Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέα μετάθεση για τη ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος

Στην 8η αναβολή του διαγωνισμού για την κατασκευή και εκμετάλλευση της υποθαλάσσιας σήραγγας που θα συνδέει το Πέραμα με τη Σαλαμίνα προχώρησε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Το κόστος του έργου εκτιμάται πως αρχίζει από τα 350 - 400 εκατ.

Νέα μετάθεση για τη ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος

Πάει πίσω για μια ακόμα φορά η ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κατασκευή και εκμετάλλευση της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος – Σαλαμίνας μέσω σύμβασης παραχώρησης.

Η προθεσμία έληγε σήμερα, αλλά με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη μετατίθεται για τις 8 Σεπτεμβρίου.

Η αναβολή είχε προαναγγελθεί προ ημερών στη Βουλή από τον κ. Σπίρτζη ο οποίος είχε υποστηρίξει πως θα υπάρξει διαβούλευση με φορείς της περιοχής, ενώ θα αλλάξει και η σύμβαση παραχώρησης ώστε το δημόσιο να διατηρεί πλειοψηφικό ποσοστό στο φορέα εκμετάλλευσης της υποθαλάσσιας σήραγγας.

Την παράταση ζήτησαν, όμως, και δύο ενδιαφερόμενοι και συγκεκριμένα ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου, όπως αναφέρεται στην απόφαση του κ. Σπίρτζη.

Η υποθαλάσσια ζεύξη πρόκειται να αντικαταστήσει ένα από τα πλέον αποδοτικά πορθμεία της Ευρώπης μεταξύ του Περάματος και της Σαλαμίνας καθώς εκτός από τους κατοίκους εξυπηρετούνται καθημερινά και οι εργαζόμενοι στο ναύσταθμο του Πολεμικού Ναυτικού.

Ο όμιλος που θα κατασκευάσει την υποθαλάσσια σήραγγα θα εισπράτει διόδια για την περίοδο παραχώρησης. Το έργο είχε προκηρυχθεί με αρχική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών τον Ιούλιο του 2012, αλλά έκτοτε έχουν δοθεί οκτώ παρατάσεις και έχει υπάρξει πλήθος αλλαγών στα τεύχη του διαγωνισμού με τελευταίες τις τροποποιήσεις που έγιναν προ δεκαημέρου.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας µήκους περίπου 1,1 χιλιομέτρου µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (υπολογίζεται πως το συνολικό μήκος του έργου φτάνει τα τρία χιλιόμετρα) από τον ανισόπεδο Περάµατος µέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων και ενδεχομένως των οδικών τµηµάτων παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας, συνολικού µήκους περίπου 14,5 χιλιομέτρων.

Το κόστος του έργου εκτιμάται πως αρχίζει από τα 350 - 400 εκατ. ευρώ και το τελικό ποσό θα εξαρτηθεί από τα παράπλευρα έργα που θα αναλάβει ο ανάδοχος. Για την επιλογή του αναδόχου, η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε επιλέξει τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, πράγμα που σημαίνει πως ο διαγωνισμός θα διεξάγονταν σε τρεις φάσεις.

Μέχρι στιγμής, η νέα ηγεσία του υπουργείου δεν έχει παρουσιάσει το νέο μοντέλο υλοποίησης του έργου.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v