Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Βαρίδι» ως 400 εκατ. και το 2016 από τους οδικούς άξονες

Πρόσθετους πονοκεφάλους στην κυβέρνηση προκαλεί η επιβάρυνση στο έλλειμμα κεντρικής κυβέρνησης από τις δαπάνες των κατασκευαστικών ομίλων για τους οδικούς άξονες. Η αλλαγή στη μεθοδολογία της Eurostat. Τη γλύτωσαν τα έργα ΣΔΙΤ.

«Βαρίδι» ως 400 εκατ. και το 2016 από τους οδικούς άξονες

Με πρόσθετο έλλειμμα περί τα 300-400 εκατ. ευρώ, που οφείλεται στις δαπάνες των κατασκευαστικών ομίλων (από ίδια κεφάλαια και δάνεια) στους οδικούς άξονες με συμβάσεις παραχώρησης θα επιβαρυνθεί το 2016, με βάση τις αλλαγές στους κανόνες αντιμετώπισης των έργων από τη Eurostat, που είχε αποκαλύψει προ εβδομάδων το Euro2day.gr.

Με απλά λόγια, επειδή τα έργα των οδικών αξόνων δεν θεωρούνται ιδιωτικές επενδύσεις, κάθε δαπάνη για την κατασκευή τους υπολογίζεται στο έλλειμμα της κεντρικής κυβέρνησης. Ακόμα και αν γίνεται από τους ιδιώτες, αφού η κρατική συμμετοχή ούτως ή άλλως περιλαμβανόταν εξ αρχής.

Ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, που συζητούνται στην αγορά κατασκευών ενόψει των νέων έργων όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου, η ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ είχε και μια καλή είδηση: Την εξαίρεση των έργων με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) από τις αλλαγές, εξέλιξη που περιορίζει τη "ζημιά" για την Ελλάδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες η απόφαση να εξαιρεθούν τα ΣΔΙΤ (σε αντίθεση με τα υπόλοιπα έργα με συμβάσεις παραχώρησης) ελήφθη μετά από έλεγχο στα 2 έργα για την κατασκευή / διαχείριση 24 σχολείων Αττικής (υπεγράφησαν Απρίλιο/Μάιο 2014), στο έργο τηλεματικής Αστικών συγκοινωνιών (υπεγράφη Ιούνιο 2014), στο έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αστικών συγκοινωνιών (υπεγράφη Δεκέμβριο 2014) και στο έργο ΣΔΙΤ απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας (υπεγράφη Ιούνιο 2015).

Το Euro2day.gr είχε περιγράψει αναλυτικά την εμπειρία του Βελγίου, που αναγκάστηκε να ακυρώσει ακόμα και έργο ΣΔΙΤ στο οποίο είχε ανάδοχο, όταν οι Βρυξέλλες διεμήνυσαν πως θα γραφτεί στο έλλειμμα του 2016.

 

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v