Αγωγός ΤΑΡ: Διαπραγμάτευση αλά Ελληνικά από Αλβανία

Οφέλη αντίστοιχα με αυτά που πέτυχε η Ελλάδα υπέρ των ΟΤΑ, διαπραγματεύονται οι Αλβανοί με την εταιρεία του αγωγού ΤΑΡ. Σύντομα ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων λέει ο Έντι Ράμα. Ξεκίνησε η εκφόρτωση των σωλήνων στο λιμάνι του Ντούρες.

Αγωγός ΤΑΡ: Διαπραγμάτευση αλά Ελληνικά από Αλβανία

Tο παράδειγμα της Ελλάδας αναφορικά με τη «μεταχείριση» της σύμβασης για τον αγωγό ΤΑΡ, φαίνεται ότι ακολουθεί η αλβανική κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες από τα Τίρανα, η κυβέρνηση της χώρας ξεκίνησε συνομιλίες με τους εκπροσώπους της εταιρείας του αγωγού, ώστε με αναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας να εξασφαλιστούν οφέλη αντίστοιχα με αυτά άλλων χωρών που συμμετέχουν στο σχέδιο.

Τις πληροφορίες επιβεβαίωσε ο πρωθυπουργός της γειτονικής χώρας Έντι Ράμα, ο οποίος σε δηλώσεις του σημείωσε απλώς ότι οι διαπραγματεύσεις πρόκειται να ολοκληρωθούν γρήγορα, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες ως προς το ακριβές αντικείμενο της διαπραγμάτευσης.

Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα παρά το ότι η σχετική σύμβαση (host government agreement) υπεγράφη ήδη από το 2013, η κυβέρνηση μετά τις εκλογές του 2015 πέτυχε αναδιαπραγμάτευση των όρων που προβλέπουν αντισταθμιστικά οφέλη υπέρ των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης ύψους 32 εκατομμυρίων ευρώ, από τα όρια των οποίων διέρχεται ο αγωγός από τους Κήπους του Έβρου μέχρι τα Ελληνοαλβανικά σύνορα στην Κρυσταλλοπηγή Καστοριάς.

Σε ό,τι αφορά τώρα στις εξελίξεις για την πρόοδο του έργου, σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής διατηρείται η ημερομηνία της 17 Μαΐου για τα εγκαίνια των εργασιών κατασκευής του αγωγού, ενώ έχει ανατεθεί σχεδόν το σύνολο των μεγάλων εργολαβιών, δηλαδή προμήθεια σωλήνων και κατασκευή του αγωγού, με συμμετοχή ελληνικών βιομηχανιών και κατασκευαστικών.

Πριν από λίγες μέρες επίσης, ξεκίνησε η εκφόρτωση στο λιμάνι του Ντούρες στην Αλβανία, των σωλήνων για το αλβανικό σκέλος του αγωγού. Η μεταφορά των σωλήνων δια θαλάσσης και η οργάνωση των logistics ανατέθηκε στη γερμανική εταιρεία EMS-Fehn-Group, η οποία διαχειρίζεται προβλήτες του αλβανικού λιμανιού. Στην Αλβανία θα μεταφερθούν από το εργοστάσιο κατασκευής στη Γερμανία σωλήνες βάρους 130.000 τόνων σε 13 αποστολές.

Σημειώνεται τέλος ότι στην Αλβανία το έδαφος της οποίας διανύει ο αγωγός σε μήκος 200 χιλιομέτρων, έχει ολοκληρωθεί το 56% των έργων της πρώτης φάσης του αγωγού, που περιλαμβάνει οδικό δίκτυο περίπου 100 χιλιομέτρων και 46 γέφυρες. ΤΑ έργα αυτά προϋπολογισμού 60 εκατομμυρίων ευρώ, προβλέπεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του χρόνου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v