Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αυξάνονται οι ανταγωνιστές, λιγοστεύουν οι επενδυτές για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Μέσω νέας εταιρείας επιδιώκουν να δραστηριοποιηθούν κινεζικά συμφέροντα που συνδέονται με την Cosco. Η Piraeus Europe Asia Rail Logistics Limited λαμβάνει άδεια από τη ρυθμιστική αρχή των σιδηροδρόμων. Οι δυσκολίες για ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αυξάνονται οι ανταγωνιστές, λιγοστεύουν οι επενδυτές για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ένα μήνα πριν από την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα περιθώρια επιβίωσης της προβληματικής κρατικής εταιρείας περιορίζονται.

Χθες έγινε γνωστό πως η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) χορηγεί εντός των ημερών άδεια λειτουργίας σιδηροδρομικής επιχείρησης για εκτέλεση εθνικών και διεθνών εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών στην εταιρεία Piraeus Europe Asia Rail Logistics Limited.

Πρόκειται για επιχείρηση η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, συνδέεται με κινεζικά συμφέροντα και η αδειοδότησή της εξηγεί -κατά πολλούς- γιατί απείχε η Cosco από τον διαγωνισμό του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 

Η Piraeus Europe Asia Rail Logistics Limited είναι η δεύτερη ιδιωτική εταιρεία που λαμβάνει άδεια εκτέλεσης εμπορευματικών μεταφορών με χρήση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Στα τέλη του 2015 η ΡΑΣ είχε χορηγήσει αντίστοιχη άδεια στη Rail Cargo Logistics Goldair Α.Ε., στην οποία συμμετέχει η ελληνική Goldair Cargo με 51% και η αυστριακή Rail Cargo Logistics GmbH με 49%.

Η αδειοδότηση της κινεζικών συμφερόντων εταιρείας δείχνει πάντως ότι το Πεκίνο, μετά την περιπέτεια του ΟΛΠ (έστω και αν είχε αίσιο τέλος), επιλέγει να μην εμπλακεί σε άλλους διαγωνισμούς ή παζάρια.

Αντίθετα, προτιμά να αναπτυχθεί κατά το δυνατόν αυτόνομα. Το ίδιο μήνυμα, όπως έγραψε χθες το Euro2day.gr, έστειλε και για το εμπορευματικό στο Θριάσιο. Αντί να μπλέξει σε ατελείωτα παζάρια, πιθανώς θα εξετάσει τη δημιουργία άλλου διαμετακομιστικού κέντρου, που θα συμπληρώνει τον Πειραιά.

Η κατάσταση πάντως δυσκολεύει για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς ο διαγωνισμός οδεύει προς το τέλος, με την κρατική εταιρεία να απειλείται με απώλεια του σημαντικότερου πελάτη, δηλαδή της Cosco. Αρχικό ενδιαφέρον στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ είχαν εκδηλώσει προ ημερών οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) και ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι δύο τελευταίοι έχουν ενημερώσει τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ πως ενδέχεται να συνεργαστούν στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίας. 

Όλα θα κριθούν στις 20 Ιουνίου, όταν οι υποψήφιοι, έπειτα από απανωτές παρατάσεις, θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.

Ο προηγούμενος διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κηρύχθηκε άγονος εξαιτίας της απουσίας ουσιαστικού ενδιαφέροντος, αν και στο πρώτο στάδιο είχαν συμμετάσχει οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR. Εν τω μεταξύ, για τις 22 Ιουνίου μετατίθεται και η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v