Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σπίρτζης: Mειώσεις στα διόδια μετά την ολοκλήρωση των έργων

Θα ήταν μη συνετό από μέρους μας να πάμε σε μία λογική μονομερούς μείωσης των διοδίων, όταν τα έργα είναι σε εξέλιξη και όταν θα κινδυνέψει η χώρα, αν δεν ολοκληρωθούν τον Μάρτη του '17, να επιστρέψει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ πίσω ή δισ., είπε ο κ. Σπίρτζης.

Σπίρτζης: Mειώσεις στα διόδια μετά την ολοκλήρωση των έργων

Στη φάση της λειτουργίας των οδικών αξόνων θα υπάρξει ουσιαστική μείωση των τιμών των διοδίων, υποστηρίζει ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης. Ο ίδιος υποστήριξε πως βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με τις κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση των οδικών αξόνων.

Παράλληλα συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις με την κοινοπραξία που είχε αναλάβει την υποθαλάσσια οδική αρτηρία Θεσσαλονίκης (έργο που ακυρώθηκε), ώστε να περιοριστεί η αποζημίωση, ύψους περί τα 110 εκατ. ευρώ μαζί με τους τόκους, που πρέπει να πληρώσει το δημόσιο. Οπως είπε ο κ. Σπίρτζης κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο TV 100, το αρχικό ποσό ήταν 70 εκατ. ευρώ και το υπόλοιπο είναι τόκοι. "Δεν διαπραγματευόμαστε μόνο να μην πληρωθούν οι τόκοι από το ελληνικό δημόσιο αλλά να μειωθεί και το ποσό που έχει επιδικαστεί".

Ο ίδιος εκτίμησε πως η συζήτηση με την κοινοπραξία που ξεκίνησε τον Ιανουάριο "είναι σε καλό δρόμο" και πρόσθεσε πως "είναι πολύ δύσκολο, όταν υπάρχουν διεκδικήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων και τα έργα ήταν κολλημένα με πάρα πολλά προβλήματα, να μειώσεις πάρα πολύ τις αποζημιώσεις που έχουν δοθεί, έχουν προγραμματιστεί να δοθούν, γιατί είναι αιτήματα και των παραχωρησιούχων και των εργοληπτών που εργάζονται στις συμβάσεις που έχουμε κληρονομήσει".

Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως υπάρχει διαβούλευση με τους παραχωρησιούχους για τη μείωση της τιμής των διοδίων στις εθνικές οδούς. Τόνισε πως στους οδικούς άξονες υπάρχουν δύο φάσεις: Η πρώτη είναι η φάση κατασκευής. "Τα διόδια, όπως υπάρχουν στις συμβάσεις, θεωρούνται ένα μεγάλο κομμάτι της κρατικής συμμετοχής για αυτά τα έργα. Επομένως θα ήταν μη συνετό από μέρους μας να πάμε σε μία λογική μονομερούς μείωσης των διοδίων, όταν τα έργα είναι σε εξέλιξη και όταν θα κινδυνέψει η χώρα αν δεν ολοκληρωθούν τον Μάρτη του '17, να επιστρέψει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ πίσω ή δισ.".

Συνεπώς, κατά τον υπουργό Υποδομών, "πρώτος στόχος είναι να κάνουμε μία διαπραγμάτευση που θα διευκολύνει ιδιαίτερες κοινωνικές ομάδες και περιοχές που έχουν συγκεκριμένα προβλήματα, π.χ. έχουμε περιοχές της χώρας που δεν έχουν εναλλακτικές οδεύσεις και που οι κάτοικοι για να κινηθούν μέσα στα όρια του δήμου τους πρέπει να πληρώνουν 4 ή 5 διόδια για μετακινήσεις εντός του δήμου. Το ίδιο ισχύει με ειδικές κατηγορίες, με τα άτομα με κινητικές δυσκολίες ή με άλλες κατηγορίες συμπολιτών μας. Πιστεύω ότι με τις διαπραγματεύσεις που κάναμε αυτά έχουν καλυφθεί".

Το δεύτερο βήμα, που είναι μεγάλο, είναι στη φάση της λειτουργίας. "Προβλέπεται να έχουμε ένα ενιαίο, ηλεκτρονικό, αναλογικό σύστημα χρέωσης, που είναι και δικαιότερο σε σχέση με τα μετωπικά διόδια που έχουμε αυτή τη στιγμή και που είχαν σχεδιαστεί. Και τέλος έχουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο και είναι και στις υποχρεώσεις των αναδόχων να παραδώσουν μία μελέτη για να έχουμε μία μεγάλη μείωση των διοδίων και να έχουμε μία παράταση του χρόνου, ή να έχουμε εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης των διοδίων υπέρ των πολιτών. Αυτό μπορεί να γίνει, γιατί έχουμε αυτή τη στιγμή όλες τις εισόδους της χώρας χωρίς διόδια, έχουμε ένα πολύ μεγάλο οδικό δίκτυο δημόσιο επίσης χωρίς διόδια και εκεί προτιθέμεθα να θεσπίσουμε νομοθεσία που υποχρεωτικά όπου μπαίνουν διόδια, θα είναι αναλογικά και δεν θα είναι μετωπικά, με το σύστημα που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια".

Σε ερώτηση για το αν προχωράει η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού (ήδη το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων έχει προκηρύξει τρεις διαγωνισμούς για συμβούλους), ο κ. Σπίρτζης απάντησε, πάντως, "Δεν νομίζω".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v