Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επίθεση Σπίρτζη στον πρόεδρο του ΟΑΣΑ για τις ποινές

Ο κ. Σπίρτζης σχολιάζοντας τις προτάσεις του προέδρου του ΟΑΣΑ για αυστηροποίηση των ποινών για την λαθρεπιβίβαση, υπογράμμισε ότι δεν μπορεί να τις καταλάβει, ειδικά όταν προέρχονται από ανθρώπους που έχουν ευθύνη για το χάλι τους.

Επίθεση Σπίρτζη στον πρόεδρο του ΟΑΣΑ για τις ποινές

Με την φράση «εγώ λέω να τους εκτελούμε κιόλας» ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης αντέδρασε με έντονο τρόπο στην πρόταση του προέδρου του ΟΑΣΑ να αλλάξει η ποινή της λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από πταίσμα σε πλημμέλημα, να συλλαμβάνονται δηλαδή οι λαθρεπιβάτες και να τιμωρούνται από τρία έως πέντε έτη.

«Εγώ λέω να τους εκτελούμε κιόλας» είπε ο κ. Σπίρτζης επισημαίνοντας πως δεν μπορεί να καταλάβει τέτοιου είδους προτάσεις ειδικά όταν προέρχονται από ανθρώπους που έχουν πολλά χρόνια στις ηγεσίες των συγκοινωνιών, έχουν ευθύνη για το χάλι τους, για τις προτάσεις που έχουν κάνει, για τους λαθροκυνηγούς και όλα όσα έχουμε δει.

Πρόσθεσε μάλιστα πως «έχουν ευθύνη εκείνοι που τους τοποθέτησαν σε αυτές τις θέσεις αλλά έχουμε ευθύνη κι εμείς που δεν τους έχουμε αλλάξει ακόμη, για διάφορους λόγους».

Αυστηρότερες ποινές για τη λαθρεπιβίβαση στα ΜΜΜ ζήτησε ο επικεφαλής του ΟΑΣΑ

Ενώ εκκρεμεί η απόφαση για το ύψος της αύξησης στα εισιτήρια μετά την ένταξή τους στον υψηλό συντελεστή (23%) ΦΠΑ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Γρηγόρης Δημητριάδης ζήτησε την Τετάρτη την αυστηροποίηση των ποινών για τους λαθρεπιβάτες στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ο κ. Δημητριάδης, που βρίσκεται εδώ και πολλούς μήνες στο στόχαστρο του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, δήλωσε κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα στην επιτροπή της Βουλής να μετατραπεί η ποινή της λαθρεπιβίβασης από πταίσμα σε πλημμέλημα.

Ο νόμος προβλέπει σήμερα πως όσοι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς εισιτήριο και εντοπιστούν, πληρώνουν πρόστιμο αντίστοιχο με το 60πλάσιο της τιμής του κομίστρου. Ο κ. Δημητριάδης, που ανέλαβε τα καθήκοντά του τον Δεκέμβριο του 2013, ζήτησε επίσης από τα υπουργεία και τους άλλους κρατικούς φορείς να μην καθυστερούν τις πληρωμές στον ΟΑΣΑ. Ορισμένοι εξ αυτών προωθούν κοινωνικές πολιτικές για ευπαθείς ομάδες (π.χ. χαμηλό κόμιστρο) χωρίς να καταβάλλουν στον οργανισμό το σχετικό αντίτιμο.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το απόγευμα της Τετάρτης η διοίκηση του ΟΑΣΑ επισημαίνεται:

Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης όλων για το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής που συρρικνώνει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, προτείναμε και την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ, όπως ίσχυε μέχρι το 1994 όταν και καταργήθηκε με το νόμο 2207/1994. Τίποτα περισσότερο. Το έτος 2011, η διάταξη επανήλθε με το νόμο 3920/2011 αλλά ως πταίσμα. Το πταίσμα τιμωρείται με κράτηση ή πρόστιμο. Πρόστιμο ήδη υπάρχει Διοικητικό. Η διάταξη λοιπόν δεν απέτρεψε την εισιτηριοδιαφυγή, το αντίθετο, τη διόγκωσε με τις απώλειες σήμερα να ξεπερνούν τα 40 εκ Ευρώ. Για αυτό το λόγο, το ΔΣ του Οργανισμού πρότεινε την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ όπως ίσχυε μέχρι το 1994 με πρόβλεψη προστίμου ή ποινή φυλάκισης μέχρι τρεις μήνες που, έτσι και αλλιώς, είναι εντός του ορίου αναστολής, και θα μπορούσε να ισχύσει και τώρα ή και λιγότερο. Διαφορετικά το 391 ΠΚ ως πταίσμα δεν έχει καν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης. Σήμερα μάλιστα, τονίσαμε στη σχετική συζήτηση ότι με την πρόταση αυτή θέτουμε ένα υπαρκτό ζήτημα για προβληματισμό, αλλά ξεκαθαρίσαμε ότι σε κάθε περίπτωση δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη, ενώ δεν εκφράσαμε κάποια διαφωνία που δεν συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο.

Ασφαλώς, βέβαια, το σημαντικό της υπόθεσης είναι το κοινωνικό σύνολο να συνειδητοποιήσει ότι τα δημόσια Μέσα Μεταφοράς στην πόλη μας, αξίζουν σεβασμό για να μπορούν να υπάρχουν, να είναι δημόσια, να έχουν προσιτές τιμές και να βελτιώνονται προς όφελος του περιβάλλοντος και όλων των ανθρώπων της πόλης.

Το υπό νομοθέτηση Σχέδιο Δράσης για την αναδιοργάνωση του Ομίλου έχει στόχο την ανάπτυξη των Συγκοινωνιών Αθηνών με την αλλαγή νοοτροπίας του επιβατικού κοινού και τη μετατροπή των δημόσιων Μέσων Μεταφοράς ως πρώτη επιλογή μετακίνησης στην πόλη. Προβλέπει πλήθος δράσεων για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Συγκοινωνίες Αθηνών στο επιβατικό κοινό, βελτιώνοντας παράλληλα την οικονομική θέση του Ομίλου, καθώς και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Το πλάνο στηρίζεται σε τρεις άξονες: αύξηση των εσόδων, εξορθολογισμό των δαπανών και στροφή στην εξυπηρέτηση των ανθρώπων της πόλης.
Στους άξονες αυτούς, η πρόταση συμπεριλαμβάνει και μέτρα κατά τις εισιτηριοδιαφυγής, όπως η αλλαγή φιλοσοφίας του ελέγχου σε αποτρεπτικό από κατασταλτικό, η συστηματική εκπαίδευση των ελεγκτών, η δημιουργία εσωτερικού ελέγχου για τους ελεγκτές, η ενεργή προώθηση των καρτών απεριορίστων διαδρομών, κλπ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v