«Στοίχειωσε» και πάλι η λίστα των ανασφάλιστων ΙΧ

Η νέα καθυστέρηση της περιβόητης διασταύρωσης μέσω της οποίας θα εντοπιστούν οι οδηγοί των ανασφάλιστων οχημάτων προκαλεί έντονο εκνευρισμό στα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς.

«Στοίχειωσε» και πάλι η λίστα των ανασφάλιστων ΙΧ

Έντονες είναι οι διαμαρτυρίες των στελεχών του ασφαλιστικού κλάδου για τη στασιμότητα που συνεχίζει να επικρατεί στο ζήτημα των ανασφάλιστων οχημάτων, καθώς ακόμη δεν έχει γίνει η περιβόητη διασταύρωση των στοιχείων από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τη διασταύρωση δύο καταλόγων -ενός από το Κέντρο Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτου και ενός άλλου από το Υπουργείο Οικονομικών με τα οχήματα που έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας-, προκειμένου να εντοπιστούν οι ασυνεπείς οδηγοί.

«Μιλάμε για ένα νόμο που έχει ψηφιστεί εδώ και τρία χρόνια και για ένα ΦΕΚ που έχει δημοσιευθεί εδώ και τρεις μήνες. Το θλιβερό είναι πως η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που διαθέτει ανασφάλιστα οχήματα, με ό,τι κακό αυτό σημαίνει πρώτα απ' όλα για τους συνεπείς οδηγούς και στη συνέχεια για τα έσοδα του δημοσίου και τις ασφαλιστικές εταιρείες», δήλωσε στο Euro2day.gr ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

Η ουσία είναι πως μετά την ψήφιση του νόμου προ τριετίας, ακολούθησε το καλοκαίρι του 2014 συνέντευξη Τύπου της πρώην γενικής γραμματέως Δημοσίων Εσόδων κας Κατερίνας Σαββαΐδου, που... έδινε τελεσίγραφο λίγων μηνών στους ανασφάλιστους οδηγούς, γιατί από το φθινόπωρο του 2014 θα γινόταν η περιβόητη διασταύρωση.

Το ζήτημα είναι πως η ίδια διασταύρωση δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα, παρά τις προθέσεις παραγόντων για «άγριο κυνηγητό» και για «500.000 ραβασάκια που θα στέλνονταν στους οδηγούς ανασφάλιστων οχημάτων».

Μάλιστα, τα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς ψάχνουν να βρουν το γιατί.

Κάποιοι αποδίδουν τη νέα καθυστέρηση στη «μεγάλη ουρά» δράσεων που έχει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων («υπάρχουν άλλες προτεραιότητες», ισχυρίζονται ορισμένοι), ενώ κάποιοι άλλοι αποδίδουν την απραξία σε μικροπολιτικές τακτικές: «Εκτιμώ πως σε μια περίοδο έντονων συζητήσεων για περικοπές συντάξεων και μέτρα λιτότητας, η κυβέρνηση δεν θα ήθελε να τρέξει ένα μέτρο που από κάποιους θα μπορούσε να θεωρηθεί ως νέα φορολογία», δηλώθηκε χαρακτηριστικά στο Euro2day.gr.

H ουσία είναι πως μετά τη δημοσιότητα που έλαβε το όλο θέμα κατά τους τελευταίους μήνες και τη δημοσίευση του περιβόητου ΦΕΚ, παρατηρήθηκε μια σημαντική προσέλευση ανασφάλιστων οδηγών, που έδωσε έμφαση κυρίως σε συμβόλαια χαμηλών τιμολογίων και περιορισμένης χρονικής διάρκειας.

Ωστόσο, εκφράζονται φόβοι πως αν συνεχιστεί και κατά τους επόμενους μήνες η απραξία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων σε ό,τι αφορά στη διασταύρωση των δύο λιστών, τότε θα δούμε πολλούς από τους οδηγούς που έσπευσαν να συμμορφωθούν με τον νόμο, να μην ανανεώνουν τα συμβόλαιά τους και να μπούμε σε μια νέα φάση οπισθοδρόμησης.

Σε μια τέτοια περίπτωση, το ελληνικό δημόσιο θα έχει χάσει για μια ακόμη φορά την ήδη περιορισμένη αξιοπιστία του, αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v