Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αποπληθωρισμός για 31 συνεχόμενους μήνες στην Ελλάδα

Με αρνητικό ρυθμό 1,7% έτρεξε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, το Σεπτέμβριο και σε ετήσια βάση. Σε σύγκριση με τον Αύγουστο παρουσίασε αύξηση 1,8%. Ο Εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε πτώση 0,8%, όπως αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ.

Αποπληθωρισμός για 31 συνεχόμενους μήνες στην Ελλάδα
Αποπληθωρισμός για 31 συνεχόμενους μήνες καταγράφεται στην ελληνική οικονομία, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή ΕΛΣΤΑΤ.

Το Σεπτέμβριο και από τη σύγκριση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή (Γ∆ΤΚ), προς τον αντίστοιχο ∆είκτη του Σεπτεµβρίου 2014 προκύπτει µείωση 1,7%, έναντι µείωσης 0,8%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013.

Ο Γενικός ∆είκτης κατά τον µήνα Σεπτέµβριο 2015 σε σύγκριση µε τον Αύγουστο 2015, παρουσίασε αύξηση 1,8%, έναντι αύξησης 2,1%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο µέσος ∆είκτης του δωδεκαµήνου Οκτωβρίου 2014 – Σεπτεµβρίου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Οκτωβρίου 2013 – Σεπτεµβρίου 2014 παρουσίασε µείωση 2,0%, έναντι µείωσης 1,4%, που σηµειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούµενο δωδεκάµηνο.

I. Σύγκριση Σεπτεµβρίου 2015 µε Αύγουστο 2015

Η αύξηση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 1,8% τον µήνα Σεπτέµβριο 2015 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Αυγούστου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,4% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα τσιγάρα.

β) Κατά 38,4% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιµών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.

γ) Κατά 4,9% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιµών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.

δ) Κατά 0,6% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία και στα ξενοδοχεία.

ε) Κατά 0,7% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς κυρίως των τιµών των ειδών ταξιδίου και λοιπών προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις και λόγω αύξησης των τιµών στα ασφάλιστρα οχηµάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα είδη ατοµικής φροντίδας.

2. Από τις µειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,2% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών των ενοικίων κατοικιών.

β) Κατά 2,2% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στη µεταφορά επιβατών µε αεροπλάνο.

γ) Κατά 0,7% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων
δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.

Ο Εναρμονισμένος Δείκτης

Ο Εναρµονισµένoς ∆είκτης Τιµών Καταναλωτή του Σεπτεµβρίου σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Σεπτεµβρίου 2014 παρουσίασε µείωση 0,8%, έναντι µείωσης 1,1% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013,

Ο Εν∆ΤΚ κατά τον µήνα Σεπτέµβριο 2015 σε σύγκριση µε τον Αύγουστο 2015 παρουσίασε αύξηση 1,2%, έναντι αύξησης 1,6% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο µέσος Εν∆ΤΚ του δωδεκαµήνου Οκτωβρίου 2014 – Σεπτεµβρίου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Οκτωβρίου 2013 – Σεπτεµβρίου 2014 παρουσίασε µείωση 1,6%, έναντι µείωσης 1,5%, που σηµειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούµενων δωδεκαµήνων.

 

*Τα αναλυτικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη «Συνοδευτικό Υλικό»

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v