Στο 1,4 δισ. έχει εκτοξευθεί το κόστος του μετρό Θεσσαλονίκης

Μισό δισ. επιπλέον έχει ήδη κοστίσει η υπό κατασκευή βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης μαζί με τις απαλλοτριώσεις και τα πρόσθετα έργα. Από φέτος αρχίζουν τα δύσκολα για την Αττικό Μετρό με τις αποπληρωμές πρόσθετων δανείων της ΕΤΕπ

Στο 1,4 δισ. έχει εκτοξευθεί το κόστος του μετρό Θεσσαλονίκης

Στα 1,4 δισ. ευρώ έχει ήδη εκτιναχθεί το συνολικό κόστος της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης το οποίο ανατέθηκε το 2006 με προϋπολογισμό 945 εκατ. ευρώ και με βάση πρόσφατες κυβερνητικές εξαγγελίες πρόκειται να παραδοθεί το 2020.

Στο ποσό αυτό συνυπολογίζονται οι δαπάνες για απαλλοτριώσεις, πρόσθετες μελέτες και μεταφορά δημοσίων δικτύων, αλλά δεν περιλαμβάνονται οι πρόσθετες διεκδικήσεις της κοινοπραξίας κατασκευής του έργου οι οποίες βρίσκονται ήδη στη διαιτησία και προσεγγίζουν τα 400 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την έκθεση για τα οικονομικά αποτελέσματα της Αττικό Μετρό ΑΕ για το 2015, η απεργία των δικηγόρων έχει οδηγήσει σε σημαντική καθυστέρηση στην έκδοση των αποφάσεων της διαιτησίας. Από την ίδια έκθεση μαθαίνουμε πως και για το έργο επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά δόθηκε προ τριμήνου παράταση μέχρι τις 18 Δεκεμβρίου 2019.

Στις λογιστικές καταστάσεις αναφέρεται πως ο μακροπρόθεσμος δανεισμός της εταιρείας έφτανε στα τέλη Δεκεμβρίου τα δύο δισ. ευρώ. Το δυσάρεστο στοιχείο αφορά όμως το γεγονός πως από φέτος αρχίζει να λήγει η περιόδος χάριτος δανείων που είχε λάβει η Αττικό Μετρό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη χρηματοδότηση των επεκτάσεων του μετρό Αθηνών και του μετρό Θεσσαλονίκης.

Το υπόλοιπο των δανείων για τις επεκτάσεις του μετρό Αθήνας ανέρχονταν στα τέλη Δεκεμβρίου σε 1,07 δισ. ευρώ, ενώ για το μετρό Θεσσαλονίκης (30ετή δάνεια που θα αρχίσουν να αποπληρώνονται από το 2018) σε 650 εκατ. ευρώ.

Τον Μάρτιο του 2013 είχε εγκριθεί από την ΕΤΕπ πρόσθετη πίστωση 400 εκατ. ευρώ για χρηματοδότηση της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης, η πρώτη δόση του οποίου, ύψους 200 εκατ. ευρώ, δεν έχει ακόμα εκταμιευθεί.

Από τις λογιστικές καταστάσεις προκύπτει, επίσης, πως η Αττικό Μετρό καλείται να επιστρέψει ΦΠΑ, που στα τέλη Δεκεμβρίου, ανέρχονταν σε 89 εκατ. ευρώ, ενώ οι απαιτήσεις που έχει εγείρει η ΣΤΑΣΥ (που διαχειρίζεται το δίκτυο μετρό, τραμ και προαστιακού) ανέρχονται σε 41 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v