Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΑΣΑ: Αύξηση 1,4% της επιβατικής κίνησης το 2014

Αύξηση των μόνιμων χρηστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, δηλαδή αυτών που χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους κάρτες απεριορίστων διαδρομών, καταγράφεται τους τελευταίους μήνες στις συγκοινωνίες της Αθήνας.

ΟΑΣΑ: Αύξηση 1,4% της επιβατικής κίνησης το 2014

Λειτουργική ζημιά της τάξης των 100 εκατομμυρίων ευρώ παρουσίασαν το 2014 οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας σε μια χωριά που καταγράφηκε υπολογίσιμη αύξηση των εσόδων από συγκοινωνιακό έργο κατά περίπου 15 εκατομμύρια ευρώ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αναλυτικά οικονομικά στοιχεία, που ανακοίνωσε ο Όμιλος ΟΑΣΑ, για το 204 τα έσοδα από το συγκοινωνιακό έργο ανήλθαν σε 273,16 εκατομμύρια ευρώ έναντι 258,52 εκατομμυρίων το 2013.

Οι λειτουργικές δαπάνες ανήλθαν σε 372,49 εκατομμύρια ευρώ, οριακά αυξημένες έναντι των 371,55 εκατομμυρίων του 2013. Οι λειτουργικές ζημιές των συγκοινωνιών ανήλθαν σε 99,33 εκατομμύρια, ωστόσο με την προσθήκη της κρατικής επιδότησης, ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, ο Όμιλος ΟΑΣΑ εμφάνισε οριακή λειτουργική κερδοφορία περίπου 1 εκατομμυρίου ευρώ.

Ο ΟΑΣΑ σε ανακοίνωσή του κρίνει ως επιτυχημένη την νέα τιμολογιακή πολιτική στα προϊόντα καρτών και εισιτηρίων που τέθηκε σε ισχύ τον Σεπτέμβριο του περασμένου χρόνου και αυτό παρά την μείωση των εσόδων που καταγράφεται.

Ειδικότερα στο τετράμηνο Σεπτ.-Δεκ. 2014 τα έσοδα από πωλήσεις καρτών και εισιτηρίων παρουσίασαν μείωση 128.559 ευρώ σε συνολικές πωλήσεις 81 εκατ. ευρώ, δηλαδή -0,16% (Σεπτ.-Δεκ. 2014 έναντι Σεπτ.-Δεκ. 2013). Αυτό οφείλεται εν μέρει στην αύξηση της χρήσης των Μέσων καθώς για πρώτη φορά μετά από 5 έτη συνεχούς πτώσης, το 2014 σημειώθηκε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 1,4% φθάνοντας τις 651,1 εκατ. επιβιβάσεις.

Σημαντική υστέρηση εσόδων τον Ιανουάριο

Το ερώτημα όμως πλέον είναι αν επαρκεί η αύξηση της χρήσης προκειμένου να διατηρηθεί και φέτος το θετικό αποτέλεσμα. Τον Ιανουάριο καταγράφεται πλέον σοβαρή υστέρηση των εσόδων σε ποσοστό -9,44%, το οποίο αναλύεται σε μείωση 14,78% για τις Οδικές Συγκοινωνίες και 6,37% για την ΣΤΑΣΥ.

Πάντως ο ΟΑΣΑ επισημαίνει ότι ο Ιανουάριος δεν μπορεί να αξιολογηθεί ως ενδεικτικός μήνας καθώς μια σειρά από δείκτες ενδέχεται να επηρέασαν τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, όπως πχ η πτώση κατανάλωσης εν μέσω προεκλογικής περιόδου, η εξαιρετικά χαμηλή τιμή βενζίνης κλπ. Μάλιστα ο ΟΑΣΑ δεν παραλείπει να τονίσει ότι στους προεκλογικούς μήνες των τελευταίων εκλογικών αναμετρήσεων παρατηρείται σημαντική μείωση εσόδων από τις πωλήσεις. Χαρακτηριστικά το Μάιο του 2012 είχε σημειωθεί πτώση των εσόδων -15,01% και τον Ιούνιο 2012 η πτώση ήταν -14,32%.

Αναμφισβήτητα στα θετικά της νέας τιμολογιακής πολιτικής καταγράφεται η αύξηση των χρηστών καρτών απεριορίστων διαδρομών οι οποίοι αυξήθηκαν κατά 20,8% (Σεπ.-Δεκ. 2014 έναντι Σεπ.-Δεκ. 2013). Οι κάρτες συνεισφέρουν πλέον το 40,7% των εσόδων από κόμιστρα, σε σχέση με 29,8% που ήταν το 2013.

Για το 2015, ο Όμιλος σχεδιάζει νέα στοχευμένα προϊόντα ώστε να καλυφθούν ακόμα πιο αποτελεσματικά οι ανάγκες του επιβατικού κοινού. Με δεδομένο ότι έχει ξεκινήσει η υλοποίηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που ολοκληρώνεται έως το τέλος του 2016 αντικαθιστώντας πλήρως τα χάρτινα εισιτήρια και τις κάρτες απεριόριστων διαδρομών, ο Όμιλος θα είναι πλέον σε θέση να διαμορφώσει νέα προϊόντα, ανάλογα με τη χρήση των Μέσων και τις εξειδικευμένες ανάγκες κάθε επιβάτη.

Αναλυτικά τα οικονομικά στοιχεία Ομίλου ΟΑΣΑ

 
  

σε εκατ. ευρώ

Φεβ. 2015

Όμιλος ΟΑΣΑ

2011

2012

2013

2014 (Προσωρινά)

Έσοδα από συγκοινωνιακό έργο

          295,49  

           275,64  

          258,52  

            273,16  

Λειτουργικές δαπάνες

          534,16  

           459,86  

          371,55  

            372,49  

 Ζημίες προ επιδότησης   

-        238,67  

-         184,22  

-        113,03  

-             99,33  

Κρατική επιδότη

          159,66  

           197,67  

          158,00  

            100,29  

Λειτουργικά κέρδη/ ζημίες

-           79,01  

             13,45  

            44,97  

                 0,96  

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v