Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΡΓΟΣΕ: Μπλόκο Ελεγκτικού στη σύμβαση για το τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο

Δεν ενέκρινε το Ελεγκτικό Συνέδριο την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (ΠΑΘΕ). Είχε ανατεθεί στην Πόρτο Καρράς του ομίλου Τεχνική Ολυμπιακή.

ΕΡΓΟΣΕ: Μπλόκο Ελεγκτικού στη σύμβαση για το τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο

Η τραγωδία με τις καθυστερήσεις στα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρόμου αποτυπώνεται ανάγλυφα στην πρόσφατη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου να μην εγκρίνει την υπογραφή της σύμβασης για την ανάθεση του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο, προϋπολογισμού 174.000.000 ευρώ στην Πόρτο Καρράς του ομίλου Στέγγου.

Πρόκειται για διαγωνισμό που είχε ολοκληρωθεί πριν από περίπου έναν χρόνο, αλλά ενεπλάκη σε κυκεώνα προσφυγών, ενώ αρνητικά συνέβαλαν και οι δύο εκλογικές αναμετρήσεις καθώς στο μεσοδιάστημα η ΕΡΓΟΣΕ δεν είχε διοίκηση. 

Μειοδότης στον συγκεκριμένο διαγωνισμό ήταν η ιταλική εταιρεία GD Infrastutture Srl, η οποία είχε καταθέσει προσφορά που ήταν κατά 13.000.000 ευρώ φθηνότερη έναντι του δεύτερου μειοδότη, δηλαδή της Πόρτο Καρράς.

Όμως, η τότε διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ θεώρησε πως οι Ιταλοί έπρεπε να αποκλειστούν καθώς το πιστοποιητικό της ασφαλιστικής ενημερότητας που προσκόμισαν στον διαγωνισμό δεν έφερε τη... “σφραγίδα apostile” (σ.σ. βεβαιώνει τη γνησιότητα ενός εγγράφου). Η ιταλική πλευρά υποστήριζε πως το πιστοποιητικό αυτό, σύμφωνα με την ιταλική πρακτική και πραγματικότητα, εκδίδεται μόνο ηλεκτρονικά και ως ηλεκτρονικό πιστοποιητικό δεν ήταν σε καμία περίπτωση κατά νόμον υποχρεωτικό αλλά και δυνατόν να τεθεί η σφραγίδα apostile. Οι αιτιάσεις της GD Infrastutture, που σύμφωνα με πληροφορίες συνεργαζόταν με τη Μηχανική, δεν έγιναν δεκτές.

Το Ψαθόπυργος-Ρίο είναι ένα από τα τελευταία τμήματα προς ανάθεση στο σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι) καθώς τα περισσότερα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη.

Προς δημοπράτηση εντός του 2016 είναι δύο σημαντικά έργα και συγκεκριμένα η ηλεκτροκίνηση της γραμμής στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη και τα έργα επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο. Εντός του έτους αναμένεται να δημοπρατηθούν και τρία μικρότερα έργα και συγκεκριμένα οι «φυτοτεχνικές εργασίες σταθεροποίησης και περιβαλλοντικής αποκατάστασης των πρανών της νέας γραμμής Τιθορέας - Λιανοκλαδίου - Δομοκού», η ολοκλήρωση αντιπλημμυρικών έργων στον Σπερχειό ποταμό και η Τεχνική Παρακολούθηση γεφυρών στο τμήμα Τιθορέας - Λιανοκλαδίου - Δομοκού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v