Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ως 1.470 ευρώ το όφελος της απόσυρσης

Την παράταση του μέτρου της απόσυρσης ως τις 31 Μαΐου προβλέπει τροπολογία που υπογράφηκε την Πέμπτη. Ποια ΙΧ απαλλάσσονται από το τέλος ταξινόμησης. Στα σκαριά και η αλλαγή των δόσεων φόρου εισοδήματος. Σχέδια για οκτώ μηνιαίες δόσεις.

Ως 1.470 ευρώ το όφελος της απόσυρσης
Μετά από αλλεπάλληλα μπρος πίσω, το υπουργείο Οικονομικών φαίνεται πως κατάφερε να οριστικοποιήσει με τους δανειστές τις διατάξεις για την παράταση του μέτρου της απόσυρσης έως τις 31 Μαϊου, έστω και με ψαλιδισμένες εκπτώσεις.
 
Το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε σήμερα ότι επίκειται η κατάθεση σχετικής τροπολογίας οι διατάξεις της οποίας έχουν συμφωνηθεί από την περασμένη Πέμπτη, ενώ όπως αναφέρει πηγή του υπουργείου Οικονομικών θα ακολουθήσει στη συνέχεια και διάταξη νόμου αναφορικά με τη δυνατότητα πληρωμής των φόρων εισοδήματος σε έως και οκτώ μηνιαίες δόσεις, η πρώτη εκ των οποίων στα τέλη Μαϊου.
 
Το σύστημα Taxis αναμένεται να ανοίξει προς τα τέλη της εβδομάδας αλλά έως την ψήφιση του νέου χρονοδιαγράμματος εξόφλησης των φόρων, εξετάζεται το ενδεχόμενο να υποβάλλονται μεν δηλώσεις αλλά χωρίς οριστικοποίηση. Κι αυτό, διότι οι ισχύουσες διατάξεις νόμου ορίζουν εξόφληση του φόρου σε τρεις διμηνιαίες δόσεις, Ιούλιο, Σεπτέμβριο και Νοέμβριο.
 
Το μοντέλο το οποίο περιγράφει στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών δίνει κίνητρα στους φορολογούμενους να υποβάλλουν τις δηλώσεις τους νωρίς, χωρίς να συνωστίζονται στην καταληκτική ημερομηνία της 30ης Ιουνίου.
 
Όπως θα ορίζεται στην υπό κατάρτιση τροπολογία, όσο καθυστερεί ο φορολογούμενος να υποβάλλει τη δήλωση τόσο θα συρρικνώνονται οι δόσεις εξόφλησης του φόρου. Υποβολή τον Απρίλιο, συνεπάγεται τον μέγιστο αριθμό δόσεων, ένα μήνα αργότερα η υποβολή της δήλωσης θα οδηγεί σε επτά μηνιαίες δόσεις.
 

Τα κίνητρα απόσυρσης

 
Τα νέα κίνητρα απόσυρσης παλαιών Ι.Χ είναι μειωμένα σε σχέση με αυτά που ίσχυαν έως τα τέλη του περασμένου έτους και τα οποία ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης επιχείρησε να διατηρήσει αμετάβλητα. Οι προθέσεις του προσέκρουσαν στις θέσεις των δανειστών.
 
Έτσι, τα νέα κίνητρα απόσυρσης έχουν ως εξής :
 

Αξία αυτοκινήτου

Ποσοστό απαλλαγής

Ποσό απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης

Μέγιστη φορολογητέα αξία

 

Μέγιστη τιμή σε ευρώ

6.000

80%

240

8.000

80%

768

11.000

60%

1.320

14.000

35%

1.470

14.000

25%

1.400

Με τις διατάξεις της τροπολογίας:

1) Προβλέπεται απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων Ι.Χ. μέχρι 2.000 κυβικά εκατοστά, φορολογητέας αξίας μέχρι 20.000 ευρώ, εφόσον παραλαμβάνονται σε αντικατάσταση παλαιών αυτοκινήτων των οποίων η άδεια έχει εκδοθεί μέχρι τις 31.12.2001.

2) Προβλέπεται απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης καινούργιων φορτηγών αυτοκινήτων μικτού βάρους μέχρι 3.500 τόνων, εφόσον παραλαμβάνονται σε αντικατάσταση παλαιών αυτοκινήτων των οποίων η άδεια έχει εκδοθεί μέχρι 31.12.2001.

3) Αποσύρονται παλαιά αυτοκίνητα για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας μέχρι 31.12.2001 και δεν οφείλονται για αυτά τέλη κυκλοφορίας, με την προθεσμία απόσυρσής τους να καθορίζεται έως τις 20.5.2016.

4) Ορίζεται ως νέα προθεσμία βεβαίωσης και καταβολής του τέλους ταξινόμησης των καινούργιων αυτοκινήτων που παραλαμβάνονται με μερική απαλλαγή, η 31η Μαΐου 2016.

5) Λαμβάνεται πρόνοια, ώστε στις περιπτώσεις που επίσημοι διανομείς ή έμποροι έχουν ήδη παραλάβει από την αρχή του έτους αυτοκίνητα που πληρούν τα κριτήρια των παραπάνω περιπτώσεων, με καταβολή ολόκληρου του τέλους ταξινόμησης και τα οποία μεταβιβάζονται από ιδιώτες και ταξινομούνται σε αντικατάσταση παλαιών αυτοκινήτων, να επιστρέφεται η διαφορά αυτού, με βάση τα νέα ποσοστά απαλλαγής κατά περίπτωση.

6) Λαμβάνεται πρόνοια, ώστε να επιστρέφεται η διαφορά του τέλους ταξινόμησης για επιβατικά αυτοκίνητα που παρελήφθησαν από την αρχή του έτους έως την ημερομηνία έναρξης ισχύος των προτεινόμενων διατάξεων για εκθεσιακούς σκοπούς και για τα οποία προβλέπεται εξάμηνη αναστολή της είσπραξης του βεβαιωθέντος τέλους ταξινόμησης, με την προϋπόθεση ότι αυτό θα καταβληθεί μέχρι 31.5.2016.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v