Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μάρδας: Βασική εστία διαφωνίας τα εργασιακά

Ο αναπληρωτής υπουργός οικονομικών ζήτησε να μην υπάρχει βιασύνη για το θέμα του ΕΝΦΙΑ, σημείωσε ότι οι προτάσεις της Ελλάδας είναι ποσοτικοποιημένες, ότι έχουν κατατεθεί ισοδύναμα ύψους 5 δισ. ευρώ τα οποία έχουν γίνει δεκτά. Τι είπε για τον ΦΠΑ.

Μάρδας: Βασική εστία διαφωνίας τα εργασιακά

Τα εργασιακά παραμένουν, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Δημήτρη Μάρδα, το βασικό θέμα διαφωνίας, στο Brussels Group.

«Λέμε όχι στις ομαδικές απολύσεις, δεν υπάρχει κόντρα για συντάξεις και ΦΠΑ» ανέφερε ο κ. Μάρδας στον Αντ1. «Αξίζει για τα δύο-τρια θέματα να υπάρξει ρήξη; Αυτό είναι ένα βασικό ερώτημα στο Brussels Group και στους πολιτικά ιστάμενους» τόνισε.

Όσον αφορά στη μείωση των επικουρικών συντάξεων και τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος στα ασφαλιστικά ταμεία, για τα οποία πιέζουν έντονα οι δανειστές, ο κ. Μάρδας τόνισε πως οι διαφορές φαίνεται να έχουν ξεπεραστεί, επαναλαμβάνοντας ότι το μοναδικό σημείο στο οποίο δεν μπορεί να υπάρξει καμία συζήτηση είναι τα εργασιακά. 

«Δεν είναι θέμα ποιος θα κάνει πίσω. Το ερώτημα είναι: Σηκώνει η χώρα περαιτέρω μείωση συντάξεων; Για να είμαστε πιο σαφείς. Εδώ, η κυβέρνηση λέει ότι δεν μπορεί να γίνει αυτό το πράγμα, γιατί μπορεί να έχουμε κοινωνικές εκρήξεις και τίποτε άλλο», υπογράμμισε.

Μιλώντας για το περιεχόμενο της λίστας των μεταρρυθμίσεων, ο κ. Μάρδας ζήτησε να μην υπάρχει βιασύνη για το θέμα του ΕΝΦΙΑ, σημείωσε ότι οι προτάσεις της Ελλάδας είναι ποσοτικοποιημένες, ότι έχουν κατατεθεί ισοδύναμα ύψους 5 δισ. ευρώ τα οποία έχουν γίνει δεκτά, σύμφωνα με πληροφορίες.

Για τον ΦΠΑ είπε ότι δεν θα υπάρξει συνολική αύξησή του, επισημαίνοντας ότι «είναι ένα από τα τέσσερα μέτρα που είναι ανοικτά». Απέκλεισε πάντως οριζόντια αύξηση του ΦΠΑ σε φάρμακα, ξενοδοχεία, τρόφιμα.

Για τον ειδικό φόρο πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, δήλωσε ότι θέση της κυβέρνησης είναι «να ξαναγυρίσουμε σε μια ρύθμιση όμοια με αυτή του παρελθόντος, ώστε να υπάρχει διαφοράς στο κίνησης και θέρμανσης. Που σημαίνει το θέρμανσης να κινηθεί στα 60 λεπτά το λίτρο, και το κίνησης να κατέβει στα κατώτατα επίπεδα».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v