Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στο δημόσιο το 51% της εταιρείας διαχείρισης του αεροδρομίου στο Καστέλι

Θέμα εβδομάδων η προκήρυξη του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα να υποστηρίζει πως το δημόσιο θα ελέγχει την πλειοψηφία των μετοχών της εταιρείας διαχείρισης. Τι είπε για περιφερειακά αεροδρόμια.

Στο δημόσιο το 51% της εταιρείας διαχείρισης του αεροδρομίου στο Καστέλι

Την πλειοψηφία, το 51%, θα έχει το δημόσιο στην εταιρεία παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, έργο που πρόκειται να προκηρυχθεί εντός των προσεχών εβδομάδων, όπως είπε σήμερα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής συνέντευξης στον Alpha. Στην ουσία, η κυβέρνηση αποφάσισε, αν και πολλά θα κριθούν από το αποτέλεσμα της εκλογικής αναμέτρησης και τη στάση που θα τηρήσουν οι υποψήφιοι επενδυτές, να ακολουθήσει το μοντέλο του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» όπου το δημόσιο διατηρεί το 55% της «Αερολιμήν Αθηνών» με τη διαχείριση να ανήκει στους ιδιώτες μετόχους. Μάλιστα ο κ. Τσίπρας άφησε να εννοηθεί πως οι ενδιαφερόμενοι συμφωνούν με το συγκεκριμένο μοντέλο.

Για το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε δηλώσει προ ημερών πως το υπουργείο είναι έτοιμο για τον διαγωνισμό. «Έχουμε μια αλλαγή στη βαθμολογία της προσφοράς που θα δώσουν όσοι ενδιαφέρονται. Σχετίζεται με το κόστος του Δημοσίου στην παραχώρηση αυτή, το οποίο ανέρχεται στα 220 εκατ. ευρώ» τόνισε, ενώ αλλαγές αναμένονται και σε άλλα σημεία της προκήρυξης που συνδέονται με τις διασυνδέσεις, τα αρχαιολογικά, κλπ.

Στην αρχική διαβούλευση για τα τεύχη δημοπράτησης είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον όλοι οι ισχυροί εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι (ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P Άβαξ, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ) ενώ το εξωτερικό ενδιαφέρον εκδηλώθηκε από τη γαλλική Vinci (συμμαχεί με ΕΛΛΑΚΤΩΡ) και την επίσης Bouygues (με την J&P Άβαξ) αλλά και κινεζικούς ομίλους.

Κατά τη διάρκεια της ίδιας συνέντευξης ο κ. Τσίπρας υποστήριξε πως αν η κυβέρνηση είχε τα περιθώρια δεν θα υπέγραφε τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων σε σχήμα υπό τη γερμανική Fraport. Αφησε μάλιστα αιχμές για το γεγονός πως η υπογραφή της συγκεκριμένης σύμβασης αναφέρονταν ως προαπαιτούμενο της νέας συμφωνίας με τους δανειστές.

Σημείωσε δε πως το δημόσιο είχε έσοδα 300 εκατ. ευρώ ετησίως από τα συγκεκριμένα αεροδρόμια τα οποία θα μπορούσε να αξιοποιήσει σε βάθος χρόνου για επενδύσεις.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v