Νέα προσπάθεια πώλησης των δύο Airbus από το ΤΑΙΠΕΔ

Προ ημερών γνωστοποιήθηκε απόφαση με την οποία συστήνεται ομάδα εργασίας η οποία θα εξετάσει την τεχνική κατάσταση των δύο αεροσκαφών και θα καταλήξει σε πόρισμα εντός διμήνου.

Νέα προσπάθεια πώλησης των δύο Airbus από το ΤΑΙΠΕΔ

Την επόμενη εβδομάδα, πιθανώς την προσεχή Δευτέρα, πρόκειται να επανεκκινήσει το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) τη διαδικασία πώλησης των δύο Airbus Α340-400 της Ολυμπιακής Αεροπορίας που σκουριάζουν στο αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος".

Τα δύο Airbus (με αριθμό κατασκευαστή MSN 292 και 280) μεταβιβάστηκαν μαζί με άλλα δύο αντίστοιχα αεροσκάφη προ ετών στο ΤΑΙΠΕΔ από το Ελληνικό Δημόσιο και σήμερα βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση, αφού είναι καθηλωμένα από το 2009.

Ετσι η αξία τους συνεχώς μειώνεται, αφού η προσφορά αντίστοιχων αεροσκαφών (για παλιοσίδερα...) πυκνώνει στη διεθνή αγορά, το κόστος συντήρησης και στάθμευσης «τρέχει» με ρυθμό 100.000 ευρώ τον μήνα και πλησιάζει η ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους.

Στα τέλη του 2011 είχε γίνει γνωστό πως τα τέσσερα Airbus πωλούνται έναντι 40.000.000 δολαρίων στην αμερικανική Apollo Aviation, η οποία διατηρούσε το δικαίωμα αγοράς των αεροσκαφών έπειτα από τεχνικό έλεγχο.

Εξαιτίας των πολιτικών εξελίξεων η σχετική σύμβαση άργησε να εκτελεστεί, ενώ στο μεταξύ είχαν αλλάξει οι κανονισμοί ασφαλείας και τα αεροσκάφη δεν μπορούσαν πλέον να πετάξουν! Τότε αποφασίστηκε να τεμαχιστούν στο «Ελ. Βενιζέλος» και τα πρώτα δύο άλλαξαν χέρια τον Νοέμβριο του 2012. Η τεχνική επιθεώρηση των δύο αεροπλάνων που δεν διαλύθηκαν έδειξε βλάβες στους κινητήρες και ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις για τη μείωση του τιμήματος.

Η νέα συμφωνία έκλεισε τελικά στα 9.000.000 δολάρια ανά αεροσκάφος, η σύμβαση κατατέθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Το τελευταίο απέρριψε τη νέα συμφωνία τον Σεπτέμβριο του 2013, με αποτέλεσμα να αποχωρήσει η Apollo Aviation και να μείνουν στα αζήτητα τα δύο αεροσκάφη.

Προ ημερών γνωστοποιήθηκε απόφαση του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου και του αναπληρωτή υπουργού Τρύφωνα Αλεξιάδη με την οποία συστήνεται ομάδα εργασίας, αποτελούμενη από στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ) και του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία θα εξετάσει την τεχνική τους κατασταση και θα καταλήξει σε πόρισμα εντός διμήνου, «ενόψει της ανάγκης κατεπείγουσας λήψης απόφασης σχετικά με την αξιοποίηση των δύο εν θέματι αεροσκαφών".

Οι δύο υπουργοί επικαλούνται «την ανάγκη άμεσης διενέργειας τεχνικού ελέγχου για τη σύνταξη πορίσματος περί της τρέχουσας κατάστασης των αεροσκαφών με ίδια μέσα του Ελληνικού Δημοσίου».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v