Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Εναέριο μποτιλιάρισμα» βλέπουν οι ελεγκτές το φετινό καλοκαίρι

Τεράστιες καθυστερήσεις δεκαετίας βάζουν ταβάνι στη δυνατότητα σημαντικής αύξησης των πτήσεων προς την Ελλάδα, με ζημιωμένους τον ελληνικό τουρισμό και την εθνική οικονομία.

«Εναέριο μποτιλιάρισμα» βλέπουν οι ελεγκτές το φετινό καλοκαίρι
Εμπόδια στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού, απώλεια εσόδων για το Δημόσιο και το ορατό ενδεχόμενο καθυστερήσεων στις πτήσεις από και προς την Ελλάδα φέτος επεσήμανε σε συνέντευξη που ολοκληρώθηκε πριν από λίγο ο πρόεδρος της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Σπύρος Ρολάκης.

Οι εκπρόσωποι της Ένωσης ανέφεραν χαρακτηριστικά πως το υπάρχουν σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας είναι ηλικίας 24 ετών, ενώ σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα αντικαθίσταται εξ ολοκλήρου ανά δωδεκαετία. Το γεγονός αυτό υποχρεώνει τους ελεγκτές να τηρούν αποστάσεις 10 ναυτικών μιλίων μεταξύ των αεροσκαφών για λόγους ασφαλείας, με αποτέλεσμα να περιορίζεται η δυνατότητα εξυπηρέτησης μεγαλύτερου αριθμού πτήσεων.

Την τελευταία δεκαετία, όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά, εισπράχθηκαν από το ελληνικό δημόσιο συνολικά έσοδα από τέλη διαδρομής περί το 1 δισ. ευρώ. Τα χρήματα αυτά ωστόσο, παρότι είναι ανταποδοτικά και θα έπρεπε να κατευθύνονται στον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού αεροναυτιλίας, αξιοποιήθηκαν από το Δημόσιο για την κάλυψη άλλων αναγκών. Την ίδια στιγμή, το κόστος προμήθειας νέου ολοκληρωμένου Συστήματος Εναέριας Κυκλοφορίας δεν ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στις τουριστικές εισπράξεις μίας μέρας.

Όπως επισημάνθηκε, φέτος ο αριθμός των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας θα είναι μειωμένος κατά 8% σε σχέση με πέρυσι εξαιτίας αποχωρήσεων για λόγους συνταξιοδότησης, οι οποίες δεν ισοσκελίστηκαν από νέες προσλήψεις.

Την ίδια στιγμή, το ενδεχόμενο καθυστερήσεων στον ελληνικό εναέριο χώρο οδηγεί αεροπορικές εταιρίες στο να επιλέγουν για τη διέλευσή τους τον εναέριο χώρο γειτονικών χωρών, όπως η Τουρκία, οι οποίες ισχυροποιούν τη θέση τους έναντι της Ελλάδας.

Τέλος, το ελληνικό δημόσιο θα μπορούσε, όπως αναφέρθηκε, να υπερδιπλασιάσει τα ετήσια έσοδά του από τέλη υπέρ πτήσης μέσω της προμήθειας νέου συστήματος, το οποίο όμως απαιτεί μία τριετία για να τεθεί σε πλήρη λειτουργική ετοιμότητα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v