Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς θα μειωθούν ξανά τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Η δράση ενημέρωσης της ΕΑΕΕ και οι κινήσεις στα μέτωπα των νέων οδικών αξόνων, της έντασης των τεχνικών ελέγχων και της καταπολέμησης του φαινομένου των ανασφάλιστων οχημάτων. Κρίσιμο στοιχείο η μείωση των ατυχημάτων.

Πώς θα μειωθούν ξανά τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η πρόσφατη δράση της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) «Μη γράφεις τη ζωή», για την προώθηση της οδικής ασφάλειας και την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων.

Βέβαια, η πολύ καλή αυτή πρωτοβουλία της ΕΑΕΕ, πέρα από τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων, το σώσιμο ζωών και την αποφυγή σοβαρών και ελαφρών τραυματισμών, θα μπορούσε σε βάθος χρόνου να... λειτουργήσει τόσο υπέρ των ασφαλιστικών εταιρειών, όσο και υπέρ των οδηγών-καταναλωτών, στον βαθμό που θα απαιτείται να καταβάλουν ακόμη πιο χαμηλά τιμολόγια ασφαλίστρων.

Γενικότερα, η εμπειρία των τελευταίων ετών έχει δείξει πως η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων οδήγησε και στο ψαλίδισμα των ασφαλίστρων που καταβάλλουν οι Έλληνες οδηγοί. Οι μέσες μειώσεις τιμολογίων υπολογίζονται μεταξύ του 25% και του 35%. Μόνο που η μείωση των ατυχημάτων (άρα και του κόστους των ασφαλιστικών εταιρειών) προήλθε σχεδόν αποκλειστικά από τον περιορισμό της κυκλοφορίας στους δρόμους εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.

Οι παράγοντες του ασφαλιστικού κλάδου όμως έχουν κάθε λόγο να θέλουν τον αριθμό των ατυχημάτων να συνεχίσει να μειώνεται, ακόμη και όταν κάποια στιγμή δούμε την οικονομία να ανακάμπτει και την κίνηση στους δρόμους να αυξάνεται σημαντικά.

Έτσι, η ενημέρωση-παιδεία των οδηγών για ασφαλή οδήγηση θα μπορούσε να συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες επίσης χαίρονται κάθε φορά που ένας νέος μεγάλος οδικός άξονας παραδίδεται στην κυκλοφορία. Εκτίμηση παραγόντων της αγοράς είναι πως όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή των τεσσάρων μεγάλων οδικών αξόνων που βρίσκονται σε εξέλιξη (δυστυχώς, κατά τους τελευταίους μήνες τα νέα δεν είναι καθόλου ευχάριστα), τα πράγματα ως ένα βαθμό θα βελτιωθούν.

Σημαντικό θέμα επίσης είναι όλα τα αυτοκίνητα να περνούν τακτικά από τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) και όχι ο νόμος να αγνοείται από τόσο μεγάλο αριθμό οχημάτων.

Και φυσικά, επείγει η αντιμετώπιση του ζητήματος των ανασφάλιστων οχημάτων, η οποία θα μπορούσε και αυτή να μειώσει το κόστος των ασφαλιστικών εταιρειών, οδηγώντας σταδιακά σε χαμηλότερα τιμολόγια.

Έτσι, μέσα στον Ιούνιο, η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος παραχώρησε συνέντευξη Τύπου, στο πλαίσιο της οποίας η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κυρία Κατερίνα Σαββαΐδου έδωσε ένα τελευταίο χρονικό περιθώριο προσαρμογής προς τους οδηγούς να σπεύσουν να ασφαλίσουν τα οχήματά τους, γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα... ελάμβαναν «ραβασάκια» από το Υπουργείο Οικονομικών.

Ωστόσο, η επιβολή κεφαλαιακών ελέγχων και οι γενικότερες εξελίξεις που ακολούθησαν, ίσως να πήγαν το όλο θέμα κάπως πιο πίσω...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v