Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

RE/MAX: Ετσι διαλέγουν σπίτι οι Ελληνες

Τα κριτήρια επιλογής κατοικίας, είτε για ενοικίαση είτε για αγορά, παρουσιάζει έρευνα του κτηματομεσιτικού γραφείου. Πόσο ρόλο παίζει η τιμή, ποιες υποδομές είναι κρίσιμες. Πώς γίνεται η αναζήτηση.

RE/MAX: Ετσι διαλέγουν σπίτι οι Ελληνες

Οι Έλληνες αγοραστές ακινήτων κατά την επιλογή μίας κατοικίας θα επηρεάζονταν θετικά από την κατασκευή ενός σχολείου, μίας παιδικής χαράς ή ενός εμπορικού κέντρου, ενώ κατά την αναζήτηση πληροφοριών για την απόκτηση ή ενοικίαση μίας μονοκατοικίας ή ενός διαμερίσματος, το πρώτο πράγμα για το οποίο ενδιαφέρονται είναι η τιμή και μετά η περιοχή, τα τετραγωνικά ή το έτος κατασκευής.

Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται σε πρόσφατη έρευνα του παγκόσμιου κτηματομεσιτικού δικτύου RE/MAX αναφορικά με τις ποικίλες παραμέτρους και προτιμήσεις των Ελλήνων κατά τη διάρκεια αναζήτησης μιας νέας κατοικίας, είτε για αγορά είτε για ενοικίαση.

Στην ίδια έρευνα, γίνεται σαφές από τους Έλληνες ενδιαφερόμενους αγοραστές ακινήτων ότι η δημιουργία βιομηχανικών εγκαταστάσεων, κοιμητηρίου, αεροδρομίου ή και φυλακών λειτουργούν αποτρεπτικά για την επιλογή ενός ακινήτου, όσο σύγχρονο ή πολυτελούς κατασκευής και αν είναι.

Ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από την ίδια έρευνα είναι το γεγονός ότι πλέον η τεχνολογία και το διαδίκτυο έχει μπει για τα καλά στη ζωή όλων όσοι αναζητούν κατοικία και μάλιστα στις πρώτες επιλογές είναι τα στοιχεία που προσφέρουν μέσω του ίντερνετ τα οργανωμένα μεσιτικά γραφεία για όλα τα είδη των ακινήτων.

Τι δεν θα ήθελαν στη γειτονιά τους

Για πρώτη φορά γίνεται μία προσπάθεια να καταγραφούν όλες εκείνες οι λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν μία αγορά ή ενοικίαση ενός ακινήτου ως επιτυχημένη όπως είναι για παράδειγμα η ύπαρξη διαφόρων εγκαταστάσεων στις γειτονιές τους.

Σε μία ενδεχόμενη κατασκευή σχολείου το 51,8% τάχθηκε υπέρ μίας τέτοιας εξέλιξης. Μάλιστα, από το ποσοστό αυτό που ανταποκρίθηκε απόλυτα θετικά, το 26,8% είναι γυναίκες, το 31,2% 40-49 ετών, το 45,6% ιδιοκτήτες, ενώ το 36,3% ενοικιαστές.

Στις δύο αμέσως επόμενες θέσεις ισοβαθμούν η ύπαρξη παιδικής χαράς (51,6%) και εμπορικού κέντρου (51,6%). Τις τρεις πρώτες θέσεις αντίστοιχα καταλαμβάνουν η δημιουργία σχολείου, παιδικής χαράς και εμπορικού κέντρου και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Στην τιμή του ακινήτου επικεντρώνεται το αρχικό ενδιαφέρον

Η πλειοψηφία των περισσότερων ενδιαφερόμενων αγοραστών προτού προχωρήσει στη διαδικασία να δει ένα ακίνητο για το οποίο έχει ήδη δείξει ένα αρχικό ενδιαφέρον, ζητά πάνω απ’ όλα να πληροφορηθεί την τιμή αγοράς ή ενοικίασης σε ποσοστό 96,2%.

Σε περιόδους κρίσης, ο οικονομικός παράγοντας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της RE/MAX, διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο για την πλειοψηφία των Ελλήνων που ενδιαφέρονται να προβούν σε κάποια αγοραπωλησία, ανεξάρτητα από το φύλο, την ηλικία, τον τόπο κατοικίας, το εισόδημα, ή το αν κάποιος είναι τώρα ιδιοκτήτης ή ενοικιαστής. Αντίστοιχη είναι και η τάση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με το 85% των Ευρωπαίων να θεωρούν την τιμή του ακινήτου το πιο σημαντικό κριτήριο πριν την υπόδειξη.

Η θέρμανση απασχολεί σημαντικά το 60,8% των υποψήφιων αγοραστών/ενοικιαστών

Ο ενδιαφερόμενος αγοραστής, αφού εξετάσει όλες τις προηγούμενες παραμέτρους και αποφασίσει τελικά να επισκεφτεί το ακίνητο που τον ενδιαφέρει, δίνει ιδιαίτερη προσοχή και σε άλλα σημαντικά χαρακτηριστικά όπως είναι για παράδειγμα το είδος της θέρμανσης ενώ μόνο ένα 22,6% των ερωτηθέντων δίνει βάση στους γείτονες ή στον προσανατολισμό του ακινήτου.

Τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες που συμμετέχουν στην έρευνα, η βαρύτητα πέφτει στο κόστος και στις ευκολίες συντήρησης καθώς και τη λειτουργικότητά του. Για παράδειγμα, το μπάνιο το παρατηρούν έντονα το 59% των ενδιαφερόμενων, τη φωτεινότητα το 54,6%, τη μυρωδιά το 58,6%, τους τοίχους και την ηχομόνωση το 54,4%.

Με άξονα αναφοράς τα εισοδηματικά κριτήρια, από την παρούσα μελέτη προκύπτει πώς από το 60,8% αυτών που προσέχουν σε μέγιστο βαθμό τον τύπο θέρμανσης μίας κατοικίας, το 67,9% έχουν εισόδημα που κυμαίνεται από 2.000-3.000 ευρώ σε μηνιαία βάση. Ακολούθως, από το 54,6% αυτών που κρίνουν σημαντική τη φωτεινότητα, το 61,7% εντάσσεται οικονομικά στην ίδια κατηγορία (2.000-3.000 ευρώ) όπως επίσης και ένα ποσοστό 64,2% από το 58,6% εκείνων που ενδιαφέρονται πρωτίστως για τις οσμές στον χώρο που τους υποδεικνύεται.

Αναζήτηση ακινήτου μέσω διαδικτύου για το 72,4%

Στην υποθετική περίπτωση που αναζητούσε κανείς στη χώρα μας ακίνητο, είτε για αγορά είτε για ενοικίαση, το 72,4% των ερωτηθέντων απάντησε πως θα χρησιμοποιούσε γενικότερα το διαδίκτυο - μεσιτικά portals. Παράλληλα, για τον σκοπό αυτό, το 44,2% θα επισκεπτόταν πιο στοχευμένα ιστοσελίδες μεσιτικών γραφείων, το 29,2% σελίδες κατασκευαστικών εταιρειών και ένα μικρότερο ποσοστό του 9,6% τα social media (όπως facebook, twitter).

* Δείτε όλη την έρευνα στη στήλη Συνοδευτικό Υλικό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v