Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανέκρουσε πρύμναν ο Δρίτσας για τη Δημόσια Λιμενική Αρχή Πειραιά

Τη Μ. Πέμπτη έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την εποπτεία των λιμανιών ο υπουργός Ναυτιλίας. Οι τελικές διατάξεις ανατρέπουν τον αρχικό σχεδιασμό του υπουργείου, μετά τις πιέσεις των δανειστών και της ναυτιλιακής αγοράς.

Ανέκρουσε πρύμναν ο Δρίτσας για τη Δημόσια Λιμενική Αρχή Πειραιά

Δεν ιδρύεται τελικά η Δημόσια Αρχή Λιμένα Πειραιά (ΔΑΛΠ), όπως επιδίωκε αρχικά η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας. Αντίθετα, στο σχέδιο νόμου που έθεσε χθες σε δημόσια διαβούλευση ο αρμόδιος υπουργός Θεόδωρος Δρίτσας, με τίτλο «Μεταρρύθμιση του Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος και άλλες διατάξεις» προβλέπεται η ίδρυση Δημόσιας Αρχής Λιμένων (ΔΑΛ).

Μάλιστα, η ΔΑΛ θα έχει πολύ λιγότερες εξουσίες από αυτές που επιδίωκε αρχικώς να εισφέρει στη ΔΑΛΠ η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, με αποτέλεσμα να υπάρξουν αντιδράσεις στην αγορά ενόψει και της ολοκλήρωσης της διαδικασίας μεταβίβασης του ΟΛΠ στην κινεζική Cosco, την εν εξελίξει πώληση του ΟΛΘ, κ.λπ.

Οσοι αντιδρούσαν στο σχεδιασμό του υπουργείου θεωρούσαν πως ταυτόχρονα με την πώληση του ΟΛΠ, ο κ. Δρίτσας επεδίωκε μέσω της ΔΑΛΠ να δημιουργήσει έναν νέο κρατικό οργανισμό λιμένος στον Πειραιά!

Στο σχέδιο νόμου, ταυτόχρονα με τη λειτουργία της ΔΑΛ, που θα αποτελεί υπηρεσιακή μονάδα του Υπουργείου Ναυτιλίας «αποκεντρωμένη, αυτοτελής και ανεξάρτητη με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια», προβλέπονται ρυθμίσεις για τη λειτουργία της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ). Η τελευταία, που ήδη έχει συσταθεί χωρίς να αποτελεί ανεξάρτητο φορέα, θα είναι πλέον ανεξάρτητη διοικητική αρχή με πλήρη λειτουργικότητα, που θα εποπτεύει την αγορά λιμενικών υπηρεσιών, όπως προέβλεπε και η συμφωνία με τους δανειστές. 

Προβλέπεται πως η ΡΑΛ θα έχει ως γενικότερη αποστολή την εποπτεία και τη διασφάλιση της νομιμότητας των σχέσεων μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων του εθνικού λιμενικού συστήματος, με έμφαση στην τήρηση της συμβατικής τάξης και την εφαρμογή της νομοθεσίας περί ελεύθερου ανταγωνισμού. Τα μέλη της διοίκησης της ανεξάρτητης αρχής «απολαμβάνουν προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας και κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, δεσμεύονται μόνο από το νόμο και τη συνείδησή τους και υποχρεούνται να τηρούν τις αρχές της αντικειμενικότητας και της αμεροληψίας».

Μέχρι σήμερα το υπουργείο Ναυτιλίας είχε επεξεργαστεί πέντε προσχέδια του σχεδίου νόμου. Σε όλα τα προσχέδια προβλέπονταν η ίδρυση της ΔΑΛΠ "ως οιονεί καθολικός διάδοχος του ΟΛΠ ΑΕ".

Η συγκεκριμένη διατύπωση είχε προκαλέσει κύμα αντιδράσεων αφού στην ουσία δημιουργούσε έναν νέο κρατικό φορέα στο λιμάνι του Πειραιά. Τελικά αποσύρθηκε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v