Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μένει η ρωσική RZD στους διαγωνισμούς για ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στο παιχνίδια για τη διεκδίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΛΘ μένουν οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD), τουλάχιστον προς το παρόν, όπως προκύπτει από τα ραντεβού του αναπληρωτή πρωθυπουργού Arkady Dvorkovich στην Αθήνα.

Μένει η ρωσική RZD στους διαγωνισμούς για ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) δεν αποσύρουν, προς το παρόν, το ενδιαφέρον τους από τους διαγωνισμούς για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΘ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Εταιρείας Τροχαίου Υλικού του ΟΣΕ (ROSCO).

Τουλάχιστον αυτό είναι το μήνυμα που φέρνει ο Αναπληρωτής Πρόεδρος της Κυβέρνησης της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Arkady Dvorkovich, που πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα και είχε από το πρωί σειρά ραντεβού με κυβερνητικά στελέχη. Συναντήθηκε και με τον πρόεδρο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) Στέργιο Πιτσιόρλα και συζήτησαν "θέματα που αφορούν σε διαγωνισμούς που είναι εν εξελίξει και όπου εκδηλώνεται το ρωσικό ενδιαφέρον". Επίσης συζητήθηκε "η επέκταση της συνεργασίας των δύο πλευρών και σε άλλους τομείς, που θα περιλαμβάνει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Έμφαση δόθηκε σε τομείς Υποδομών, Τουρισμού και Ενέργειας".

Η RZD, σε συνεργασία με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είχε συμμετάσχει στους διαγωνισμούς για ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ROSCO και ΟΛΘ, αλλά στις 14 Οκτωβρίου είχε γίνει γνωστό πως η διοίκηση της ρωσικής εταιρείας θα εισηγηθεί στη ρωσική κυβέρνηση την απόσυρση του ενδιαφέροντος. Την επόμενη ημέρα ακολούθησαν δηλώσεις Ρώσων αξιωματούχων σύμφωνα με τις οποίες η τελική απόφαση για τη συμμετοχή της RZD θα είναι πολιτική, αφήνοντας στην ουσία να εκφραστεί η αντίδραση της Μόσχας στο στενό μαρκάρισμα των ΗΠΑ προς την Ελλάδα για τους αγωγούς φυσικού αερίου.

Το γεγονός πως δεν ανακοινώνεται η απόσυρση του ενδιαφέροντος της RZD δεν σημαίνει πως θα καταθέσει σίγουρα δεσμευτική προσφορά. Μάλιστα, ο διαγωνισμός για τις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO οδεύει προς παράταση, χωρίς να έχουν μέχρι στιγμής ληφθεί οριστικές αποφάσεις. Δεν αποκλείεται, επίσης, να κηρυχθεί και άγονος στην περίπτωση που αποσυρθούν οι Ρώσοι και δεν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες περί ενδιαφέροντος από την αμερικανική Watco.

Το ενδεχόμενο ακύρωσης του διαγωνισμού, λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος, δεν απέκλεισε και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Ο κ. Σπίρτζης, σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση με τον Arkady Dvorkovich, επανέλαβε πως ο σχεδιασμός της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπως και πολλών  άλλων ιδιωτικοποιήσεων κινείται σε λάθος βάση. Οπως είπε, "είναι ένας λάθος σχεδιασμός που δεν συνάδει με την βέλτιστη αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Υπάρχει η συμφωνία που δεσμεύει την χώρα να προχωρήσει στις εννέα ιδιωτικοποιήσεις και αυτές θα προχωρήσουν". Ο ίδιος ξεκαθάρισε πως εάν δεν υπάρξει ενδιαφέρον ο διαγωνισμός θα κηρυχθεί άγονος. "Βεβαίως εάν δεν υπάρχουν πολλές προσφορές και οι διαγωνισμοί βγουν άγονοι ή με χαμηλή τιμή όσοι έχουν συμβάλλει στον σχεδιασμό πρέπει να πάρουν και τις δικές τους ευθύνες, μεταξύ άλλων και οι εκπρόσωποι των θεσμών", υποστήριξε ο κ. Σπίρτζης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v