Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κόντρα ΕΤΕπ - υπ. Υποδομών για τη Γραμμή 4 του μετρό

Η ΕΤΕπ δηλώνει ότι προτίθεται να χρηματοδοτήσει κατ' εξαίρεση το 75% του τεράστιου αυτού έργου, θέτει όμως ως απαράβατο όρο να κατασκευαστεί ως κλασικό δημόσιο έργο, με το υπόλοιπο της χρηματοδότησης να καλύπτεται από το νέο ΕΣΠΑ.

Κόντρα ΕΤΕπ - υπ. Υποδομών για τη Γραμμή 4 του μετρό

Την έντονη αντίδραση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων προκαλεί η προσπάθεια του υπουργείου Υποδομών να προωθήσει τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), σύμφωνα με την Καθημερινή.

Η ΕΤΕπ δηλώνει ότι προτίθεται να χρηματοδοτήσει κατ' εξαίρεση το 75% του τεράστιου αυτού έργου, θέτει όμως ως απαράβατο όρο να κατασκευαστεί ως κλασικό δημόσιο έργο, με το υπόλοιπο της χρηματοδότησης να καλύπτεται από το νέο ΕΣΠΑ.

Η άρνηση του υπουργείου Υποδομών προκαλεί τριγμούς στην κυβέρνηση, καθώς θέτει σε κίνδυνο την υλοποίηση του έργου. Η γραμμή 4 του μετρό, με προϋπολογισμό 1,3 δισ. ευρώ, είναι ένα έργο με... μυθικές διαστάσεις για την Αθήνα.

Δεν είναι μόνο τα πολλαπλά οφέλη που θα έχει για την πόλη η σύνδεση πυκνοκατοικημένων περιοχών με δίκτυο σταθερής τροχιάς, αλλά και η τόσο επιθυμητή ώθηση για τον κατασκευαστικό κλάδο και την απασχόληση. Ωστόσο οι χειρισμοί του υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, φαίνεται ότι θέτουν σε κίνδυνο την υλοποίηση του έργου.

Πρόσφατα αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ενημέρωσαν τις ελληνικές αρχές ότι προτίθενται κατ' εξαίρεση να χρηματοδοτήσουν το 75% της νέας γραμμής (αντί για το 50% που μέχρι σήμερα δανειοδοτούσε η ΕΤΕπ σε έργα μετρό στη χώρα μας μέχρι σήμερα).

Με δεδομένο ότι το υπόλοιπο της απαραίτητης χρηματοδότησης, περί τα 380 εκατ. ευρώ, είναι ήδη ενταγμένο στο νέο ΕΣΠΑ και ότι το έργο είναι ώριμο μελετητικά, θεωρητικά η κυβέρνηση θα μπορούσε να προχωρήσει άμεσα στη δημοπράτησή του.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v