Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επιμένει ο Τσιρώνης στο μπλόκο της ΣΔΙΤ Πελοποννήσου στα απορρίμματα

Ο κ. Τσιρώνης δεν είχε κρύψει από την πρώτη στιγμή την αντίθεσή του στο συγκεκριμένο έργο, στο οποίο υπάρχει ήδη προσωρινός ανάδοχος (ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), αλλά η υπογραφή της σύμβασης έχει κολλήσει επί μήνες στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Επιμένει ο Τσιρώνης στο μπλόκο της ΣΔΙΤ Πελοποννήσου στα απορρίμματα

Η Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για τη διαχείριση των απορριμμάτων της Πελοποννήσου δεν είναι συμβατή με τον νέο εθνικό σχεδιασμό για τα σκουπίδια απάντησε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο είχε υποβάλλει σχετική ερώτηση.

Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης ανακοίνωσε την απάντηση που έδωσε το υπουργείο στο περιθώριο της συνάντησης που είχε την Δευτέρα με την κοινοτική επίτροπο περιφερειακής πολιτικής Κορίνα Κρέτσου.

Ο κ. Τσιρώνης δεν είχε κρύψει από την πρώτη στιγμή την αντίθεσή του στο συγκεκριμένο έργο, στο οποίο υπάρχει ήδη προσωρινός ανάδοχος (ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), αλλά η υπογραφή της σύμβασης έχει κολλήσει επί μήνες στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος υποστήριξε πως "δεν μπορούμε να αλυσοδέσουμε σε μια πανάκριβη σύμβαση μια ολόκληρη περιοχή για 28 χρόνια επειδή είναι ώριμο ένα σχέδιο για να προχωρήσει". Δεν έχει βέβαια την ίδια άποψη ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης με τον οποίο ο κ. Τσιρώνης έχει ανταλλάξει βαρύς χαρακτηρισμούς. Ο αναπληρωτής υπουργός τόνισε την Δευτέρα πως "δεν έχουμε πρόβλημα με το είδος της επένδυσης ή τους ιδιώτες αλλά με την διαστασιολόγηση των έργων και την εφαρμογή της φιλοσοφίας της κυκλικής οικονομίας".

Ο ίδιος πρόσθεσε πως δεν έχει αναθεωρηθεί ο Περιφερειακός σχεδιασμός για τα απορρίμματα της Πελοποννήσου από τον αρμόδιο φορέα (ΦΟΣΔΑ), όπως προβλέπει ο νόμος και πως η ΣΔΙΤ Πελοποννήσου βασίζεται σε μια κεντροβαρής χωροθέτηση. Επανέλαβε πως δεν προβλέπει επί τόπου προδιαλογή, ούτε που θα πηγαίνουν τα προδιαλεγμένα και κατευθύνει όλη τη διαχείριση των αποβλήτων στις κεντρικές μονάδες. "Ας αποφασίσουν οι δήμοι εάν μπορούν να διαθέτουν τέτοιες ποσότητες απορριμμάτων".

Ο κ. Τσιρώνης υποστήριξε πως για να αντιμετωπιστεί η νομιμότητα του νέου Εθνικού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ), που είχε παρουσιάσει προ μηνών, σε σχέση με τις ΣΔΙΤ, πρόκειται να υπάρξει πρόσθετη νομοθετική ρύθμιση. Με τη συγκεκριμένη δήλωση στην ουσία επιβεβαιώνει ότι ο σημερινός ΕΣΔΑ μπορεί να αμφισβητηθεί και εξ αυτού του λόγου χρειάζεται πρόσθετη νομική θωράκιση.

Η κ. Κρέτσου δεν έκρυψε τον προβληματισμό της για τα έργα που απαιτούν πολιτικές αποφάσεις όπως το μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού. Στο υπουργείο εμφανίζονται καθησυχαστικοί για το θέμα των προστίμων για την λειτουργία των παράνομων χωματερών, τονίζοντας ότι για το α΄ εξάμηνο το πρόστιμο θα πέσει στα 10,4 εκατ. ευρώ από 15 εκατ. ευρώ (που υπολογίζονταν αρχικά) λόγω των έργων αποκατάστασης χωματερών που προχωρούν.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v