Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στις κοινοπραξίες ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ «κλειδώνει» ο ελληνικός ΤΑΡ

Tρία συνολικά τα κατασκευαστικά projects του αγωγού εντός του ελληνικού εδάφους. Καθεμία από τις εργολαβίες αξίζει περί τα 230 εκατ. ευρώ. Παρούσα και η Βιοχάλκο, με την προμήθεια σωλήνων. Το 2016 αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του αγωγού.

Στις κοινοπραξίες ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ «κλειδώνει» ο ελληνικός ΤΑΡ

Δύο από τις τρεις εργολαβίες του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ εντός του ελληνικού εδάφους αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να αναλάβει η κοινοπραξία της ΕΛΛΑΚΤΩΡ με τη γαλλική Spiecapag, ενώ η τρίτη εργολαβία φαίνεται πως οδεύει προς την κοινοπραξία της J&P ΑΒΑΞ με την ιταλική Bonatti.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, παρά την ανάθεση του πρώτου τμήματος για προμήθεια σωλήνων στη γερμανική Mannesmann, τα Σωληνουργεία Κορίνθου του ομίλου Βιοχάλκο βρίσκονται κοντά στην ανάληψη των 2 εκ των τριών τμημάτων στα οποία έχει χωριστεί το ελληνικό κομμάτι του αγωγού.

Στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου υποστηρίζουν πως η κοινοπραξία των Γάλλων με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ διεκδικεί και τμήμα εντός της Αλβανίας, ενώ ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φέρεται να διεκδικεί την κατασκευή σταθμών συμπίεσης.

Καθεμία από τις τρεις εργολαβίες για την κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού, συνολικού μήκους 550 χιλιομέτρων, είναι αξίας περί τα 230 εκατ. ευρώ.

Εκτός από τις δύο κοινοπραξίες, στον διαγωνισμό συμμετείχαν ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με τη γερμανική Max Streicher GmbH και τη βελγική Denys, καθώς και η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου με τις ιταλικές Nuova Ghizzoni SpA και Sicilsaldo SpA. Σχεδόν αντίστοιχη σύνθεση έχουν και οι κοινοπραξίες που διεκδικούν τμήματα του αγωγού ΤΑΡ στην Αλβανία.

Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η εταιρία διαχείρισης του TAP, οι εργασίες έχουν ξεκινήσει, με την κατασκευή και αποκατάσταση οδών και γεφυρών στην Αλβανία, προκειμένου να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στα μελλοντικά εργοτάξια εγκατάστασης του αγωγού.

Η κατασκευή του κεντρικού αγωγού αναμένεται να ξεκινήσει το 2016. Τα χερσαία τμήματα του TAP θα έχουν συνολικό μήκος περίπου 765 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 211 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.).

Η εταιρία διαχείρισης προβλέπει πως θα λειτουργούν ταυτόχρονα περίπου 15 εργοτάξια κατά μήκος της συνολικής διαδρομής του αγωγού, με 150 έως 200 εργαζόμενους έκαστο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v