Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέο ΣΔΙΤ για Θριάσιο μέχρι το τέλος του χρόνου

Δεύτερο διαγωνισμό με σύμβαση παραχώρησης, για τις συμπληρωματικές εργασίες και λειτουργίες του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο προωθεί το υπουργείο Υποδομών. Στόχος να αξιοποιηθεί πλήρως το ακίνητο και οι σιδηροδρομικές υποδομές.

Νέο ΣΔΙΤ για Θριάσιο μέχρι το τέλος του χρόνου

Δεύτερο διαγωνισμό με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για το Θριάσιο προωθεί το υπουργείο Υποδομών μέχρι το τέλος του χρόνου μέσω του ΟΣΕ.

Ο νέος διαγωνισμός θεωρείται μονόδρομος ώστε πρώτον να κατασκευαστούν οι απαραίτητες συμπληρωματικές υποδομές για το εμπορευματικό κέντρο (γερανογέφυρες, κλπ) και δεύτερον για να υπάρξει διαχειριστής της συνολικής έκτασης και των υποστηρικτικών λειτουργιών. 

Ο ΟΣΕ είναι ιδιοκτήτης έκτασης 1.650 στρεμμάτων που γειτνιάζει με το ακίνητο των 588 στρεμμάτων της ΓΑΙΑΟΣΕ για το οποίο έχει ήδη προκηρυχθεί διαγωνισμός παραχώρησης ώστε να κατασκευαστεί εμπορευματικό κέντρο (κατατέθηκε μια προσφορά από σχήμα υπό την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και τον όμιλο Goldair). Όμως, ακόμα και αν ευδοκιμήσει ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, πρέπει για να λειτουργήσει το εμπορευματικό κέντρο να προχωρήσουν συμπληρωματικά έργα και να αναπτυχθούν οι υποστηρικτικές λειτουργίες.

Ο επενδυτής που θα προκύψει από τον δεύτερο διαγωνισμό για το Θριάσιο θα αναλάβει στην ουσία να ολοκληρώσει/συμπληρώσει τα έργα που προωθούνται από την ΕΡΓΟΣΕ στο Θριάσιο, ύψους περί τα 200.000.000 ευρώ, για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης.

Για παράδειγμα, θα αναλάβει την προμήθεια και εγκατάσταση των απαραίτητων γερανογεφυρών για την φορτοεκφόρτωση των συρμών, επένδυση που υπολογίζεται στα 20.000.000 – 25.000.000 ευρώ.

Θα αναλάβει επίσης να ολοκληρώσει σειρά έργων υποστηρικτικών λειτουργιών όπως τα κτίρια του χώρου μεταφόρτωσης συνδυασμένων μεταφορών, φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, μεταφόρτωσης φορτίου βαγονιών, πρατήριο υγρών καυσίμων και την προμήθεια του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού (περονοφόρα, κ.α.).

Όπως είχε υποστηρίξει πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θάνος Βούρδας, χωρίς τις απαραίτητες σιδηροδρομικές και υποστηρικτικές υποδομές / λειτουργίες το Θριάσιο θα ήταν απλώς «ένας ακόμα χώρος αποθήκευσης» με τον όμιλο του ΟΣΕ να χάνει σημαντική αξία.

Με τον σχεδιασμό για την άμεση προκήρυξη του δεύτερου διαγωνισμού συμφωνούν και στελέχη της αγοράς logistics τα οποία αναρωτιούνται για ποιο λόγο προχώρησε ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι συμπληρωματικές λειτουργίες ώστε να αξιοποιηθεί πλήρως το ακίνητο του ΟΣΕ και τα δεκάδες εκατομμύρια που έχουν δαπανηθεί για τις σιδηροδρομικές υποδομές.

Στο ακίνητο των 1.650 στρεμμάτων έχουν ήδη κατασκευαστεί δύο μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι οι οποίοι, όπως προβλέπεται από τα τεύχη του εν εξελίξει διαγωνισμού μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με το εμπορευματικό κέντρο. Μάλιστα, ο παραχωρησιούχος του τελευταίου έχει το δικαίωμα της πρώτης άρνησης.

Επειτα από απανωτές αλλαγές στα τεύχη δημοπράτησης, η εν εξελίξει διαδικασία (ο έκτος κατά σειρά διαγωνισμός τις τελευταίες δεκαετίες…) προβλέπει πως το έργο ανάπτυξης του διεθνούς Εμπορευματικού Κέντρου Θριάσιου Πεδίου θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης της έκτασης των 588 στρεμμάτων.

Ο ανάδοχος που θα προκύψει από τον διαγωνισμό θα συστήσει ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού που θα γίνει η παραχωρησιούχος και η οποία θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση για 50 έτη του εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών που θα κατασκευαστεί, με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.

Ο επενδυτής θα έχει τη δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων, ενώ το ακίνητο διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και το λιμάνι του Πειραιά, με το οποίο θα λειτουργήσει ουσιαστικά συμπληρωματικά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v