Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Γεμίζει» με νέες κρατικές εταιρείες το υπερταμείο

Νέο κύμα μεταβίβασης κρατικών επιχειρήσεων στο υπερταμείο εντός του Σεπτεμβρίου προβλέπει το μνημόνιο. Εντός του Ιουλίου η μεταβίβαση του 5% του ΟΤΕ στο ΤΑΙΠΕΔ. Πώς θα επιλεγεί ο διευθύνων σύμβουλος του υπερταμείου.

«Γεμίζει» με νέες κρατικές εταιρείες το υπερταμείο

Εντός του Σεπτεμβρίου πρέπει να έχει μεταφερθεί στο νέο υπερταμείο (Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ) το δεύτερο κύμα κρατικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με το επικαιροποιημένο μνημόνιο που υπέγραψε η κυβέρνηση με τους δανειστές.

Με το πρώτο κύμα μεταφέρθηκαν στο υπερταμείο οι ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΕ, ΟΑΚΑ και ακολουθούν τα ΕΛΤΑ.

Νωρίτερα, και μέχρι τα τέλη Ιουλίου, συμφωνήθηκε πως θα έχει μεταβιβαστεί στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) το 5% των μετοχών του ΟΤΕ, από το 10% που κατέχει συνολικά το δημόσιο (συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής του ΙΚΑ).

Μέσα στον Σεπτέμβριο εκτιμάται πως η κυβέρνηση θα έχει συμφωνήσει με τους θεσμούς και για τα πρόσθετα ακίνητα, αλλά και τις κρατικές επιχειρήσεις που θα μεταφερθούν στο υπερταμείο. Όπως αναφέρεται στο συμπληρωματικό μνημόνιο «έχει γίνει κατανοητό πως οι εξαιρέσεις από τη συνολική ακίνητη περιουσία και τις κρατικές εταιρείες του Ελληνικού Δημοσίου θα γίνουν σε στέρεες βάσεις και αφού συμφωνηθούν από κοινού από τους θεσμούς και τις ελληνικές αρχές». Μάλιστα, προαπαιτούμενο της συμπληρωματικής συμφωνίας είναι πως μέχρι το Δεκέμβριο η κυβέρνηση θα έχει κατάλογο και χρονοδιάγραμμα μεταφοράς των περιουσιακών στοιχείων στο υπερταμείο.

Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο μνημόνιο, η κυβέρνηση και οι θεσμοί θα έχουν συμφωνήσει εντός του Ιουνίου στα πρόσωπα που θα είναι υποψήφιοι για το Εποπτικό Συμβούλιο του υπερταμείου και θα είναι υπεύθυνα ώστε στη συνέχεια να επιλέξουν τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ. Μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου πρέπει να έχει συμφωνηθεί με τους δανειστές και ο εσωτερικός κανονισμός της εν λόγω εταιρείας.

Τον ίδιο μήνα το ΤΑΙΠΕΔ καλείται να έχει ολοκληρώσει την αξιολόγηση των περιφερειακών αεροδρομίων (των 23 μικρότερων που δεν θα βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Fraport) και των περιφερειακών λιμένων. Τότε «θα μεταφέρει στο νέο ταμείο όσα δεν σχεδιάζει να αξιοποιήσει». Προ ημερών, πάντως, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ υποστήριζε πως το σύνολο των 23 αεροδρομίων θα μεταφερθεί στο υπερταμείο, κάτι το οποίο φαίνεται πως θα γίνει σταδιακά. Στο συμπληρωματικό μνημόνιο αναφέρεται πως «το ΤΑΙΠΕΔ θα συνεχίσει να διαχειρίζεται όλα τα συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία με τη συνεργασία των αρμοδίων υπουργείων με στόχο την πιθανή πώληση / αξιοποίηση από το νέο ταμείο, μέχρι το τελευταίο να ξεκινήσει τη λειτουργία του».

Ο Σεπτέμβριος θα είναι πλήρης εξελίξεων για τις ιδιωτικοποιήσεις καθώς τον ίδιο μήνα πρέπει το Εποπτικό Συμβούλιο του υπερταμείου να έχει επιλέξει το διοικητικό συμβούλιο καθώς και τον διευθύνων σύμβουλο της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ.

Περιγράφεται, μάλιστα, και η διαδικασία επιλογής του CEO και αναφέρεται πως θα δημιουργηθεί short list υποψηφίων ώστε η τελική επιλογή να γίνει από το Εποπτικό Συμβούλιο. Το Δ.Σ. της εταιρείας πρέπει πάντως να έχει συγκροτηθεί σε σώμα εντός του Σεπτεμβρίου ώστε μέσα στον επόμενο μήνα να έχει ολοκληρωθεί ο κανονισμός και να έχει εγκριθεί από τη γενική συνέλευση. Μέσα στο Νοέμβριο θα έχουν επιλεγεί και τα διοικητικά συμβούλια των θυγατρικών (ΤΑΙΠΕΔ, ΕΤΑΔ και Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών ΑΕ - ΕΔΗΣ), με την εξαίρεση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ).

Εντός του Ιουνίου καλείται η Βουλή να εγκρίνει τη συμφωνία πώλησης της «Ελληνικόν ΑΕ» στο επενδυτικό σχήμα υπό τον όμιλο Λάτση, ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο πρέπει να έχει προχωρήσει η περίφημη αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ώστε να ολοκληρωθεί στη συνέχεια η μεταβίβαση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport.

Τον ίδιο μήνα, πράγμα που θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο, το ΤΑΙΠΕΔ καλείται να προκηρύξει το διαγωνισμό για την πολυετή παραχώρηση (για 35 χρόνια) της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων αξόνων, αλλά και να έχει συμφωνήσει το μοντέλο συντήρησης του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.

 

* Το επικαιροποιημένο μνημόνιο και η έκθεση συμμόρφωσης δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη «Συνοδευτικό Υλικό»

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v