Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελλάκτωρ και J&P ΑΒΑΞ στη μάχη για τα έργα του TAP

Οι δεσμευτικές προσφορές πρόκειται να κατατεθούν στην εταιρία διαχείρισης του αγωγού στις 18 Σεπτεμβρίου, ενώ η τελευταία έχει το δικαίωμα να καλέσει ακόμα και κάποιες από τις κοινοπραξίες που αποκλείστηκαν στην πρώτη φάση.

Ελλάκτωρ και J&P ΑΒΑΞ στη μάχη για τα έργα του TAP
Δύο κοινοπραξίες στις οποίες συμμετέχουν ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες βρίσκονται πολύ κοντά στην ανάληψη ακόμα και του συνόλου των τριών εργολαβιών κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ εντός της Ελλάδας.

Πρόκειται για την κοινοπραξία της γαλλικής Spiecapag (του ομίλου Vinci) με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ και της ιταλικής Bonatti με την J&P ΑΒΑΞ, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως είναι οι μοναδικές εκ των επτά κοινοπραξιών που παραμένουν στο παιχνίδι, καθώς οι υπόλοιπες αποκλείστηκαν.

Καθεμία από τις τρεις εργολαβίες για την κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού, συνολικού μήκους 550 χιλιομέτρων, είναι αξίας περί τα 230 εκατ. ευρώ.

Οι δεσμευτικές προσφορές πρόκειται να κατατεθούν στην εταιρία διαχείρισης του αγωγού στις 18 Σεπτεμβρίου, ενώ η τελευταία έχει το δικαίωμα να καλέσει ακόμα και κάποιες από τις κοινοπραξίες που αποκλείστηκαν στην πρώτη φάση. Το χρονοδιάγραμμα του έργου προβλέπει πως οι ανάδοχοι πρέπει να έχουν επιλεγεί μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, ώστε -αν προχωρήσουν και τα θέματα αδειοδοτήσεων κ.λπ.- να αρχίσουν οι πρώτες εργασίες στις αρχές του 2016.

Εκτός από τις δύο κοινοπραξίες, στον διαγωνισμό συμμετείχαν ο όμιλος ΓΕΚ/ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με τη γερμανική Max Streicher GmbH και τη βελγική Denys, καθώς και η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου με τις ιταλικές Nuova Ghizzoni SpA και Sicilsaldo SpA.

Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η εταιρία διαχείρισης του TAP, οι εργασίες κατασκευής έχουν ξεκινήσει, με την κατασκευή και αποκατάσταση οδών και γεφυρών στην Αλβανία, προκειμένου να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στα μελλοντικά εργοτάξια εγκατάστασης του αγωγού. Η κατασκευή του κεντρικού αγωγού αναμένεται να ξεκινήσει το 2016. Τα χερσαία τμήματα του TAP θα έχουν συνολικό μήκος περίπου 765 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 211 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.).

Η εταιρία διαχείρισης προβλέπει πως θα λειτουργούν ταυτόχρονα περίπου 15 εργοτάξια κατά μήκος της συνολικής διαδρομής του αγωγού, με 150 έως 200 εργαζόμενους έκαστο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v