Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ακίνητα: «Βροχή» οι ακυρώσεις συμβολαίων

Παγωμάρα επικρατεί και μεταξύ των εργολάβων δημοσίων έργων αρκετοί από τους οποίους χρηματοδοτούσαν με ίδιους πόρους τα εργοτάξια. Οι όποιες συναλλαγές στην αγορά ακινήτων πραγματοποιούνται μόνο με μετρητά.

Ακίνητα: «Βροχή» οι ακυρώσεις συμβολαίων

Με μπαράζ ακυρώσεων συμβολαίων μίσθωσης ή αγοραπωλησίας ακινήτων, ακόμα και συναλλαγών που είχαν συμφωνηθεί και είχαν καταβληθεί οι σχετικές εγγυήσεις, συνοδεύθηκε η απόφαση για κλείσιμο των τραπεζών.

Σύμφωνα με στελέχη μεσιτικών γραφείων, από χθες το πρωί καταγράφονται μόνο ακυρώσεις συμβολαίων μίσθωσης ακόμα και από γνωστές αλυσίδες οι οποίες προωθούσαν τη λειτουργία καφετεριών σε γνωστούς δρόμους των μεγάλων πόλεων.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι υποψήφιοι εκμισθωτές ακυρώνουν το συμβόλαιο και προτιμούν να χάσουν την εγγύηση που είχαν ήδη καταβάλλει.

Ο επικεφαλής δικτύου μεσιτικών γραφείων υποστηρίζει πως σε αντίστοιχο κλίμα κινούνται και οι πωλητές οι οποίοι «εκβιάζουν» για άμεση υπογραφή συμβολαίου τους αγοραστές υποσχόμενοι πως θα προχωρήσουν σε μείωση της συμφωνηθείσας τιμής κατά 20%.

Φυσικά άπαντες θέλουν μετρητά καθώς στην ουσία έχουν παγώσει οι ελάχιστες συμφωνίες που στηρίζονταν σε δάνεια ή επιταγές.

Παγωμάρα επικρατεί και μεταξύ των εργολάβων δημοσίων έργων αρκετοί από τους οποίους χρηματοδοτούσαν με ίδιους πόρους τα εργοτάξια με την ελπίδα πως μέχρι τις 30 Ιουνίου θα υπάρξει συμφωνία και θα αρχίσει να πληρώνει το δημόσιο.

Όπως υποστήριξε χθες ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης, από τον περασμένο Φεβρουάριο είχε αρχίσει η στάση πληρωμών του δημοσίου, το οποίο από τον προηγούμενο μήνα δεν πληρώνει σχεδόν κανέναν.

Οι διοικήσεις των τεχνικών εταιρειών υποστηρίζουν τώρα πως θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε απολύσεις αφού όσοι δεν το είχαν πράξει μέχρι σήμερα «εξαντλούνται».

Εκτιμάται πως οι απαιτήσεις μόνο των τεσσάρων ισχυρότερων κατασκευαστικών ομίλων από πιστοποιημένες εργασίες προσεγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τους εργολήπτες, ακόμα και στα μεγάλα οδικά έργα με συμβάσεις παραχώρησης, τα εργοτάξια κινδυνεύουν, κυρίως γιατί οι τράπεζες (με βάση τις συμβάσεις) έχουν τη δυνατότητα να κλείσουν αυτόματα τη στρόφιγγα της χρηματοδότησης, με το επιχείρημα πως το δημόσιο δεν έχει καταβάλλει της συμμετοχή τους.

«Οι τράπεζες είχαν κάνει το ίδιο το 2011 όταν η κατάσταση δεν ήταν τόσο δύσκολη» είπε με νόημα χθες ο κ. Περιστέρης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v