Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σπίρτζης: Σχέδιο νόμου για να μην πηγαίνουν σε λίγους τα δημόσια έργα

Το σχέδιο νόμου για τα δημόσια έργα παρουσίασε ο απερχόμενος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, που περιλαμβάνει ανατροπές στα μητρώα μηχανικών και κατασκευαστών, κριτήρια στελέχωσης κρατικών τεχνικών υπηρεσιών κ.λπ. Τι είπε για το Καστέλι.

Σπίρτζης: Σχέδιο νόμου για να μην πηγαίνουν σε λίγους τα δημόσια έργα

Με αλλαγές και δημιουργία νέων μητρώων μηχανικών, τεχνικών και κατασκευαστικών εταιρειών, καθώς και με την προσθήκη αρμοδιοτήτων στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, δηλώνει πως θα αντιμετωπίσει τη συγκέντρωση στα δημόσια έργα ο απερχόμενος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως το 80% των έργων κατευθύνεται σε λίγες εταιρείες με μεγάλα εργοληπτικά πτυχία. Με τον νέο νόμο θα μπαίνουν όρια στα νέα έργα που μπορεί να αναλάβει μια εταιρεία, ανάλογα με το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων. Οταν ξεπερνά το συγκεκριμένο όριο, θα πρέπει να προσλάβει πρόσθετους μηχανικούς και τεχνικό προσωπικό.

Ο Χρ. Σπίρτζης, ο οποίος όπως φαίνεται θα πολιτευτεί με τον ΣΥΡΙΖΑ («όπου και αν με χρειαστεί ο πρωθυπουργός» δήλωσε), παρουσίασε το σχέδιο νόμου για τις αλλαγές στα δημόσια έργα, που είχε εξαγγείλει ο Αλέξης Τσίπρας παραμονές του Δεκαπενταύγουστου, όταν είχε επισκεφτεί το πρώην υπουργείο Υποδομών. Το σχέδιο νόμου θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, αλλά η τύχη του θα εξαρτηθεί από την επόμενη κυβέρνηση.

Από την επόμενη κυβέρνηση θα εξαρτηθεί και η ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, έργο που προωθείται με σύμβαση παραχώρησης, με τον κ. Σπίρτζη να παρουσιάζει τις αλλαγές στη σύμβαση, η οποία επίσης θα τεθεί σε διαβούλευση. Μεταξύ των αλλαγών είναι η υψηλή βαθμολογία (συντελεστής βαρύτητας 25%) που θα λάβει ο υποψήφιος αν καταβάλει τη χρηματοδοτική συνδρομή του δημοσίου, ύψους 220.000.000 ευρώ, καθώς και η αύξηση του ποσοστού του δημοσίου στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου στο 40%-45%. Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών υποστήριξε, όπως και χθες ο κ. Τσίπρας κατά την τηλεοπτική του συνέντευξη, πως το δημόσιο θα έχει τελικά πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας. «Το ποσοστό του δημοσίου είναι βέβαιο πως θα ξεπεράσει το 50%», είπε ο Χρήστος Σπίρτζης.

Ο ίδιος θεωρεί πως οι αλλαγές στον διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι δείχνουν και το νέο μοντέλο που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση, αν επικρατήσει στις προσεχείς εκλογές, με τις παραχωρήσεις. Ο κ. Σπίρτζης κατακεραύνωσε το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στο σχήμα υπό τη γερμανική Fraport. Μίλησε για «τρέλα», για ανεπαρκή στελέχωση του ΤΑΙΠΕΔ και επανέλαβε πως η απερχόμενη κυβέρνηση αναγκάστηκε να προχωρήσει τον συγκεκριμένο διαγωνισμό από τους δανειστές.

Με αφορμή την πρόβλεψη του νέου μνημονίου για αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, ο απερχόμενος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών επιτέθηκε στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ Γρηγόρη Δημητριάδη, με αιχμές για «κουκουλοφόρους» που παρουσίασαν τις απόψεις τους στους δανειστές, χωρίς να ερωτηθεί η πολιτική ηγεσία. Ο κ. Σπίρτζης εμφανίστηκε ταυτόχρονα σίγουρος πως με αναδιοργάνωση των οργανισμών συγκοινωνιών μπορεί να απορροφηθεί η αύξηση στα εισιτήρια που αναμένεται εξαιτίας του γεγονότος πως εντάσσονται στον υψηλό συντελεστή 23% του ΦΠΑ.

 

 

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v