Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μάχη μέχρις... εσχάτων για τους οδικούς άξονες

Η Αθήνα δεσμεύτηκε στην Κομισιόν πως σχεδόν το σύνολο των οδικών αξόνων θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι 31 Μαρτίου 2017. «Κόντρα» μεταξύ υπουργείου και εργολάβων για το ζήτημα των αποζημιώσεων. Ποιες κοινοπραξίες τηρούν τη σκληρότερη στάση.

Μάχη μέχρις... εσχάτων για τους οδικούς άξονες

Από τις 31 Μαρτίου έπρεπε να έχουν υπογραφεί οι αναμορφωμένες συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων (μέσω «μνημονίων συνεννόησης»), αλλά η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και οι περισσότερες από τις πέντε κοινοπραξίες εξακολουθούν να δίνουν σκληρό αγώνα για τις αποζημιώσεις…

Χαρακτηριστικό του κλίματος είναι το γεγονός πως η κοινοπραξία Μορέας, που έχει αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση του τμήματος Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, και στα τέλη του 2015 συμφώνησε να αποζημιωθεί με περίπου 71.000.000 ευρώ, τον Απρίλιο ζήτησε πρόσθετες αποζημιώσεις για την περίοδο 2011-2014.

Χθες, δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια» απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη (από τις 13 Μαΐου) που χαρακτηρίζει αβάσιμες τις αιτιάσεις της κοινοπραξίας και ορίζει εμπειρογνώμονα για την επίλυση της διαφοράς. Χθες επίσης δημοσιεύθηκε και απόφαση του υπουργού για την καταβολή της πρώτης δόσης της αποζημίωσης, ύψους 10.000.000 ευρώ.

Στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς υποστηρίζουν πως υπάρχει συμφωνία του υπουργείου με ορισμένες εκ των κοινοπραξιών. Όμως κάποιες άλλες εξακολουθούν να τηρούν σκληρή στάση και να μην περιορίζουν τις απαιτήσεις τους στα επίπεδα που επιθυμεί η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Ο κ. Σπίρτζης, όπως είχε πράξει και στην περίπτωση της αναθεωρημένης σύμβασης παραχώρησης με τη Μορέας, θέλει να ανακοινώσει πως οι απαιτήσεις των κοινοπραξιών ήταν π.χ. 500.000.000 ή 600.000.000 ευρώ και μετά τη διαπραγμάτευση περιορίστηκαν π.χ. στα 300.000.000 ευρώ ή λιγότερα.

Η ελληνική πλευρά δεσμεύτηκε στην Κομισιόν πως σχεδόν το σύνολο των οδικών αξόνων θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 31 Μαρτίου 2017. Γι' αυτό και στην αγορά κατασκευών θεωρούν πως τα περιθώρια υπογραφής των αναθεωρημένων συμβάσεων παραχώρησης στενεύουν.

Την πλέον σκληρή στάση φαίνεται να τηρούν οι κοινοπραξίες της Ολυμπίας Οδού και του άξονα Μαλιακός - Κλειδί, ενώ κοντά σε συμφωνία με το υπουργείο βρίσκονται οι κοινοπραξίες της Ιονίας Οδού και του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v