Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δραγασάκης: Ο θαλάσσιος δρόμος του μεταξιού ενώνει Ελλάδα-Κίνα

«Η γεωγραφική θέση της χώρας αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα το οποίο επιθυμούμε να αξιοποιήσουμε για τη διεύρυνση της παραγωγικής βάσης της χώρας μας», δηλώνει από το Πεκίνο ο Γιάννης Δραγασάκης. Με την ανάπτυξη της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά ανοίγονται νέες δυνατότητες συνεργασίας.

Δραγασάκης: Ο θαλάσσιος δρόμος του μεταξιού ενώνει Ελλάδα-Κίνα

Δυο ώρες συζήτησαν θέματα που αφορούν την επέκταση της συνεργασίας Ελλάδας και Κίνας ο αντιπρόεδρος Γιάννη Δραγασάκη και ο Υπουργό Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, με πολυμελή κινεζική κυβερνητική αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον Αντιπρόεδρο Μα Κάι. 

Στη συνάντηση που έγινε στο πλαίσιο της επίσκεψης του κλιμακίου της ελληνικής κυβέρνησης στο Πεκίνο εξετάστηκε πλήθος θεμάτων και διερευνήθηκε το πεδίο για επέκταση της συνεργασίας των δύο χωρών σε ποικίλους τομείς, με στόχο την αύξηση των επενδύσεων και των εξαγωγών.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ελληνικής κυβέρνησης, διαπιστώθηκε το αμοιβαίο ενδιαφέρον για εμβάθυνση των διμερών οικονομικών σχέσεων και χαράχθηκαν τα επόμενα βήματα στη βάση του τριετούς σχεδίου δράσης το οποίο έχει επεξεργαστεί το Υπουργείο Εξωτερικών και η Αντιπροεδρία της Κυβέρνησης.

Στην παρέμβαση του, ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης, επισήμανε, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Χαίρομαι που η σχέση των χωρών μας έχει, ήδη, διανύσει μακρύ δρόμο και θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε που η Κίνα στάθηκε στο πλευρό της Ελλάδας σε μια κρίσιμη περίοδο. Ο στόχος της κυβέρνησής μας είναι - στηρίζοντας ό,τι έχει ήδη επιτευχθεί - να προχωρήσει περαιτέρω στην εμβάθυνση και ανάπτυξη των σχέσεών μας - οικονομικών, πολιτικών και πολιτισμικών. 

Ο ειδικότερος σκοπός της δικής μου παρουσίας εδώ είναι να εξειδικεύσουμε και να κάνουμε ακόμα πιο συγκεκριμένες τις δυνατότητες αυτής της συνεργασίας. Πρώτα απ' όλα, πρέπει να πω ότι ο ελληνικός λαός είναι ένας λαός ειρηνικός και επιδιώκουμε σταθερές και φιλικές σχέσεις με όλους τους λαούς της περιοχής μας. Ζούμε σε ένα περιβάλλον αστάθειας με σημαντικές εστίες έντασης στην Ουκρανία, τη Συρία, τη Λιβύη κ.ο.κ. και αυτός είναι ακόμα ένας λόγος που αποδίδουμε μεγάλη σημασία στο να μπορέσει η χώρα μας να είναι ένα περιφερειακό κέντρο σταθερότητας, ένας κόμβος του παγκόσμιου εμπορίου και μία ασφαλής γέφυρα μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και πάνω απ' όλα ένας χώρος συνεργασίας και διαλόγου ανάμεσα σε διαφορετικούς λαούς, πολιτισμούς και θρησκείες.

Οι χώρες μας, Κίνα και Ελλάδα, ως αρχαίες κοιτίδες πολιτισμού μπορούν να συνεργαστούν σε πολλά επίπεδα με στόχο το διάλογο πολιτισμών και θρησκειών σε μια συνεργασία που δεν θα περιορίζεται μόνο στην οικονομία, αλλά θα καλύπτει και τους τομείς του πολιτισμού. 

Στο πλαίσιο αυτό βλέπουμε και τις ΕλληνοΚινεζικές σχέσεις - ως έναν πυλώνα της εθνικής μας στρατηγικής. Η Ελλάδα ως μέλος της ΕΕ στηρίζει σταθερά την ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ ΕΕ και Κίνας. Στην ανάπτυξη των διμερών ΕλληνοΚινεζικών Σχέσεων αποδίδουμε στρατηγική σημασία για τους εξής λόγους:

Πρώτον, από οικονομική άποψη η πρωτοβουλία της Κίνας να δημιουργήσει μια γέφυρα εμπορικής συνεργασίας με την Ευρώπη μέσω του θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού συμπίπτει με μια βασική πτυχή του δικού μας προγράμματος για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Συγκεκριμένα, ένας βασικός στόχος της κυβέρνησης μας είναι η διεύρυνση της παραγωγικής βάσης της χώρας και μια σημαντική διάσταση αυτού του στόχου είναι η αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που διαθέτει η Ελλάδα στον τομέα του διαμετακομιστικού εμπορίου, των υποδομών μεταφοράς και διανομής αλλά και της μεταποίησης των μεταφερόμενων προϊόντων. Ακριβώς, γι' αυτό κύριε Αντιπρόεδρε, υπογραμμίζω ότι εδώ έχουμε μια στρατηγική σύγκλιση συμφερόντων ανάμεσα στις χώρες μας.

Δεύτερον, η ανάπτυξη των ΕλληνοΚινεζικών Σχέσεων έχει και μία πολιτική σημασία, διότι συμβάλλει στη συμμετρία των διεθνών μας σχέσεων. Συγκεκριμένα η Ελλάδα ως χώρα-μέλος της Ε.Ε ενδιαφέρεται να αξιοποιήσει κάθε δυνατότητα συνεργασίας που προσφέρει ο σημερινός πολυπολικός κόσμος και τον στόχο αυτό ακριβώς υπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο η ανάπτυξη των σχέσεων Ελλάδας-Κίνας.

Τέλος, η ανάπτυξη των σχέσεων μας έχει επίσης μεγάλη σημασία από την άποψη του πολιτισμού, όπως ήδη ανέφερα».

Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης των δυο πλευρών, οι Αντιπρόεδροι κ.κ Δραγασάκης και Μα Και εγκαινίασαν το «Έτος Ναυτιλιακής Συνεργασίας Ελλάδας-Κίνας 2015». Στην ομιλία του, κατά την επίσημη τελετή των εγκαινίων ο Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Κυβέρνησης επεσήμανε, μεταξύ άλλων, πως «Η παρουσία μου εδώ, συνοδευόμενος από τον Υπουργό Εξωτερικών της Ελλάδας, υποδηλώνει τη βούληση της νέας κυβέρνησης για την αναβάθμιση του υψηλού επιπέδου πολιτικών σχέσεων των δύο χωρών σε μια ισχυρή εταιρική σχέση, με έμφαση στους τομείς εκείνους της οικονομίας που υπάρχουν πραγματικές και απεριόριστες

Αναλυτικά η ομιλία Δραγασάκη

«Είναι ιδιαίτερη χαρά και τιμή μου να βρίσκομαι εδώ σήμερα για εγκαινιάσουμε από κοινού το 2015 ως Έτος Θαλάσσιας Συνεργασίας Ελλάδας-Κίνας. Η επίσκεψη μας αυτή δεν έχει εθιμοτυπικό χαρακτήρα. Η παρουσία μου εδώ συνοδευόμενος από τον Υπουργό Εξωτερικών της Ελλάδας, υποδηλώνει τη βούληση της νέας κυβέρνησης για την αναβάθμιση του υψηλού επιπέδου πολιτικών σχέσεων των δύο χωρών σε μια ισχυρή εταιρική σχέση, με έμφαση στους τομείς εκείνους της οικονομίας που υπάρχουν πραγματικές και απεριόριστες δυνατότητες συνεργασίας.

Η ιστορία των δύο λαών μας στον τομέα της θάλασσας, εκτείνεται αιώνες πίσω. Για την Κίνα και την Ελλάδα, η θάλασσα είναι ιστορία και πολιτισμός, είναι βίωμα και μνήμη των λαών και των ναυτικών τους, είναι σημαντικότατος οικονομικός τομέας με εξαιρετικές δυνατότητες ανάπτυξης στους τομείς της μπλε οικονομίας, είναι το μέσο για τη "θαλάσσια οδό του μεταξιού" και της σημαντικότατης αυτής πρακτικής συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες, είναι πηγή επιστημονικής και τεχνολογικής προόδου, είναι χώρος ανάπτυξης του τουρισμού, χώρος προστασίας του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης, είναι όμως και χώρος τέχνης και καλλιτεχνικής έκφρασης.

Η παρουσία μου εδώ εκφράζει τη βαθιά πεποίθηση της Ελληνικής Κυβέρνησης στο στρατηγικό χαρακτήρα των Ελληνοκινεζικών Σχέσεων στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, της ναυτιλίας και της ανταλλαγής τεχνογνωσίας στους συναφείς ναυτιλιακούς κλάδους και το ναυτιλιακό εξοπλισμό, στον τομέα του τουρισμού που έχουμε πολλά περιθώρια προόδου και βέβαια στον τομέα των ναυπηγοεπισκευών.

Όπως είναι γνωστό, η ελληνική πλοιοκτησία αποτελεί σημαντικό μέρος του παγκόσμιου στόλου και ένας μεγάλος αριθμός πλοίων κατασκευάζεται σε Κινεζικά ναυπηγεία.

Τώρα όμως με την ανάπτυξη της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, διαμορφώνονται πεδία συνεργασίας στον τομέα των ναυπηγοεπισκευών, της συντήρησης και του ναυτιλιακού εξοπλισμού και στην Ελλάδα.

Χαίρομαι που η σχέση των χωρών μας έχει ήδη διανύσει μακρύ δρόμο στους τομείς αυτούς - θεωρούμε όμως ότι υπάρχουν εξαιρετικές δυνατότητες περαιτέρω εμβάθυνσης της πρακτικής συνεργασίας σε όλους αυτούς του κλάδους για τις χώρες μας.

Η πρωτοβουλία της Κίνας να δημιουργήσει μια γέφυρα εμπορικής συνεργασίας με την Ευρώπη μέσω του θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού συμπίπτει με μια βασική πτυχή του δικού μας προγράμματος για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Η θάλασσα για την Ελλάδα αποτελεί βασικό μοχλό του προγράμματος παραγωγικής ανασυγκρότησης που εγκαινιάζει η νέα κυβέρνηση και μέσο για την καταπολέμηση της ανεργίας που αποτελεί για εμάς ίσως τη μεγαλύτερη πρόκληση σε πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Η θέση της Ελλάδας στο σταυροδρόμι μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και ο ρόλος της ως κόμβος της Μεσογείου αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα το οποίο επιθυμούμε να αξιοποιήσουμε για τη διεύρυνση της παραγωγικής βάσης της χώρας μας, την πολιτιστική αναγέννηση και την κοινωνική συνοχή.

Η Ελλάδα και η Κίνα ενώθηκαν μέσω της θάλασσας και του εμπορίου και είναι σε αυτούς τους τομείς που έχουμε στρατηγική σύγκλιση συμφερόντων ανάμεσα στις δύο χώρες.

Η ιστορία αιώνων των λαών μας στη θάλασσα, η πείρα στα θέματα που την αφορούν και η γνώση που έχουμε συλλογικά κατακτήσει μας καλούν να καταστήσουμε τη θάλασσα χώρο ασφάλειας και ειρήνης, χώρο προόδου και ευημερίας για τους λαούς μας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v