Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Χρ. Σπίρτζης: Στις 27 Ιουνίου δημοπρατείται το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου

Ο διαγωνισμός για τη χρηματοδότηση, κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου θα προχωρήσει κανονικά υποστήριξε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Στις 27 Ιουνίου οι προσφορές, έξι οι ενδιαφερόμενοι

Χρ. Σπίρτζης: Στις 27 Ιουνίου δημοπρατείται το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου

«Στις 27 Ιουνίου θα γίνει η δημοπράτηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης», τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης. Και υπογράμμισε, ότι ο σχεδιασμός προβλέπει αμέσως μετά τη δημοπράτηση, να υπογραφεί η οριστική σύμβαση, ούτως ώστε να έχει η Κρήτη, αλλά και η Ελλάδα ένα διεθνές αεροδρόμιο, ένα μεγάλο αεροδρόμιο, που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες και του Ηρακλείου και της Κρήτης», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, απαντώντας στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή ΠΑΣΟΚ-Δημοκρατικής Συμπαράταξης κ. Β. Κεγκέρογλου.

Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ανέφερε επίσης, ότι έχουν ήδη εκδηλώσει επενδυτικό ενδιαφέρον στη φάση διαβούλευσης των τευχών δημοπράτησης έξι μεγάλοι όμιλοι εταιριών. Ο ίδιος αναφέρθηκε αναλυτικά στην αλλαγή των όρων του διαγωνισμού που έγιναν από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ «για να μην έχουμε πάλι τις ίδιες καθυστερήσεις ή διεκδικήσεις και από τους εργολήπτες, αλλά και από τους παραχωρησιούχους και να προστατεύεται το δημόσιο συμφέρον». Επίσης ο κ. Χρήστος Σπίρτζης ενημέρωσε στη Βουλή ότι ήδη έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες διαδικασίες και ότι «έχει ενταχθεί το έργο στην Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου στο άρθρο 7Α, για να γίνουν πολύ γρήγορα οι απαλλοτριώσεις, ως έργο εθνικής σημασίας».


Αναλυτικά η απάντηση του Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, κ. Χρήστου Σπίρτζη στη Βουλή έχει ως εξής:

Κύριε συνάδελφε, ευχαριστώ κατ’ αρχάς για την επίκαιρη ερώτηση. Είναι και εύλογη, οπότε με την ευκαιρία θα ήθελα να σας κάνω μια γενικότερη ενημέρωση.

Όταν πήγα στο Υπουργείο, βρήκαμε αυτό το έργο με συγκεκριμένα κωλύματα -αν θέλετε και καθυστερήσεις- και με έναν συγκεκριμένο τρόπο δημοπράτησης, των συμπράξεων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, τον οποίο θέλαμε να αλλάξουμε. Θα γίνω πιο συγκεκριμένος στη συνέχεια όσον αφορά το γιατί, θέλαμε να τον αλλάξουμε. Θέλαμε να τον αλλάξουμε γιατί δεν υπήρχε η σύνδεση του έργου με την τοπική κοινωνία, όπως την αντιλαμβανόμαστε εμείς.

Το πρώτο, λοιπόν, που κάναμε ήταν να αλλάξουμε τελείως αρκετούς όρους των τευχών δημοπράτησης σε μια άλλη λογική, σε μια άλλη κατεύθυνση. Ποιοι είναι αυτοί; Αλλάξαμε το ποσό των αντισταθμιστικών οφελών στην τοπική κοινωνία και από 1% έγινε 2,5%. Πιστεύω ότι αυτό είναι σε πολύ θετική κατεύθυνση. Αλλάξαμε το ότι προβλέπεται μέσα στον χώρο του αεροδρομίου να υπάρχει χώρος που θα κατασκευαστεί εκθεσιακό κέντρο, το οποίο θα το διαχειρίζεται το Ελληνικό Δημόσιο και η Τοπική Αυτοδιοίκηση, τοπικά δηλαδή, για την έκθεση και την προβολή τοπικών προϊόντων της Κρήτης.

Δεσμευθήκαμε -και ισχύει αυτή η δέσμευση, γι’ αυτό και την καταθέτω στη Βουλή- ότι στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας που θα δημιουργηθεί για τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα μετέχει ο εκάστοτε δήμαρχος του δήμου που θα φιλοξενεί αυτές τις εγκαταστάσεις. Δεσμευθήκαμε, επίσης, ότι θα υπάρχει χρηματοδότηση, ώστε να βγει μια μελέτη για έναν συνολικό χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό της περιοχής, για να μην έχουμε άναρχη δόμηση και άναρχη ανάπτυξη δραστηριοτήτων γύρω από το νέο αεροδρόμιο.

Τα υπόλοιπα που αλλάξαμε είναι τεχνικά θέματα που έχουν να κάνουν με την αρχιτεκτονική του κτηρίου και τις επιτροπές που έπρεπε να γίνουν, ώστε να διασφαλίσουμε και να μην υπάρχει καθυστέρηση, αλλά να σεβόμαστε και την αρχιτεκτονική της Κρήτης, επίσης θέματα με την εξοικονόμηση ενέργειας και την ενεργειακή αναβάθμιση του κτηρίου και πολλά άλλα.

Βέβαια, το πιο σημαντικό είναι τα θέματα βαθμολογίας για τον διαγωνισμό, δηλαδή τα κριτήρια με τα οποία θα επιλεγεί το ανάδοχο σχήμα για τη σύμπραξη. Το σημαντικότερο, κατά τη γνώμη μου, από αυτά είναι ότι τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου μπορεί να την προσφέρει το ανάδοχο σχήμα. Βγάλαμε σε διαβούλευση τα τεύχη δημοπράτησης και για να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία δεχθήκαμε τις παρατηρήσεις.

Απ’ ό,τι γνωρίζουμε, λοιπόν, για να έχετε την ενημέρωση, ενδιαφέρονται έξι όμιλοι εταιρειών. Οι πέντε συμμετείχαν στη διαβούλευση και τα περισσότερα από αυτά τα σχήματα λόγω αυτών των αλλαγών ζήτησαν την αναβολή της καταληκτικής ημερομηνίας του διαγωνισμού, ώστε να μπορούν να συνεργαστούν με τις τράπεζες που τα χρηματοδοτούν, για να αξιολογήσουν όλα αυτά τα στοιχεία τα οποία έχουμε αλλάξει.

Εμείς, κύριε Κεγκέρογλου, δεν θέλουμε να πάμε πρόχειρα σε έναν διαγωνισμό και να μειώσουμε τον ανταγωνισμό στο έργο. Πιστεύω ότι συμφωνείτε και εσείς σε αυτό. Πρέπει για έναν μήνα, όπως δόθηκε παράταση, -αντί να είναι μέχρι τέλος Μαΐου να είναι στις 27 Ιουνίου, όπως έχουν ζητήσει και τα ενδιαφερόμενα σχήματα- να δώσουμε τον απαραίτητο χρόνο, για να προετοιμαστούν όσο το δυνατόν περισσότεροι που θέλουν να συμμετάσχουν, για να έχουμε περισσότερα οφέλη και για τον πολίτη της Κρήτης, αλλά και για τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου.

Αυτός είναι και ο λόγος που δεχθήκαμε να πάει έναν μήνα περίπου πίσω η δημοπράτηση του έργου. Η δημοπράτηση του έργου θα γίνει στις 27 Ιουνίου. Όπως θα δείτε και στο υπηρεσιακό σημείωμα, αυτή τη στιγμή έχει τελειώσει η διαβούλευση με τον τεχνικό σύμβουλο και τις Υπηρεσίες… Ολοκληρώνονται οι παρατηρήσεις και το πώς θα βγουν τελικά τα τεύχη δημοπράτησης, ώστε μέσα στον Μάιο να βγει ο διαγωνισμός και στις 27 Ιουνίου να έχουμε τελειώσει.

 

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v