Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Project 53 εκατ. για υγροποιημένο αέριο σε ελληνικά λιμάνια

Το σχετικό πρόγραμμα με τον τίτλο Poseidon Med IΙ, προϋπολογισμού 53,3 εκατομμυρίων ευρώ, συγχρηματοδοτεί με 50% η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη-CEF-Transport».

Project 53 εκατ. για υγροποιημένο αέριο σε ελληνικά λιμάνια

Σε τέσσερα ελληνικά λιμάνια και σε ένα κυπριακό, θα εξεταστεί η δυνατότητα εισαγωγής του υγροποιημένου φυσικού αερίου, ως καυσίμου κίνησης των εμπορικών και επιβατικών πλοίων.

Το σχετικό πρόγραμμα με τον τίτλο Poseidon Med IΙ, προϋπολογισμού 53,3 εκατομμυρίων ευρώ, συγχρηματοδοτεί με 50% η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη-CEF-Transport».

Η παρουσίαση του νέου προγράμματος έγινε την περασμένη εβδομάδα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες, όπου τη ΔΕΠΑ, η οποία είναι συντονίστρια του προγράμματος, εκπροσώπησαν ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. Δημήτρης Δημητριάδης και ο διευθυντής δραστηριοτήτων στρατηγικής και εταιρικής ανάπτυξης Γεώργιος Πολυχρονίου, ο οποίος ήταν και ομιλητής.

Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει σημαντική ελληνική διάσταση, καθώς εκτός των άλλων, θα διερευνήσει από κάθε άποψη την εισαγωγή του υγροποιημένου αερίου στα λιμάνια Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα (το πέμπτο λιμάνι είναι η Λεμεσός). Επίσης θα ασχοληθεί με τη σχεδίαση αναβάθμισης της υποδομής του Τερματικού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της Ρεβυθούσας, ενώ και ο ΔΕΣΦΑ έχει οριστεί ως Τεχνικός Συντονιστής του προγράμματος.

Το Poseidon Med II συνδέεται με την ευρύτερη στρατηγική της ΔΕΠΑ για την ανάπτυξη εφοδιαστικής αλυσίδας ΥΦΑ μικρής κλίμακας (Small Scale LNG). Ο στόχος είναι να καταστήσει δυνατή την τροφοδοσία με φυσικό αέριο απομακρυσμένων περιοχών, συμπεριλαμβανομένων και των νησιών. Επίσης, να προωθήσει τη διάθεση του Υγροποιημένου Αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, καθώς και άλλες μη συμβατικές χρήσεις του ΦΑ όπως η χρήση του ως καύσιμο οδικών μεταφορών.

Οι δράσεις του προγράμματος που θα πρέπει να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2020, μεταξύ άλλων είναι:

*Προετοιμασία προτάσεων κανονιστικού πλαισίου για τον ανεφοδιασμό πλοίων με ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου

*Σχεδίαση αναβάθμισης της υποδομής του Τερματικού ΥΦΑ της Ρεβυθούσας που θα εξασφαλίζει την δυνατότητα φόρτωσης LNG σε πλοία ανεφοδιασμού καυσίμων

*Τεχνικός σχεδιασμός εγκεκριμένος από τις αρμόδιες Αρχές για μετασκευή/ναυπήγηση πλοίων με καύσιμο ΥΦΑ καθώς επίσης και για τη δημιουργία της απαραίτητης υποδομής των λιμένων για υποστήριξη ανεφοδιασμού πλοίων με ΥΦΑ

*Σχεδίαση και κατασκευή ειδικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα κινείται με ΥΦΑ (πιλοτική δράση στην περιοχή της Βενετίας - Ιταλική συμμετοχή)

*Εξέταση συνεργειών με άλλες χρήσεις και τομείς (όπως αυτός της ενέργειας) που θα επιτύχουν οικονομία κλίμακας στην χρήση του ΥΦΑ.

*Ανάπτυξη βιώσιμου σχήματος τιμολόγησης-εμπορίας ΥΦΑ

*Ανάπτυξη χρηματοδοτικών εργαλείων για υποστήριξη των εγκαταστάσεων των λιμένων και των πλοίων.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι εξής φορείς: ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, ΟΛΠ, Ο.Λ. Ηρακλείου, Ο.Λ. Πατρών, Ο.Λ. Ηγουμενίτσας, Αρχή Λιμένων Κύπρου, Λιμενική Αρχή Βενετίας, Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΝΜΑ), Σύνδεσμος Εφοπλιστών Επιβατικών Πλοίων (ΣΕΕΝ), ΕΚΕΤΑ, Μινωικές Γραμμές, Blue Star Ferries Maritime, ΑΝΕΚ, Attica Ferries Maritime, Neptune Lines, Hellenic Seaways, Lavar Shipping, Arista Shipping, Bunkernet, Hellenic Lloyd's, Ocean Finance, Environmental Protection Engineering, Naval Architecture Pratikakis & Partners CO, Rogan Associates, Rimorchiatori Riunti Panfido & C. SRL.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v