«Ψίχουλα» για Ελλάδα στο κοινοτικό πρόγραμμα για τις μεταφορές

Το τμήμα Ψαθόπυργος - Πάτρα, του σιδηροδρομικού δικτύου και επενδύσεις στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας συγκαταλέγονται στα ελάχιστα ελληνικού ενδιαφέροντος έργα που εντάχθηκαν στο νέο γύρο του χρηματοδοτικού εργαλείου Connecting Europe Facility.

«Ψίχουλα» για Ελλάδα στο κοινοτικό πρόγραμμα για τις μεταφορές

Ελάχιστα έργα ελληνικού ενδιαφέροντος βρίσκονται στο νέο γύρο εντάξεων έργων στο χρηματοδοτικό εργαλείο της Ευρωπαϊκής Ενωσης «Connecting Europe Facility» (CEF). Την Παρασκευή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως εγκρίθηκε η ένταξη 195 έργων, συνολικού προϋπολογισμού 6,7 δισ. ευρώ, με σημαντικότερο από ελληνικής πλευράς τη χρηματοδότηση της κατασκευής του τμήματος Ψαθόπυργος - Πάτρα, με 78,5 εκατ. ευρώ.

Ελληνικό ενδιαφέρον έχει και σειρά άλλων έργων που εντάχθηκαν την Παρασκευή στο CEF, όπως το έργο “PICASSO”, μια μελέτη για την αποφυγή των ατυχημάτων στη ναυσιπλοΐα, στην οποία συμμετέχουν οι Ισπανία (συντονιστής), Κύπρος, Ελλάδα, Ιταλία, Μάλτα, Πορτογαλία, Σουηδία, Βρετανία. Το συνολικό κόστος του έργου φτάνει τα 10,3 εκατ. ευρώ. Το έργο "ELEMED", ύψους 300.000 ευρώ, αφορά στην ηλεκτροδότηση πλοίων (με πιλοτική εγκατάσταση στο λιμάνι της Κυλλήνης) και προωθείται από τη Hellenic Lloyd’s.

Το έργο "CarEsmatic", που προωθείται με συντονιστή το λιμάνι του Κόπερ στη Σλοβενία και συμμετοχή των λιμένων Πειραιά και Βαρκελώνης, είναι ύψους 17 εκατ. ευρώ και αφορά στην ανάπτυξη υποδομών για τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Μεγαλύτερη σημασία για τη χώρα μας έχει το έργο “ADRI-UP”, ύψους 22,7 εκατ. ευρώ που προωθεί υπό τον συντονισμό του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας. Στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη των υποδομών μεταφοράς φορτίων στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, η μελέτη της διασύνδεσης με τον τερματικό σταθμό της Ανκόνα στην Ιταλία και η αναδιάρθρωση του προβλήτα 6 στην Τεργέστη κ.λπ.

Δεν εγκρίθηκε, απ’ ότι φαίνεται, με πρωτοβουλία της ΔΕΠΑ που είχε αρχικώς καταθέσει τη σχετική πρόταση, η ένταξη στο CEF του έργου για την πιλοτική λειτουργία 13 πρατηρίων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) στο οδικό δίκτυο της χώρας, προϋπολογισμού 8,5 εκατ. ευρώ. Απορρίφθηκε, επίσης, και μια άλλη πρόταση που συμμετέχει η ΔΕΠΑ, το έργο POSEIDON-GAINN, σε συνεργασία με Ιταλία και Μάλτα, για την ανάπτυξη υποδομών υγροποιημένου φυσικού αερίου στο λιμάνι της Πάτρας για την τροφοδοσία πλοίων κ.λπ. Η πρόταση ήταν ύψους 116,3 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v