Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελληνικό γιαούρτι: Πρωινό στα σχολεία... αφρόλουτρο στα σούπερ μάρκετ

Η απόφαση του USDA να επεκτείνει από το φθινόπωρο σε όλες τις Πολιτείες των ΗΠΑ το πιλοτικό πρόγραμμα για ένταξη του ελληνικού γιαουρτιού στα προϊόντα που διατίθενται για τα σχολικά γεύματα αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στο προϊόν.

Ελληνικό γιαούρτι: Πρωινό στα σχολεία... αφρόλουτρο στα σούπερ μάρκετ

«Αλλά μην το πιείτε, λουστείτε». Όλοι θυμόμαστε το συγκεκριμένο σλόγκαν της διαφήμισης του σαμπουάν μπίρας Clairol που έπαιζε στους τηλεοπτικούς μας δέκτες στα μέσα του '80. Τρεις δεκαετίες μετά, η χρήση συστατικών διατροφής σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας και όχι μόνο αποτελεί συνήθη πρακτική που έχουν ακολουθήσει αρκετές εταιρείες, κυρίως πολυεθνικές, όπως π.χ. η La Prerie με το χαβιάρι της ή οι ελληνικές Apivita με το μέλι της και Κορρές με την κρέμα με γιαούρτι του.

Πλέον το γιαούρτι και δη το ελληνικό εκτός από κρέμα προσώπου έγινε και αφρόλουτρο και κρεμοσάπουνο. Πρόκειται για το Fa Greek Yogurt Almond της Schwarzkopf & Henkel που κυκλοφορεί το τελευταίο διάστημα στην ευρωπαϊκή αγορά.

Στη χρήση του ελληνικού γιαουρτιού ως βάσης σε άλλα προϊόντα όπως αντιγηραντικές κρέμες, βιταμίνες, βρεφικές πάνες, σαπούνια κ.ά. είχε εστιάσει και έρευνα καταναλωτών της αμερικανικής εταιρείας Affinnova. Αφορμή για τη συγκεκριμένη έρευνα είχε σταθεί η εκτίμηση ότι η ανάπτυξη της κατανάλωσης ελληνικού γιαουρτιού θα επιβραδυνθεί. Κάτι που επιβεβαιώνεται τους τελευταίους μήνες.

Σύμφωνα με τη Nielsen ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων του greek yogurt στις ΗΠΑ έχει επιβραδυνθεί την τελευταία διετία. Από ετήσιο ρυθμό αύξησης πάνω από 150% τα έτη 2010, 2011 και 2012, το 2013 η αύξηση ήταν «μόλις» 41%, ενώ στο εννεάμηνο του 2014 η άνοδος των πωλήσεων ήταν 14%. Αυτό επιβεβαιώνεται και από την πορεία των πωλήσεων της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ, οι οποίες κινούνται μεν ανοδικά, αλλά με χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και σε σύγκριση με το πώς κινούνται σε αγορές όπως το Ην. Βασίλειο και η Ιταλία. Πέρυσι λοιπόν οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ αυξήθηκαν 19,9%, στο Ην. Βασίλειο 34,2% και στην Ιταλία 66,9%, με αποτέλεσμα οι συνολικές πωλήσεις της να ενισχυθούν 16,2% στα 667,9 εκατ. δολάρια.

Πάντως η απόφαση του USDA (υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ) να επεκτείνει από το ερχόμενο φθινόπωρο σε όλες τις Πολιτείες των ΗΠΑ το μέχρι πρότινος πιλοτικό ομοσπονδιακό πρόγραμμα για την ένταξη του γιαουρτιού ελληνικού τύπου στα προϊόντα που διατίθενται για τα σχολικά γεύματα αναμένεται να πριμοδοτήσει όχι μόνο τη ΦΑΓΕ αλλά κι αυτό καθεαυτό το προϊόν.

Το USDA ξεκίνησε αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα το 2013 στις Πολιτείες Νέα Υόρκη, Τενεσί, Αϊντάχο και Αριζόνα, προσθέτοντας πέρυσι οκτώ ακόμη Πολιτείες. Μέχρι σήμερα από το πρόγραμμα έχουν επωφεληθεί δύο γαλακτοβιομηχανίες στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα η Chobani και η Upstate Niagara.

Ο γερουσιαστής της Ν. Υόρκης, Τσαρλς Σούμερ, σε πρόσφατες δηλώσεις του ανέφερε ότι και άλλες γαλακτοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην πολιτεία της Ν. Υόρκης, όπως ΦΑΓΕ, Alpina και Muller Quaker, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν προσφορά για την προμήθεια γιαουρτιού στο πρόγραμμα των σχολείων, ενώ η αύξηση της ζήτησης εκτιμά ότι θα ενισχύσει τη βιομηχανία γαλακτοκομικών προϊόντων της Νέας Υόρκης.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το πρώτο τρίμηνο εφαρμογής του προγράμματος, τα σχολεία που συμμετείχαν κατανάλωσαν ποσότητα γιαουρτιού 200.000 πάουντς (90.720 κιλά), αξίας 300.000 δολαρίων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v