Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Kαραμπόλες» στα αεροδρόμια των Βαλκανίων

Η εκκρεμότητα με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της «Αερολιμήν Αθηνών» και η κούρσα για το αεροδρόμιο της Σόφιας. Οι όροι του διαγωνισμού, η στάση των Καναδών της PSP και η κινητικότητα της γερμανικής Fraport.

«Kαραμπόλες» στα αεροδρόμια των Βαλκανίων

Η εκκρεμότητα με την 20ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης φαίνεται πως αποτελεί εμπόδιο για τη διεκδίκηση του αεροδρομίου της Σόφιας από την «Αερολιμήν Αθηνών». Με ενδιαφέρον αναμένεται, όμως, η στάση που θα τηρήσουν οι Γερμανοί της Fraport, οι οποίοι ελέγχουν ήδη τα αεροδρόμια της Βάρνας και του Μπουργκάς στη γειτονική χώρα, ενώ σύντομα αναλαμβάνουν τη διαχείριση 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων.

Η κυβέρνηση της Βουλγαρίας ανακοίνωσε πως προωθεί διαγωνισμό για την 35ετή παραχώρηση του αεροδρομίου της Σόφιας. Οι υποψήφιοι πρέπει να λειτουργούν τουλάχιστον ένα αεροδρόμιο με επιβατική κίνηση που ξεπερνά τα 6 εκατ. επιβάτες ετησίως. Το αρχικό ποσό που καλείται να καταβάλει ο επικρατέστερος όμιλος είναι τουλάχιστον 550 εκατ. λεβ, το ετήσιο μίσθωμα πρέπει να είναι τουλάχιστον 9,96 εκατ. λεβ, ενώ πρέπει να δεσμευτεί για επενδύσεις τουλάχιστον 306,54 εκατ. λεβ, μεταξύ άλλων και για την κατασκευή νέου τερματικού σταθμού δυναμικότητας 3 εκατ. επιβατών ετησίως.

Η Σόφια είναι ένα ακόμα αεροδρόμιο της Βαλκανικής που αλλάζει χέρια. Στα τέλη Απριλίου υπήρξαν επίσημες ανακοινώσεις σύμφωνα με τις οποίες η κοινοπραξία της κινεζικής Friedmann Pacific Asset Management (FPAM) με έναν άλλο κινεζικό επενδυτικό κολοσσό, την China Everbright, συμφώνησε την εξαγορά της εταιρείας διαχείρισης του αεροδρομίου των Τιράνων (Tirana International Airport - TIA). Από τότε, βέβαια, δεν υπήρξαν νεότερα.

Το αεροδρόμιο των Τιράνων, μαζί με το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τα αεροδρόμια Βουδαπέστης, Ντίσελντορφ και Αμβούργου, ελέγχονται από την AviAlliance, βασικός μέτοχος της οποίας είναι από τις αρχές του 2013 η καναδική PSP.

Οι Καναδοί είχαν αγοράσει τη θυγατρική του γερμανικού κατασκευαστικού ομίλου Hochtief στη διαχείριση αεροδρομίων, την οποία και μετονόμασαν σε AviAlliance.

Η AviAlliance δεν έχει μέχρι στιγμής ανακοινώσει επισήμως συμφωνία με τους Κινέζους για το αεροδρόμιο Τιράνων.

Στην Αθήνα, όμως, υποστηρίζουν πως αν είχε λήξει η εκκρεμότητα με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της «Αερολιμήν Αθηνών», που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η τελευταία θα μπορούσε να μπει στην κούρσα για τη Σόφια.

Οι συζητήσεις με το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για την επέκταση της σύμβασης βρίσκονται σε αρχικό στάδιο. Είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθούν.

Εκτός και αν οι Καναδοί έχουν αποφασίσει να πωλήσουν κάτι περισσότερο από την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου των Τιράνων στους κινεζικούς ομίλους και δεν το έχουμε μάθει ακόμα...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v