Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τον Αύγουστο προκηρύσσεται το α' τμήμα του άξονα Πάτρα-Πύργος

Υπεγράφη η σχετική απόφαση από τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη. Απαραίτητο για να προχωρήσει το έργο είναι η συμφωνία με τους δανειστές ώστε να ξεπεραστούν τα εμπόδια στην υλοποίηση του νέου ΕΣΠΑ.

Τον Αύγουστο προκηρύσσεται το α τμήμα του άξονα Πάτρα-Πύργος

Τον Αύγουστο προκηρύσσεται το πρώτο τμήμα του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, αν προχωρήσει η συμφωνία με τους δανειστές, καθώς ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης υπέγραψε την προηγούμενη εβδομάδα τη σχετική απόφαση.

Πρόκειται για το στοιχειωμένο τμήμα της «Ολυμπίας Οδού» το οποίο βγήκε από την αρχική σύμβαση παραχώρησης εξαιτίας περιβαλλοντικών ζητημάτων και προσφυγών.

Ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση είχε αποφασίσει να προκηρύξει ως ενιαίο έργο την κατασκεή / αναβάθμιση των 75 χιλιομέτρων, με προϋπολογισμό 443.000.000 ευρώ, η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού αποφάσισε να το σπάσει σε πολλά τμήματα (τουλάχιστον οκτώ) ώστε να μπορούν να συμμετάσχουν και μικρότερες τεχνικές εταιρείες.

Οι διαγωνισμοί θα ξεκινήσουν με τη δημοπράτηση του πρώτου τμήματος από τον Πύργο προς την Πάτρα με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη να υποστηρίζει την Δευτέρα πως «θα βγούνε διαδοχικοί και τμηματικοί διαγωνισμοί για την κατασκευή του Πάτρα – Πύργος και όπως δεσμευτήκαμε, ξεκινάμε παρότι δεν βρήκαμε ούτε ολοκληρωμένες μελέτες, ούτε ολοκληρωμένους προϋπολογισμούς».

Πρόσφατα, κατά τη διάρκεια συνάντησης με φορείς της περιοχής ο κ. Σπίρτζης είχε υποστηρίξει πως με τη νέα διαγωνιστική διαδικασία δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις. Όπως εξήγησε ακόμα και αν προκηρύσσονταν νωρίτερα ο διαγωνισμός, οι προσφορές δεν θα άνοιγαν νωρίτερα από τα τέλη του φθινοπώρου αφού το έργο δεν είχε ενταχθεί οριστικά στο επόμενο ΕΣΠΑ.

Η έλλειψη πόρων είχε ούτως ή άλλως οδηγήσει σε συνεχείς αναβολές του προηγούμενου διαγωνισμού που αρχικώς προγραμματίζονταν για τα τέλη του 2014.

Στο υπουργείο τονίζουν πως υπήρχε και θέμα νομιμότητας του διαγωνισμού: Η μη εφαρμογή του «νόμου Χατζηδάκη» για τους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς, καθώς δεν έχει εκδοθεί το δευτερογενές δίκαιο που προβλεπόταν, με αποτέλεσμα να παραλύσει το σύστημα δημοπρασιών σε όλο το δημόσιο τομέα δεν επέτρεπε την ολοκλήρωση του διαγωνισμού εντός του χρονοδιαγράμματος.

Τέλος υπήρχε και νομική εμπλοκή λόγω προσφυγής της κατασκευαστικής εταιρίας ΜΕΤΚΑ κατά του κύρους του διαγωνισμού.

Τώρα, αν τηρηθούν τα νέα χρονοδιαγράμματα για τους διαγωνισμούς, το πρώτο τμήμα του άξονα Πάτρα – Πύργος θα είναι έτοιμο το 2020.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v