αφού οι εργασίες ξεκίνησαν το Σεπτέμβριο του 2013 και το διάστημα ολοκλήρωσής τους υπολογίζεται σε περίπου 25 μήνες. Ωστόσο, στην καλύτερη περίπτωση, τα πρώτα δρομολόγια δεν αναμένεται να γίνουν πριν από το 2016, αφού οι εργασίες είναι εκτός χρονοδιαγράμματος.

Εκτός από τη συγκεκριμένη επέκταση με την οποία το τραμ θα φτάσει στο λιμάνι του Πειραιά, υπάρχει και δεύτερη φάση με την ολοκλήρωση της οποίας το τραμ προβλέπεται να συνδέσει το κέντρο του Πειραιά με το Χατζηκυριάκειο και τη Φρεαττύδα και στη συνέχεια με το Κερατσίνι με συνολικά 16 νέες στάσεις.

Στο περίμενε και για τους 25 συρμούς

Να σημειωθεί, τέλος, ότι σε εξέλιξη, χωρίς να έχει προκύψει ανάδοχος βρίσκεται και ο διαγωνισμός που πραγματοποιεί επίσης η Αττικό Μετρό για την προμήθεια 25 νέων συρμών που θα καλύψουν τις ανάγκες της επέκτασης προς τον Πειραιά. Στον διαγωνισμό που έγινε τον Απρίλιο του 2014 συμμετέχουν οι εταιρείες STADLER, PESA, CNR, SOLARIS BUS AND COACH, SKODA TRANSPORTATION, CFD BAGNERES SAS.

Τα νέα οχήματα τραμ, με προϋπολογισμό της τάξης των 62 εκατομμυρίων ευρώ, αναμένεται ότι θα έχουν σημαντικές διαφορές σε σχέση με εκείνα της πρώτης περιόδου, τα οποία έχουν ήδη κλείσει δεκαετία στους ελληνικούς δρόμους. Ειδικότερα τα νέα οχήματα θα διαθέτουν κλιματισμό και οθόνες πληροφόρησης στις οποίες θα μεταδίδονται στοιχεία από το σύστημα τηλεματικής.

Η προμήθεια των συρμών χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης καθώς και από πόρους του ΠΕΠ Αττικής 2007-2013.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v